#121
Regina America superleggera ?
piekny ,lekki ale czy podejdzie pod 8 spd ?? producent twierdzil,ze tak :roll:

rohloff to 7.1
regina 7.20
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#123
marcin74 pisze:Regina America superleggera ?
piekny ,lekki ale czy podejdzie pod 8 spd ?? producent twierdzil,ze tak

rohloff to 7.1
regina 7.20
_________________
Ta Regina powinna podejść. Jednak to gruba ryba do złowienia. Pewnie trzeba będzie slono wybulić albo szukać w sensownych używkach. Ale jest tu ok 40g do zejścia więc warto.

Te oponki z linka zimnego mają fajna wagę tylko że to są 2 tyły i to dość zmęczone. Mam sporo czasu więc jeszcze pewnie nie raz się coś pojawi.

3 ostatnie dni męczyłem zaciski do kół. Może uda mi się pokazać efekty dziś w nocy.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#124
Adamello pisze:Jednak to gruba ryba
w tym wypadku chyba warto :-P
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

zaciski KORE Elite Titanium

#128
Ostatnio na blat trafiły zaciski kół KORE. Jest to chyba najstarsza część, ktora ostała się w mojej kolekcji, zakupiona prawie 15 lat temu. Gdy byłem na I roku studiów (w moim przypadku to rok 1997) dorwałem je we wrocławskim, już nie istniejącym sklepie Szef. Kupiłem na raty, po jednej sztuce same dźwignie, nie całe zaciski-tak to sprzedawali. Resztę musiałem wtedy przeszczepić z jakichś innych zacisków i miałem moje wymarzone Kore.
Pojeździłem na nich z 5 lat a później sporo przeleżały w gratach bo trafiłem na lżejsze i bardziej pasujące do posiadanych komponentów ale do s-worksa bedą w sam raz. Zawsze kręcily mnie te wyfrezowane napisy KORE, nawet mając śwadomość że same zaciski są dość słabe (mają słabą moc zapinania i ogólnie zbieraja słabe opinie choćby na mtbr).

Tak więc dźwignie były cool a teraz są retro. Obdrałem je z tych oryginalnych kolorków (były porysowane). Większość zacisku wypolerowałem na lustro, natomiast część wókół napisów jest specjalnie zmatowiona, tak żeby nie było zbyt banalnie. Same napisy machnąłem czarnym matowym sprayem dla lepszego kontrastu.

Ośki dorwalem tytanowe też z zacisków retro (nabylem z litespeedem). Były bardzo podobne do Salsy z tym że bez napisów. Tylna oś została wycieniowana do średnicy ok 3.8mm, przednia 3.5mm. Potrzebne są do tego szlifierka stołowa+taśmowa (z papierem ściernym) oraz wiertarka albo jak ktoś ma to wystarczy tokarka ale z tego co wiem tak fajnie nie wychodzi jak moją metodą. Tytanowe ośki kół w stosunku do stalowych są ok 3x lzejsze więc można na tym było urwać dość dużo, na samym cieniowaniu zaoszczędziłem ok. 5-6g (dokładnie nie pamiętam wagi wyjściowej)

Obrazek


Nakrętki i podkladki (te purpurowe) wziąłem z retro zacisków Humpert kupionych u JasiaLuisa. Chcialem zachować ich barwę stąd zostały niewiele dotnięte narzędziami skrawającymi ale cos tam się uszczknęło gramów z oryginału.
Pozostawiłem oryginalne sprężynki. Można na nich zaoszczędzić 1.8g po prostu ich nie stosując, ale wtedy ciężko zapina się koło, gdyż zaciski nie ustawiają się centrycznie.

Stosunkowo dużo gramów można urwać na baryłkach (osiach obrotu mimośrodu), do których wkręca się osie zacisków. Ten element wykonałem z aluminium w warsztacie na ww. narzędziach. Stalowe, pelne oryginały ważą ponad 6g, moje aluminiowe, drążone zaledwie 1.40g/sztuka więc spokojnie można zgubić 10g.


Obrazek
Obrazek


Zamiarem było uzyskanie zacisków o wadze poniżej 70g (oryginały Kore Elite Titanium ważą 91g), ale troche się rozpędziłem i wyszło 64.15g.

