Gdzieś w sierpniu kupiłem BCAmerica za 140zł. Do dojeżdzania do szkoły, ot rower bez bajerów prosty i tani.
Wnet wrzucę fotki ramy (bo tyle teraz z niego zostało). Pod brudem nie dostrzegłem rarytasów jakie się tam
kryły :D Praktycznie nowe górskie, aluminiowe Biopace, piasty Maillard, fajne stare klamki Shimano. Wystarczyło zmienić łancuch, podregulować Deorke XT na tyle i wszystko śmigało. Zrobiłem jakieś 200 km , pozycja (z racji ramy) zaczęła draznić. Szerokiej kierownicy się pozbyłem, wrzuciłem troszke węższą o mniejszym wzniosie (stara, od Kellysa :D ). Kombinowałem nawet z odwracaniem jarzemka ale nadal czułem dyskomfort zwiazany z wyprostowaną, dziwną pozycją.
Pare dni temu kupiłem Wheelera. Za 100 zł. I tu mam pierwszą prośbę , proszę o identyfikację modelu. Tak oto, dobierając komponenty stworzyłem takie cuś:
Ta piasta uległa dziwnemu zgieciu. Źle odkręcałem wolnobieg? Jej miejsce zajął najtańszy JoyTech.
Wywaliłem klamkomanetki STI ST-M050 bo jedna coś szwankowała a chciałem też zyskać na masie.
Jak widać ukierunkowałem się nieco na szosę. W planach mam dokupienie przedniej Kendy 1.50 , wymiane mostka i kierownicy.
Tu rodzą się kolejne pytania. Co wybrać, typowo szosowy mostek skierowany w dół i baranek czy może wspornik jedynie wydłużający pozycję i prosta kiera? A może jakiś miks tych ustawień? Proszę o poradę.
Fotki będe dodawał wraz z postępem prac.
Pozdrawiam !
#2
#3
Fajny Wheelerek, ale jak dalsze zmiany pójdą jak z piastą Joytecha to będzie mniej fajny. W życiu bym się nie pozbył cantich Exage które miałeś uprzednio. Przyjemna regulacja klocka jak w v-kach, od biedy można założyć klocki od V-ek, a i do reszty osprzętu lepiej pasowały. No chyba że to ma być dupowóz w stylu mixu epokowego to ujdzie.
#4
te canti są starsze niż Exage - mają nieco większą możliwość ustawienia / siły, ale jest to bardziej uciążliwe w ustawieniu
To Exage mogło nie działać tak, jak sobie to wyobrażasz na podstawie swoich MTN LXów Polonezie Profil ten sam, ale materiał i konstrukcja robią swoje...
To Exage mogło nie działać tak, jak sobie to wyobrażasz na podstawie swoich MTN LXów Polonezie Profil ten sam, ale materiał i konstrukcja robią swoje...
#5
Cienki jestem w te klocki, więc polemizować nie będę , ale mam takie czarne canti w Muddy Foxie i są ok. Mountain LX to są w Dawesie.
#6
Zastanowię się , do zimy troche czasu mam to może i tamte Exage przetestuję. Szczerze mówiąc nie mam ochoty na kompletowanie wszystkiego co do roku, mi taki "miks" nie przeszkadza, używam tego co w moim odczuciu jest lepsze. Posiadam też Exage U tylko już troche zdezelowane, może wrzuce je na tył jak będe miał normalną kierownice i manetki.
A doradzi ktoś w sprawie tych moich dylematów z kierownicą? ;)
A doradzi ktoś w sprawie tych moich dylematów z kierownicą? ;)
#7
linka nie jest czasm żle przykrecona - śruba nie odwrócona czasem o 90 stopni ?? bo tak wyglada zę będzie tutaj pękać linka na stykuAndrzejek pisze:Dziś zamieniłem kanty Exage na chyba ładniejsze , polerowane:
[url=http://img155.imageshack.us/img155/6852 ... 0qq.th.jpg]Obrazek[/URL]
Mam ich dwie pary, wybrałem tą z grubszymi klockami, wyczyściłem , spolerowałem. Montaż i regulacja to kwiestia pięciu minut. Efektywność hamowania jest w miare zadowalająca ale na pewno lepsza niż przy czarnych Exage'ach.
#9
Wiesz Poldku, jeśli masz oba te heble w tym samym czasie, w dodatku połączone z identycznymi klamkami (chyba?) to ja się sprzeczać nie będę, bo to moje odczucia wynikające z różnych klamek i rozstrzału czasowego mogą nie być do końca prawdziwepolonezGLE pisze:Cienki jestem w te klocki, więc polemizować nie będę , ale mam takie czarne canti w Muddy Foxie i są ok. Mountain LX to są w Dawesie.
#10
#14
Założyłem zębatke 16z bo na 14 łancuch skakał przy obciążeniu. Wróce ze szkoły i wrzuce fote, ocenicie czy to przez zużycie owej zębatki ;0
#16
A gdybym kupił nową zębatke to spasowałaby do łańcucha z przebiegiem 400km? To chyba nie aż tak dużo, zwłaszcza , że był dobrze traktowany.
