#61
Ja mysle, ze nie ma sensu bawic sie w lutowanie haka do tej ramy bo szkoda kasy. Moje podejscie nie jest pure retro, ale proponuje wspomniane 1x7, canti, do tego amorek, zeby uzyskac kat glowki ok 68-69, stosunkowo krotki mostek i gieta kiera. Takie stare po nowemu :)

#62
Zawsze możesz z tym 34,9 spróbować.

Blaszka do przerzutek Direct Mount jest dosyć cienka może da rade cos wymyślić z udziałem takiej FD.

Moim zdaniem użycieeeee 1 biegu z przodu nie koliduje z ideą retro... To bardziej kwestia potrzeb. Byle nie 1x9..10...11...itd :-)

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#63
Marcin, będę się starał za bardzo nie nagrzeszyć podczas składania, ale wiem że czasem trzeba się na swojej skórze przekonać do niektórych spraw.
tiomek pisze: Takie stare po nowemu :)
To chyba najlepiej opisuje co chcę z tym zrobić :)

Mam kilka must have w tym projekcie:
-opony ze skinwallem
-hamulce canti
-brak amortyzatora

To wszystko idzie w stronę wzoru z katalogu z '92

#64
mekp pisze:
Moim zdaniem użycieeeee 1 biegu z przodu nie koliduje z ideą retro... To bardziej kwestia potrzeb. Byle nie 1x9..10...11...itd :-)

pozdrawiam
xMekpx
1x7 to dobre na miasto, a w zasadzie 1x3, tylko 11 ma sens w terenie, ale to jest przecież forum starych rowerów...
śmietnik to nie retro!

#66
Napiszę jeszcze skąd wzięło się to moje 1x7 bo faja dyskusja się zrobiła, jestem przyzwyczajony do jednego przełożenia do jazdy po mieście i niekoniecznie po miescie ważne żeby twarda nawierzchnia była. Nie mieszkam w górach (chociaż moje miasto jest generalnie pagórkowate) i jedno przełożenie zapewnia mi wjazd praktycznie wszędzie. Ten rower ma mi dać możliwość jazdy po mniej utwardzonych drogach wtedy kiedy ruch miejski mi zbrzydnie :) Wstępnie rozważałem nawet singla xc, ale tylna przerzutka jest lepszą opcją dla mnie.

I tu pytanie jeśli jest blat 42 z przodu to wiadomo, z tyłu kaseta 7biegowa daje mi załóżmy 12-32 czyli przełożenia od 1,31 do 3,5 (dużo ponad przełożenie na ostrym gdzie jeżdżę na 2.87).
Może pytam się banalnie :-P ale mam wrażenie że to jest duży zakres. Problemy może przy przy takim ustawieniu są z przekosem łańcucha, wyrabianiem zębatek czy czymś ?

#67
Tyram w Kuwaharze 1x7 46 na 13-28 i daje radę zawsze, od śniegu kopnego po jazdę za autobusami, tyle że Wrocław jest płaski. Sporo zależy od opon (slicki są niższe, w rezultacie przełożenia łagodniejsze), mam jeszcze w zapasie 11-28 kasetę, powinna wystarczyć na Tiry bo teraz mi uciekają.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#69
Ja mam klamki i jednego thumba założonego do góry nogami po lewej stronie, więc obsługuję go trochę jak rapidfire, do tego wyłączona indeksacja ;D Siódemkę łatwo wyczuć jak się troszkę pojeździ, fajnie działa w syfie, zapomniałem o jakiejkolwiek regulacji ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#71
mekp, gripy nie podchodzą mi za bardzo, mam złe wspomnienia kiedy przy zmianie biegów trzeba było kręcić ręką prawie jak żużlowcy, ale opcja z thumbem eloziomallo brzmi bardzo ciekawie :D

#76
Iszczwan pisze:Napiszę jeszcze skąd wzięło się to moje 1x7 bo faja dyskusja się zrobiła, jestem przyzwyczajony do jednego przełożenia do jazdy po mieście i niekoniecznie po miescie ważne żeby twarda nawierzchnia była. Nie mieszkam w górach (chociaż moje miasto jest generalnie pagórkowate) i jedno przełożenie zapewnia mi wjazd praktycznie wszędzie. Ten rower ma mi dać możliwość jazdy po mniej utwardzonych drogach wtedy kiedy ruch miejski mi zbrzydnie :) Wstępnie rozważałem nawet singla xc, ale tylna przerzutka jest lepszą opcją dla mnie.

I tu pytanie jeśli jest blat 42 z przodu to wiadomo, z tyłu kaseta 7biegowa daje mi załóżmy 12-32 czyli przełożenia od 1,31 do 3,5 (dużo ponad przełożenie na ostrym gdzie jeżdżę na 2.87).
Może pytam się banalnie :-P ale mam wrażenie że to jest duży zakres. Problemy może przy przy takim ustawieniu są z przekosem łańcucha, wyrabianiem zębatek czy czymś ?
ja miałem lekki problem z przekosem w takim systemie na najwyższej zębatce, spadał mi łańcuch, ale wystarczy dać - zrobić prowadnice zamiast przedniej przerzutki , albo osłonke na dużą tarcze aby nie było zdziwka pod górke 1/1 i spadnięcie łańcucha nie jest miłe
www.velotech.pl