Obrazek

Przy okazji do kompletu fajnie pasuje śrubka zaciskająca sztycę, ktorą ktorą nabyłem od jednego z forumowiczów. Odyssey Svelte Titanium, długość 35mm. Chyba obejdzie się bez tuningu...

Obrazek


Generalnie temat tych zacisków jest dość dokładnie zobrazowany i opisany w tej galerii. Dla leniwych wrzucam fotki finalne.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

#129
heh wiesz co Adamello, podziwiam zapal, i zegarmistrzowska robote, serio, kawal fajnego dluubania, niemniej jednak ja w zyciu bym sie nie podjac zbijania kilku gramow, rozumiem ze finalnie wyjdzie z pol kilomniej niz nie cieniowanie tego wszystkiego , ale ja bym wolal te pol kilo wiecej :), co nie zmienia faktu ze szacun ogromny !

#130
ANDRIUBIKER pisze:ja w zyciu bym sie nie podjac zbijania kilku gramow, rozumiem ze finalnie wyjdzie z pol kilomniej niz nie cieniowanie tego wszystkiego
No ja juz tak po prostu mam :-P
Waga-wagą, to efekt czasem główny, czasem uboczny tych działań. Ważne że cześci są indywidualne, nieseryjne, niepowtarzalne. Takich nie da się kupić gotowych bo są stworzone przeze mnie i dla mnie ;-)
https://www.facebook.com/evobikesycow

#131
tak szczerze to tak wlasnie myslalem, bo nie wiem jakie masz podejscie , ale wedlug mnie pol kilo w jedna czy druga na calym rowezre kompletnie nic nie znaczy, ale fakt ze sie cos samemu zrobilo i ze jest jedyne w swoim rodzaju to absolutnie rozumiem :)

#132
Jakkolwiek nie popieram psucia sprzętu retro dla kilku gramów tak te zaciski mi się podobają, jeżeli były zmasakrowane to teraz dostały drugie lepsze życie. Rzeźbić można sobie na tym czego pełno w sklepie a części retro jeżeli są w stanie NOS powinny pozostawać nienaruszone. Jedyne moje obawy odnoszą się baryłek - myślę że nie są bezpieczne, ten element ma może 4mm i moim zdaniem to za mało gwintu w amelinum by wytrzymać przeciążenia, przecież na zacisk działają nie tylko siły samego zapięcia.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#134
podejrzewam ,że autor ma już tyluletnie doświadczenie w lajtowaniu sprzętu -że nie strzelił by sobie w kolano, ryzykując życie swoje i roweru dla tylu gram :) podejrzewam ,że rozchodzi się o dobry materiał (swoją drogą z jakiego alu są wytoczone baryłki?) i dociskanie "z wyczuciem" -co nie wszystkim dane jest :-D

#135
Doświadczenie swoja drogą, po drodze udało mi się sporo rzeczy spartolić. Bawie się w lajtowanie od ok 1995r. Na początku było to głównie wiercenie głupich dziur gdzie się da (przykładowo nawierty w goleniach dolnych marzocchi XCR na wzór wyższych modeli). Potem bardziej skupilem się na dremelowaniu lub szlifowaniu powierzchniowym+polerka ew. malowanie. To daje dużo lepszy efekt (zysk wagowy) niż wiercenie. Ogólnie staram się ostatnio tuningować w sposób mało inwazyjny, tak by tuningu nie było widać z zewnątrz i by można było sprawę odkręcić w razie niepowodzenia.

Tuningu było tak dużo że można by pisać godzinami....
Tak z ciekawostek w czasach liceum wywaliłem moje czarne canti LXa na rzecz STXa, które miały lżejszą konstrukcję a po tuningu i wymianie klocków na lekkie azteki wyszła waga ok. 270g/komplet czyli ok 70g mnej od zestawu XTRa. Żółtawe śrubki aluminowe od Magury były wtedy na wagę złota :mrgreen:

Reaizując ten rower mam taką przewagę gdyż wiem jakie zabiegi aktualnie stosują firmy w celu zbicia wagi i mocno z tego korzystam. Większość zacisków poniżej 50g w tej chwii ma aluminiowe baryłki. Moje maja aż 9.5mm średnicy, więc gwintu dość sporo, poza tym ośka jest wklejona w baryłkę na Loctite 638 więc jest to niejako połączenie "na stałe"
https://www.facebook.com/evobikesycow

#137
Nic nie robię ostatnio w temacie bo w garażu temp. koło zera ale w przerwię świątecznej może coś dziubnę w przerzutkach.