#17
wybacz, ale wyrocznią nie jesteśmy
łańcuch mocno średniej bądź niskiej klasy przy twardym przełożeniu można wyciągnąć i przy 400km
spróbuj - szansa jest jednak spora
łańcuch mocno średniej bądź niskiej klasy przy twardym przełożeniu można wyciągnąć i przy 400km
spróbuj - szansa jest jednak spora
#21
#22
Naprostowałem, rozłożyłem i wyczyściłem kółko zbudowane na obręczy Araya i jakiejś śmiesznej piaście KK
https://lh5.googleusercontent.com/-OGZd ... C_0040.jpg
https://picasaweb.google.com/1085105528 ... 9013462610
Dorwe jakieś szprychy fajne i zaplote sobie eleganckie kółko do przodu, a tamto na Mailardzie może opyle komuś. A propo tego obecnego co mam, całkiem cholerstwo mocne! Jak na obręcze noname i szprychy po 40gr nieźle się to trzyma.
Pozdro.
https://lh5.googleusercontent.com/-OGZd ... C_0040.jpg
https://picasaweb.google.com/1085105528 ... 9013462610
Dorwe jakieś szprychy fajne i zaplote sobie eleganckie kółko do przodu, a tamto na Mailardzie może opyle komuś. A propo tego obecnego co mam, całkiem cholerstwo mocne! Jak na obręcze noname i szprychy po 40gr nieźle się to trzyma.
Pozdro.
#23
VP 20 to z tego co pamiętam jedna komora - a Araya generalnie uchodzi za dość "plastyczną"
Przy ostrzejszej jeździe może Cię czekać podcentrowywanie co jakiś czas
Przy ostrzejszej jeździe może Cię czekać podcentrowywanie co jakiś czas
#24
https://picasaweb.google.com/1085105528 ... 1438801842
zestaw budżetowy
Poluję na klamkomanetki STX, nie wiem dokładnie jak rocznikowo by to wyglądało, jak sądzicie? Czy zostawić te thumby Tourney i jakieś lepsze klamki znaleźć, a póżniej matki zmienić?
zestaw budżetowy
Poluję na klamkomanetki STX, nie wiem dokładnie jak rocznikowo by to wyglądało, jak sądzicie? Czy zostawić te thumby Tourney i jakieś lepsze klamki znaleźć, a póżniej matki zmienić?
#25
Kierownicy to już bardziej odwrotnie się nie dało założyć?Nie dość że przodem do tyłu to jeszcze w dół:)
Lodzermensch
#26
Yves - wypadasz z gry, gość jedną ręką śmigaAndrzejek pisze:Temperaturki niższe to i jazda coraz rzadsza. Dziś jednak się dało i z lekkim dopingiem ziomków wybraliśmy się w lekką (30km) traskę. Można było fajnie powariować ;)
[url=http://img805.imageshack.us/img805/5933 ... 50d.th.jpg]Obrazek[/URL]
A i takie troche zawadiackie :D
[url=http://img820.imageshack.us/img820/5313 ... 53d.th.jpg]Obrazek[/URL]
#27
STX trochę za młody jak na ten rower - jeśli chcesz trzymać się w epoce
fajny thumb (choćby takie nówki 100GS jak są na alle - jeśli potrzebujesz tylko tył np)+ fajne klamki tu bardziej pasują
fajny thumb (choćby takie nówki 100GS jak są na alle - jeśli potrzebujesz tylko tył np)+ fajne klamki tu bardziej pasują
#28
Jakby to wyglądało, tak w góre :D
Oryginał był na klamkomanetkach STI, przerzutach 300EX i czarnym Biopace, więc z moich rachunków (pewnie złych) wyszło że gdzieś tak z '96-7r jest ta fura. STX nie były starsze? 94? 100GS chyba sobie kupie, tak żeby leżało w razie w. Jeszcze gripy i moze kiera bo tą źle przyciąłem :D
Oryginał był na klamkomanetkach STI, przerzutach 300EX i czarnym Biopace, więc z moich rachunków (pewnie złych) wyszło że gdzieś tak z '96-7r jest ta fura. STX nie były starsze? 94? 100GS chyba sobie kupie, tak żeby leżało w razie w. Jeszcze gripy i moze kiera bo tą źle przyciąłem :D
#29
300LX było dostępne 90-92 tylko i wyłącznie a stx dopiero od 94
rama i oszpejenie wygląda raczej na koniec lat 80 (ubrake za suportem) - pytanie czy 300LX było w oryginale (popatrz jeszcze na czarne kanty Exage - to lata 80
rama i oszpejenie wygląda raczej na koniec lat 80 (ubrake za suportem) - pytanie czy 300LX było w oryginale (popatrz jeszcze na czarne kanty Exage - to lata 80
#30
Faktycznie, czemu mi sie upierniczyło we łbie to EX?
To szukać jakiś fajnych thumbów ? Z resztą STX już ktoś licytuje a więcej niż 35 to nie dam za nie. Chyba że się opłaca?
http://allegro.pl/klamkomanetki-stx-7-i ... 89187.html
To szukać jakiś fajnych thumbów ? Z resztą STX już ktoś licytuje a więcej niż 35 to nie dam za nie. Chyba że się opłaca?
http://allegro.pl/klamkomanetki-stx-7-i ... 89187.html