#61
czyli te 18skę sprzedajesz bo zbyt duża na teren? Ile właściwie masz wzrostu? Jeśli 170-175 to mi na PW możesz napisać jak cenisz tę ramę i ile waży :-)

#71
Pamiętam jak kolega jeżdżący w Trialu chciał kiedyś ode mnie "odkupić" mojego br-m600, w zamian zaproponował nowego (wówczas) LX'a na pantografach, jak się nie zgodziłem to zaproponował 120zł, a później dwa LX'y z pantografami - oba nowe. Wówczas nie chciałem zmieniać tego co miałem w rowerze bez potrzeby (taki minimalizm) i odmówiłem. Samą 600etkę kupiłem za 60-70zł jako nową chyba około roku 2002/3. Strasznie mnie drażni to, że nie mam drugiej do pary. Jakieś dwa miesiące temu zeszły 3 pary na allegro - od jednego sprzedawcy - licytowałem ale przeoczyłem końcówkę aukcji i poschodziły po 20-30zł ;/.
Dziś przez ten wątek (EDIT: wątek macierzysty to V-brake vs magura!!!) przypomniało mi się to, że są takie nie do pary (parą do m600 jest m420) i zerknąłem na stosowny dział na Allegro i kupiłem sobie zestawik BR-M580 :-) + klamki Avidy wszystko za 50zł :-) no i jeszcze z klockami wsuwanymi (nigdy takich nie miałem). Jeśli ich(hamulców) nie polubię to na pewno na tym zakupie nie stracę!
http://allegro.pl/hamulce-lx-tanio-i1975513476.html
Ktoś sądzi że przepłaciłem ;>?

Dopiero teraz wygooglowałem te czerwone DXy. Rzeczywiście to to samo :-)
Hmm czerwone mogłyby poprawić kolorystykę mojego wheelera - w nim jest trochę czerwonych elementów.
Ostatnio zmieniony 2011-12-04, 17:52 przez jacob, łącznie zmieniany 3 razy.

#73
I.
http://pokazywarka.pl/oshhv0/#zdjecie2098710
jestem już zdecydowany, że zostanę przy Vkach. Teraz tylko pytanie jak zrobić prowadzeni linek!
obecnie zrobiłem to z wykorzystaniem przelotki(oporu) do Canti - przy pomocy b. krótkiego pancerz i gientej fajki - działa na tyle dobrze, że eeeewentualnie jestem gotów tak zostawić - ale to ostateczność.


Moje pomysły są takie.

1. pomysł główny - jako, że rama i tak będzie szła do lakierni w styczniu to pomyślałem by przejść się na szrot i zdobyć opór do linki(odciąłbym ją z jakiejś ramy) i znaleźć kogoś kto mi ją przyspawa (tam gdzie są dwie, na zdjęciu)

2. linka na całej długości w pancerzu - przy czym to jest mało eleganckie rozwiązanie i widzę przede wszystkim taką możliwość, że opór od hamulca - ten bliżej kierownicy rozwiercę i puszczę nim pancerz. A w okolicy widocznych na zdjęciu oporów przerzutek pancerz złapałbym (możliwie estetycznie) krótkim drutem.

Co sądzicie i czy macie jakieś pomysły - doświadczenia w takich kwestiach?!

II.
Ujednolicenie przerzutek

co proponujecie?

przód to LX prawie nowy http://pokazywarka.pl/oshhv0/#zdjecie2098710
tył zjechane alivio(?) http://pokazywarka.pl/oshhv0/#zdjecie2098707

moje pomysły:
1.przód LX(zostaje) + tył znaleźć LX do kompletu.
2.przód LX(zostaje) + tył - nie shimano, np: http://allegro.pl/sachs-neos-retromtb-n ... 32941.html
3. przód/tył STX RC - nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że to by pasowało do mojego wheelera

#75
wiesz, też mi się tak wydawało.
nawet kupiłem do niego czarny mostek i czarną kierownicę. Korba była czarna (obecnie jest srebrno-czarny LX). sztycy w prawdzie nie wymieniłem. ale generalnie efekt jakoś mi nie podszedł.
Z resztą patrz na oryginał, tam nie ma zbytnio czarnego koloru w osprzęcie i wygląda fajnie:

http://archiwumallegro.pl/wheeler_pro_l ... 26449.html

w sumie to w kwestii zmieniarek chętnie bym wziął Sachs NEOS, tylko by jakoś nie wyglądało za dobrze z tym LXem z przodu.
Miałby ktoś przedniego Sachs'a i może manentki Sachs'a 3x7?

