Aby nie było że siechwale że coś tam mam, przedstawiam ramke firmy HAWK model TANGES TEAM.
Jest to jeden z najsłynniejszych modeli, swojego czasu uzywany przez naszą czołówke krajową do ścigania.
Ramka ma bardzo charakterystyczy wygląd , kształt rur i geometrie.
Jest po prostu idealna do ścigania.
Na zdjęciu przedstawiam ramke w kolorze srebrnym , czarną - mam złożony rower cały , była używana do śmigania na maratonach w latach 2003-2006,.
Rower jest zmontowany na szpejach LX, czarny, cienkie piasty, bomber Z3 - wymienione korki na powietrzne i wspomaganie wewnątrz spreżyny.
Ogólna opinia moja o ramie jest taka że idzie w terenie jak przecinak, bez kompromisów.
Model Tanges Team oryginalnie był w kolorze żółtym na XT z magurą i Judy SL,
Ramka jest wykonana w technologi FAT BONE ale dotyczy to rur i ich kształtów.
Sama nazwa natomiast FAT BONE była zarezerwowana dla ramy o tejże nazwie , ramka miała przeznaczenie - Trail Rahmen.
#2
ja cały czas będę obstawał przy swoim - jest to nazwa dla konstrukcji ramy a nie dla grupy rowerów bądź konkretnego modelu To w oparciu o zeskanowane katalogi, ale mniejsza o toRamka jest wykonana w technologi FAT BONE ale dotyczy to rur i ich kształtów.
Sama nazwa natomiast FAT BONE była zarezerwowana dla ramy o tejże nazwie , ramka miała przeznaczenie - Trail Rahmen.
Czy jesteś aby pewien że to Tangens Team???
Miałem do czynienia z tą ramą w roku 97 (w latach kolejnych 98 i 99 Tangens nie miał już tego przydomka, a flagowy model otrzymał określenie Pro Team CC) Rama miała linkę hamulca puszczoną w pancerzu wewnątrz ramy jak u Ciebie jednak linki do przerzutek puszczone były także górą po prawej stronie górnej rury
Rama którą prezentujesz sprzedawana była najprawdopodobniej jako "bez modelowy półprodukt" (surowe, niemalowane alu; dodawano do niej naklejki Machine - pisałem o tym w wątku Jastrząba) - w oficjalnym katalogu 97, który miałem okazję onegdaj przeglądać nie znaleźliśmy identycznej kolekcyjnej ramy Z resztą jakby na to nie spojrzeć była to rama stosunkowo tania (dla porównania Vision Authora cenił się dwukrotnie więcej) nie sądzę zatem aby Hawk sprzedawał flagowy model za psie pieniądze...
A co do samego Tangensa Team - napiszę swoje wrażenia wieczorem
#3
No, każdy ma swoje źródła
Rama o nazwie HAWK FAT BONE była w sprzedaży już w 96 r , waga 2 kg, cena 1499 DM., miała poziome haki .
Ogólnie system ram jaki Hawk prezentował nazywał się PARALLELOGRAM DESIGN, i dotyczył wszystkich ram o tym samym wyglądzie.
Co do mojej ramy , waga ok 1800 g , opinie innych użytkowników - proszę na forum jest dział testy.
Moja opinia jest na 5 z + i lepszej nie spotkałem.
Jak z powrotem odstawie ten rower bo w przyszłym roku znowu bedzie śmigał to przedstawie galerie całości.
Rama o nazwie HAWK FAT BONE była w sprzedaży już w 96 r , waga 2 kg, cena 1499 DM., miała poziome haki .
Ogólnie system ram jaki Hawk prezentował nazywał się PARALLELOGRAM DESIGN, i dotyczył wszystkich ram o tym samym wyglądzie.
Co do mojej ramy , waga ok 1800 g , opinie innych użytkowników - proszę na forum jest dział testy.
Moja opinia jest na 5 z + i lepszej nie spotkałem.
Jak z powrotem odstawie ten rower bo w przyszłym roku znowu bedzie śmigał to przedstawie galerie całości.
#4
na pewno, tyle że ja staram się swoje "ujawnić" - dyskutowaliśmy z resztą na ten temat w innym wątkuPiotr pisze: No, każdy ma swoje źródła
No... o Twojej ramie wypowiedzieć się nie mogę, o Tangensie Team bym mógł, ale skoro sobie nie życzysz... EOT dla mnie w związku z tymPiotr pisze:Co do mojej ramy , waga ok 1800 g , opinie innych użytkowników - proszę na forum jest dział testy.
#5
Napisz w dziale Testy po to jest stworzony, a tutaj przecie jest galeria.
Pamietasz Faszyste, takze zdobył taką rame.
Te ramy były ze "sztoku" jak to się mówi , czyli wyprzedaż z magazynu co zalegało, były matowe, moj błyszczy bo jest wypolerowana.
Ramki nie były aż tak tanie , w hurcie płaciłem ok 220 zł jak pamietam, cena detaliczna wczesniejsza sprzedaży to ok 8-9 stówek w przelicznieniu.
Naklejki dawali byle jakie jakie były co nie jest wyznacznikiem że takie były, to był gratis.
Kiegyś znajomy z " czołówki " chciał sprzedać swoją - był to oryginał w kolorze niebieskim i była to wersja jeszcze bardziej wylajtowana - bez wzmocnienia z tyłu rurki podsiodłowej obok zacisku no i rozmiar 17 " odpadał.
Pamietasz Faszyste, takze zdobył taką rame.
Te ramy były ze "sztoku" jak to się mówi , czyli wyprzedaż z magazynu co zalegało, były matowe, moj błyszczy bo jest wypolerowana.
Ramki nie były aż tak tanie , w hurcie płaciłem ok 220 zł jak pamietam, cena detaliczna wczesniejsza sprzedaży to ok 8-9 stówek w przelicznieniu.
Naklejki dawali byle jakie jakie były co nie jest wyznacznikiem że takie były, to był gratis.
Kiegyś znajomy z " czołówki " chciał sprzedać swoją - był to oryginał w kolorze niebieskim i była to wersja jeszcze bardziej wylajtowana - bez wzmocnienia z tyłu rurki podsiodłowej obok zacisku no i rozmiar 17 " odpadał.
#7
oj tak, w sezonie 98 i 99 chyba... ciemnożółta rama, podobnej tonacji RS, pełen grafitowy XTR i zielone Michałki...
Pochwalę się że miałem okazję ujeżdżać kadrowego Tangensa Team przez kilkadziesiąt minut po krakowskim Zakrzówku Napatoczyłem się akurat na Piotra i Janusza przeprowadzających testy dla bB, a rower należał chyba do Darka Gila
Pochwalę się że miałem okazję ujeżdżać kadrowego Tangensa Team przez kilkadziesiąt minut po krakowskim Zakrzówku Napatoczyłem się akurat na Piotra i Janusza przeprowadzających testy dla bB, a rower należał chyba do Darka Gila
#8
Apropos tej konkretnej ramy nieważne jaki model co i za ile ale co wam powiem to wam powiem jest z*&%$ta. Uwielbiam takie grubaśne spawy, wzmocnienia i haki wzorem konstrukcji czołgu to jest to za co m. in. cenię wczesne zaskary. Normalnie przychodzi mi na myśl terminator albo frankenstein jak na nią patrzę. Zbuduj tego bad boya na jakiś hardcorowych kompotentach typu syncros albo zrób singlespeeda aby budził respekt zwykłych zjadaczy chleba
#9
jak wspomniałeś o tych spawach, to przypomniało mi sie że faktycznie ta rama była wyjątkowa pod tym względem Ktoś w tamtych czasach zapodał nawet informację z której wynikało że łączna długość spawów hawków tej konstrukcji to całkiem pokaźna ilość metrów bijąca na głowę konkurencję
jak znajdę gdzieś ile to dokładnie było to napiszę
jak znajdę gdzieś ile to dokładnie było to napiszę
#10
Ramk w kolorze czarnym jeździła ze mną 4 lata na maratonach i dlatego pisałem że jest jak pocisk, mocna zwarta i sztywna, z przodu ma bombera więc śmigałą jak rakietka.
Reaktywacja , jak mnie najdzie ochota to na starych szpejach typu czarny Lx i tarcze bo musi mnie wyhamować czasem
Reaktywacja , jak mnie najdzie ochota to na starych szpejach typu czarny Lx i tarcze bo musi mnie wyhamować czasem
#11
cytat z bB 10/97
(...) Rama jest niezwykle pieczołowicie pospawana, położono około 260cm spawów - ponad dwa i pół metra!!! Więcej niż drugie tyle w przeciętnych hardtailach, jest to doprawdy rzadkość
(...)
Rama posiada największą znaną w historii rowerów cross country ilość wzmocnień. Pojawiają się one wszędzie tam, gdzie działają jakiekolwiek znane człowiekowi siły gnące i skręcające (...)
#12
Widziałem kiedys rower na tej ramce w Poznaniu na Malcie. Niestety nie miała orginalnego malowania , była tryśnięta na czerwono. Za bardzo nie pamiętam na jakich częściach był złozony bo koleś zjechał na krótko do źródełka , ale w oczy mi sie rzuciła korba Xt-ka m760 i widelec sid chyba.Sprzęt wygladał na świeżo złożony. Typowy light-bike. Ogólne wrażenie: "wie co dobre"
chcieć to móc