Nie wiem jeszcze jaką przednią wybrać do przerobienia. Napęd będzie na 90% 2x8 więc podejdzie mi też szosowa. Zrobiłem mały rekonesans w tych ciekawszych egzemplarzach i to co wyszło:

XTR M900 raczej się nie nada. Wyjściowo waga słaba i lepiej jej będzie na półce z resztą grupy:

Obrazek


SUNTOUR XC PRO hmmm - w sumie to Kuwahara będzie na tej grupie, więc miałbym w 2 rowerach te same FD :-/

Obrazek


SUNTOUR XCD waga średnia i ma wodzik pod te jebitne blaty. No zobaczymy jeszcze:

Obrazek


SUNTOUR XC 9000 tu widzę potencjał. Waga wyjściowa dobra. Jakby nie było najwyższy model kiedyś tam, więc nie będę miał zgryza że montuje jakąś tandetę tylko dla wagi. Na razie to mój typ. No i jest już styrana, więc nie będzie żal jej obrabiać.

Obrazek


SUNTOUR XC 7000, takie jakby XT od Suntoura. Podobnie jak powyższa byłaby OK, gdyby z tamtą coś nie wyszło przy obróbce.

Obrazek


SHIMANO 105 FD1055 Jak widać niewiele lżejsza od Suntoura MTB i na dodatek ma jakieś koślawe kształty. Wizualnie mi nie leży w koncepcje tego roweru.

Obrazek


Jak widać te stare szosowe nie odbiegały zbytnio wagą od zmieniarek MTB. Dura Ace 7400 waży 102g. Dopiero późniejsze wersje miały częściowo aluminiowe wózki więc waga mocno spadła (do poniżej 70g przy weersjach z obejmą).
W planach mam zmieścić się w przedziale 90-100g, mooooże minimalnie mniej :-P

#138
obejma 8 gram + przezutka Dura ace lub Campa super record i bedzie miodzio(+- 70 gram)

Obrazek


mam to w polaczeniu z Super recordem i jest miodzio...czyt lekko ;-)

a ty jeszcze" dodasz" cos od siebie i bedzie jeszcze mniej :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#140
mekp pisze:A ten karbon to napewno będzie pasować do epoki?
racja :oops: :oops: :oops: :oops:
to...... zostaje tylko dura ace
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#141
No właśnie raz że nie pasuje epokowo a dwa że to dość droga zabawa. Taka obejmka kosztuje ze 3x tyle co NOS FD XC Pro....
Poza tym jak obejrzałem bazę retro zmieniarek na velobase.com to wychodzi że braze-on były nieznacznie lżejsze od tych z obejmą (ok 3-4g) więc zabawa tymbardziej nie ma sensu.
A o jakich Ty Marcinie myślałeś FD szosowych? Superrecord? Te plastikowe też brałeś pod uwagę? Bo waga ok 60-70g jest wśród starszych mało realna.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#142
Z mojej sptrony popieram użycie suntoura xc9000. Raz że epokowy, dwa że już swoje przeżył więc go nie szkoda i drugie lepsze wcielenie będzie mu jak nagroda :) Myślę że 20g spokojnie mu utniesz ( obejma, pantograf, śrubki) Wodzik ma stalowy więc będzie jeździł a nie się wycierał.Podsumowując same plusy :-)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#145
Mam już z miesiąc czasu przerobioną FD tylko trzeba to zmontować. W warsztacie dopiero od 2 dni temperatura powyżej zera więc niebawem powinno ruszyć z kopyta :-D

Ogólnie sporo czasu spędziłem na opracowywaniu koncepcji i zbieraniu wiedzy w tym temacie. Wiem juz z grubsza na co polować i czego potrzebuję.
Jedna koncepcja pociąga za sobą kolejną dlatego trzeba rozsądnie planować.

Od przeszło tygodnia na poczcie czekają już koła (prawdopodobnie będą poddane tuningowi optycznemu :mrgreen: ) tylko że najpierw trzeba......

.... zapłacić za nie cło :!: psia mać :-( :evil: :evil:
https://www.facebook.com/evobikesycow

#148
Na kiedy planowany jest finish? Dużo jeszcze masz roboty z tym rowerem?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
cron