No ale może cały sprzęt na czarno to była przesada, ale jeśli obie przerzutki byłby czarne.. no ale Vki i tak są srebne, kierownica, sztyca.. Jakoś nie mogę się zdecydować!


http://www.thehubsa.co.za/forum/topic/1 ... size-3800/

#76
Witam.

Co do pancerza to polecam rozwiązanie z pancerzem na całej długości.

Sam długo miałem w kawałkach aż zmieniłem na cały i jest lepiej. Hamulec staje się jak na V'kę bezawaryjny bo żadne błoto się do środka nie dostaje.

Ja sam takiego problemu z mocowaniem pancerza nie miałem bo użyłem przelotki przewodu pod tarczę. Ale możesz użyć małych zipów (takich jak do kabli) Jak wsadzisz gdzieś w róg to nie będzie widać.

A sam kabel możesz wsadzić jakiś ciekawy... Kolorowy czy coś... :D


Co do przerzutek to sam średnio lubię czarnego LX... poprostu mi się nie podoba.
Może Xt do tyłu? Będzie srebrne... ogólenie wg mnie srebrny bardzie pasuje tutaj u Ciebie.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#78
no - ale jeśli bym się zdecydował na coś zupełnie innego - to nie ma się co martwić - lx znalazłby dom u kogoś z forum (w rozsadnej cenie bym go sprzedał)

Z drugiej strony pewna idea mnie pociąga. Piasty, korby, przednia zmieniarka, Vki to LX - z różnych epok ale jednak, jest to pewnego rodzaju konsekwencja. Może zamiast XT poszukać starego LXa też czarno-srebrnego?! O... i to może być dobre.. idę patrzeć na katalogi!
Dzięki za inspirację!
Swoją drogą zbliżam się do wymiany klamek i manetek i nie do końca wiem co zrobić, obecnie mam klamki Avida z tą śmieszną regulacją(trochę podniszczone zewnętrznie ale i tak pewnie dało by się je na allegro dobrze sprzedać), a manetki to wciąż Tx50 (o dziwo wyglądają dobrze - chyba dlatego, że plastik z którego są zrobione ma baaardzo podobny odcień do kierownicy wheelera)

te mi się wyjątkowo podobają:
http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano ... 56275.html
no ale wtedy sam bym siebie zmusił do powrotu do Canti...
no i jeszcze zmiana napędu z 7 na 8?! Ładne to rozwiązanie ale nieekonomiczne - nie dla mnie.

Może poszukam jakiś archaicznie wyglądających klamek do Vek z długimi ramionami i do tego XT 3x7 z początku lat 90.

Najrozsądniejsze wydaje się zostanie przy Avidach (lub ich kopiach DeOne - bez tej dziwnej regulacji - które też posiadam) i dokupienie jakiś neutralnych manetek, coś w tym stylu:
http://archiwumallegro.pl/manetki_przer ... 29026.html

no ale to rozwiązanie takie nudne...

może pójdę na całość i wymienię cały napęd na 3x8, wrócę do canti a więc również użyję oporów zgodnie z ich zastosowaniem.

#84
Tych starszych to ostatnio miałem chyba z 5 kompletów, rozdawałem i nikt nie chciał.A że Focker ma czarne to się domyślam bo byłem przed chwilą u niego i widziałem:)
Lodzermensch

#85
i do kogo trafiły te starsze? ja jednak wolę zostać przy srebrnym osprzęcie.
Ostatnio fajne Canti diacompy zeszły za 35..

mógłbym to pokryć z moich br-m580 spokojnie

#87
dobra - na razie zacznę od licytacji tych klamkomanetek - później wywieszę zapotrzebowanie na canti - przy moim budrzecie muszę zachować dyscyplinę!
W każdym razie dzięki!

#89
Postanowiłem zobaczyć jak to jest z ramą odpowiednią do rozmiaru ciała.

Kupiłem ramę NISHIKI.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2016273118

Nie wiem jeszcze czy zastąpi w przyszłym roku ramę Wheelera. Może jednak pozostanę fanem "ujeżdżania małych psów". Zobaczymy. W każdym razie, warto tę kwestię przetestować.

Umie ktoś coś ciekawego o tej ramie/marce powiedzieć?!