#61
Klamki typu DX, XT czy XTR to taki szczególny przypadek że mają tą właśnie możliwość regulacji uciągu. działa to tak że uciąg nie jest liniowy w stosunku do skoku i na poczatku ruchu klamki wybiarają dużo linki żeby szybko zbliżyć klocki do obręczy po czym uciąg się zmniejsza by zwiększyć przełożenie i siłę. Realizowane jest to różnie: W DX,LX poprzez zmianę punktu podparcia linki a w XT/XTR poprzez ruchomy zaczep linki który przesówa się w dół przy dotknięciu klocków do obręczy. Znowu u Avida regulacja jest stała i cały czas wybierana jest jednakowa ilość linki. Tak czy inaczej canti rulez!
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress