Piotr pisze:nie poleruje się pow anodowanych albo "painted aluminium" bo z tego gówno wychodzi.
Akurat temat polerowania anody ciągnie się ze mną w moich projektach i mogę co nieco napisać.
W skrócie:
Można usunąć warstwę anody i wypolerować element ale jest to bardzo czasochłonne, bo musimy usunąć 100% anody. Jeśli nie zrobimy tego dokładnie będziemy mieć ciapki. Kolejna sprawa jest taka, że gołe alu musimy później zabezpieczyć.
Dziwię się trochę, że cały czas piszecie o śladach potu na wypolerowanym alu, problemach w jego zabezpieczeniu, itd. Wielokrotnie pisałem już, że jest na to sposób stu-procentowy, a więc zastosowanie wosku Collinite 476s.
Ja właśnie usunąłem anodę z korby do Diamondback`a i zabezpieczyłem tym woskiem. Trzyma bardzo długo. Nawet pół roku na rowerze używanym codziennie. Tak zabezpieczam korby, wypolerowane szczęki hamulców, itd.