Nowa Tequesta w cenie makrokesza

#1
Wzmiankowany w innym wątku GT Tequesta'96 przybył do mnie dziś rano. Kosztował 350 zeta.
Rowerek jest praktycznie nowy, nie wiem, czy zrobił 100 km. Jakby wyszedł z wehikułu czasu, po prostu.
Jedyne, co nie halo, to założone stare siodełko. Reszta – idealna, aż wali nowizną.
No, sam nie wiem, czy go tej szwagierce oddać, czy też dla syna nie zostawić, za pięć-sześć lat będzie, jak znalazł, ojciec i syn na takich samych ramach...
No dobra, pocieszcie się ze mną moją radością:
Obrazek

Zacne, a poczciwe STX:
Obrazek

Wąs, nie kierownica:
Obrazek

I sentymentalny resor przedni:
Obrazek
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#4
Oczywiście, że mieliśmy – obaj, bo ja też to zauważyłem – rację. To 16 cali, choć koleś upierał się, że 18. Z tym, że dla mnie to nawet lepiej, nie potrzebuję kolejnego roweru dla siebie.
Mam jednak pewien zgryz z rocznikiem, bo wg katalogu (widziałem tylko ten niemiecki paździerz z retrobike) nijak to nie pasuje do 96 r., raczej do 95 – tak przynajmniej wyczytałem w BikePedii. Ta kierownica "multiposition" to chyba jest właśnie ta wąsiasta.
Może było po prostu tak, że model '96 ramy tequesty, rok później oblepiano naklejką timberline?
Tak czy owak, wracam z roboty, dokręcam pedałki i wbrew irasowi, robię jazdę próbną. Ciekaw jestem tego amortyzatorka, czy nie sparciał.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#6
w moim katalogu tequesta 96 jest granatowa z zoltym przodem. oba kolory dzieli plomien (zolty przechodzi w granat) + duze literki GT na dolnej rurze....

te napisy all terra na dolnej rurze w 96 juz zupelnie zniknely, a w 94r prawie wszystkie modele byly pure - w jednym kolorze (jedynie wzorki mozna bylo ogladac obramowane napisami;)

stawiam na 95r;) - kierownica na 99% nie jest orginalna, tak samo jak siodlo... aha - zobacz sobie, czy przypadkiem obejma podsiodlowa jest od GT;) [w modelach 94 i pozniejszym karakoram z ok. 98r byla jescze dziurka w ramie + sama wajha)

pzdr
Obrazek

#7
1. Zajebisty ;-)
2. Zostaw, nie oddawaj nikomu, będzie dla syna, jeśli potrafi go wogóle uszanować, mam nadzieje, dwa takie same na wypadzie to rzadkosć,
Ja trzymam dla 2 synów , czekaja już 2 lata na nich, czas szybko leci, a dzieci szybko rosną.
3. Osprzet STX - zawsze najładniej wygladał
4. Szwagierce - niech sobie kupi rower w markecie albo biedronce, bo tego to zniszczy szybko.
5. Daj płaska kierownice, zmień siodełko i zrób profesjonalna prezentacje zw szczegółami, tutaj to bardzo potrzebne.
6. Rozmiar w GT mierzy sie od osi pakietu do osi rury podsiodłowej, jak w Marinach i Scotach.
Rozmiar ten bedzie zaniżany jak to się mówi, bo prawidłowa, rzeczywista wielkość to do końca rury podsiodłowej i może stąd rozbieżność waszych pomiarów.
7. odklej te naklejki odblaskowe delikatnie , to rower ze Szwajcarii, tam odblaski są obowiązkowe i takie się nakleja ( no chyba ze ktos tutaj to zrobił ) .
8. rozbierz amorek i przeczyść dokładnie, nasmaruj golenie i elastomery, po tulu latach przyda mu sie przegląd.
To samo dotyczy przede wszystkim piast, wymiana smaru i sprawdzenie stanu konusów.
Dawniej Shimano za mocno kontrowały konusy.
Jeśli był myty karcherem, a pewnie tak, to dokładnie wyczyscić bębenek trzeba .
www.velotech.pl

#8
-> Zimny, tak, z mojego szperania też wynika, że to model 95. Wg BikePedii się zgadza, i ta wymieniana tam kierownica "multiposition" też może być właśnie tym. W każdym razie, nie jest to jakiś lipny makrokesz, na pewno. Znaki na niej są identyczne, jak na fajce od innego gt, zrobię zdjęcie, zobaczycie. Zacisk jest orginalny, gt, pełna obejma.
-> Co do szwagierki, to, cóż, dałem jej słowo. Jedyna nadzieja, że się jej nie spodoba :-) Rower, jeśli zostanie, to dla syna, żona ma już gt, i sobie chwali. Jeździ częściej niż po bułki, ale tylko gdy jest ciepło.
-> Piotr, dzięki za uznanie, ale w zasadzie to nic przy tym rowerze jeszcze nie zrobiłem. Jeśli go zostawię, to rzecz jasna, zmienię siodło (mam nawet orginalne po gt żony w pudle), no i kierownicę, zapoluję na orginalne gt, rzecz jasna.
-> Co do rozmiaru, to jest to 16 cali. Skąd wiem? Ano moje timberline ma nalepkę 18 cali, a ma rozmiar środek suportu – środek rury poziomej 47 cm. Ta Tequesta ma 41...
-> Oczywiście, amortyzator i piasty pomęczymy, przepatrzymy też linki, mogły zaśniedzieć. O tą quadrę to mam pietra, zobaczymy co z nią.
Aha, i na koniec kolejna fajna sprawa. Rowerek ma groovy tube, nie było tego widać na zdjęciach, ba, dopiero dziś wieczorem to zauważylem. Czyli są to inne rury, niż to moje timberline 96, choć malowanie, i haki są takie same. Czy rury są cieniowane, cholera wie, pukając paznokciem nie słychać.
Zdjęcia postaram się zrobić tak szybko, jak tylko to możliwe.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#9
Mozesz jej nie dac, wytłumaczenie proste, za duży, za mały, nie doszedł itd, to nie ma znaczenia w niektórych przypadkach, masz rodzinne GT i tyle.
Kup jej cos innego na innym osprzecie, o STX-a w tym stanie to trudniej niz XTRa 900-tke, to dobra rada starego Chomika :mrgreen:
www.velotech.pl

#11
-> Skolioza, racja, mam teraz stylową korbę stx i dwie osłony :-D
-> Piotrze, z tym STX to racja, zwłaszcza jeśli idzie o kasetę, chciałem koniecznie kiedyś kupić, ale nawet jak były, to ceny wołali ok...wieńcze. Fajny to jest ażurek, i nacinany z dwóch stron.
-> A poza tym, dajcie już spokój, nie buntujcie mnie, słowo się rzekło, kobyłka u płota. Pocieszam się, że zostanie w rodzinie, a nawet w tym waszym Krakowie...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
cron