Marin Eldridge Grade

#1
Witam 8-)
Moja kolekcja złomów powiększyła się o kolejny egzemplarz.
Całkiem nie dawno nabyłem od naszego forumowego gaduły Corrado ładną ramę Marin Eldgridge Grade w rozmiarze 20,5 cala.
Od początku miałem zamysł że to będzie sprzęt tylko i wyłącznie na asfalt.
Kiedy otrzymałem ramę i zacząłem ją dokładniej mierzyć to przeraziła mnie bardzo długa górna rura :shock: :!:
Widocznie był to sprzęt typowo zawodniczy i takie GEO było najefektywniejsze.
Rama jest wykonana z potrójnie cieniowanych rur więc jej waga nie jest astronomiczna.
Zastanawia mnie jak będzie z tłumieniem drgań w stosunku do zwykłej chamskiej stalówy ze stopu Hi-Ten // Cr-Mo.
Sądzicie że cieńsze rurki lepiej rozpraszają wibracje ?
Roweru nie budowałem na wystawę ani 100% zgodnie z epoką - ma jeździć i to szybko a reszta mało mnie interesuje.
Zależało mi na komforcie przy dłuższych trasach stąd dość dziwnie wyglądająca gięta kierownica :mrgreen:
Koła to sławne 3/4 Crossmaxa ponieważ nie szkoda ich tyrać.
Osprzet Deore XT też jest w miarę pewny i nie szpeci.
Inne komponenty również ujdą w tłumie i raczej nie szpecą.
Zastosowałem sztycę Syncros , ponieważ nie ma offsetu i idealnie przypasowała średnicą 8-)
Widelec to zwykły stalowy Cr-Mo , który kupiłem jako nowy i zalegał kupę czasu w piwnicy - z braku czegoś sensownego zagościł w Marinie.
Myślę że rower nie wygląda najgorzej zwłaszcza że nie miałem w zanadrzu jakichś ciekawych części.
Muszę jeszcze się pobawić z kosmetyką ramy - zamaskować ubytki lakieru oraz polecieć pastą żeby nie była taka matowa.
Sprzęt o dziwo nie jest jakimś klocem , wagę szacuję na 11 - 11,5 kg ale dopóki nie zważę nie chcę wprowadzać w błąd.
Może macie jakieś sugestie albo fajny stalowy wideł ?
Chętnie odkupię.
Waga pokazała 11,5 kg więc nie jest źle :lol:
Ostatnio zmieniony 2018-03-18, 19:13 przez hit00r II, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
IMG_20180218_140259.jpg
IMG_20180218_140322.jpg
IMG_20180218_140238.jpg
IMG_20180218_140406.jpg
IMG_20180218_140153.jpg

#3
Co to za ulep daj spokój śmigło i powidło.Rama 2.200kg wideł 1kg odważnik.Wszystko pięknie dopasowałeś byłeś na złomie :-) :-) :-)
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#4
piotrex pisze:Co to za ulep daj spokój śmigło i powidło.Rama 2.200kg wideł 1kg odważnik.Wszystko pięknie dopasowałeś byłeś na złomie :-) :-) :-)
Nic na to nie poradzę że mam tylko tak słabe części :-/
Pisałem na forum że chcę nabyć wideł to nikt mnie nie poratował :-|
Ta rama waży 2200 ?
Gdzie to wyszukałeś ?

#5
czajnikmtb pisze:no faktycznie widelec zmień ,mnie by się tu widział jakiś prosty. a i te stery też jakoś dziwnie wyglądają takie szerokie ;-) :mrgreen:
Aaaa wsadziłem je tak na próbę ... lepsze takie niż jakieś stalówy.
Mam jeszcze Ritchey Logic więc może podmienię 8-)

#6
No widzisz nikt ci nie chce sprzedać pomyśl troche dlaczego.Wazyłem tą rame.
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#7
piotrex pisze:No widzisz nikt ci nie chce sprzedać pomyśl troche dlaczego.Wazyłem tą rame.
No jak to dla czego 8-) :?:
Szmal to szmal i nie śmierdzi :mrgreen:
Z resztą to by była bardziej sztuka dla sztuki bo to będzie szosowy tyran ... nie musi być jakiś super hiper tylko do jazdy.
Ważyłeś dokładnie ten sam model i rozmiar ?
Odniosłem wrażenie że nie jest bardzo klockowata.
Ciekawe jak tłumi wibracje.

#8
Widzisz kasa to nie wszystko.
Jak to ma być tyran to poco go tu wstawiasz.
Napisałem ci ze ważyłam tą rame.
Drgania będzie tłumić stalówka.
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#9
piotrex pisze:Widzisz kasa to nie wszystko.
Jak to ma być tyran to poco go tu wstawiasz.
Napisałem ci ze ważyłam tą rame.
Drgania będzie tłumić stalówka.
Jak to po co ?
Bo kościec i niektóre podzespoły są zabytkowe :-P
Skoro ona waży 2200 a jest wyraźnie lżejsza od tego Mongoose'a , którego posiadam to aż strach pomyśleć ile waży tamta ... 3 - 3,5 kg :!: :shock: :?:
No ale co tu porównywać tanią ramę z o wiele droższą .

#12
Mi sie podoba ten ulep ale nie jest za wielki na Ciebie mistrzu?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#13
Retromen pisze:Mi sie podoba ten ulep ale nie jest za wielki na Ciebie mistrzu?
W sumie to nie jest ... bo sam widzisz że sztyca nie jest maksymalnie wciśnięta w ramę :lol:
To jest ten sam rozmiar co mój zimowy tyran Mongoose z tą małą różnicą że tu jest zupełnie inne GEO - górna rura jest wyraźnie dłuższa a tył krótszy.

#16
hit00r II pisze:
skolioza pisze:Rama fajna... reszta na winie
RESZTA NA WINIE :?:
Czyli że co ... składane pod wpływem alkoholu :mrgreen: :?:
Że reszta w pudełko
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#19
DOMAN pisze:A jest jakaś głębsza idea w składaniu roweru górskiego do jazdy po asfalcie? Dlaczego nie jeździsz po asfalcie na szosówce?
Ponieważ na naszych drogach to jest NIEBEZPIECZNE :-|
Po pierwsze z racji syfu , który zalega na jezdni , licznych dziur oraz bezmózgów za kierownicą.
Rowerem szosowym nie ucieknę a takim góralem jeszcze mam jakąś szansę.
Po za tym karbonowa szosa po wjechaniu do rowu nie nadaje się do jazdy a stal wytrzyma wszystko ;-)
Nie lubię roweru szosowego z racji tej gównianej pozycji oraz wąskiej kierownicy.
Wiem że można by poskładać szosę z prostą kierownicą ale szkoda mi na to szmalu bo tyle części u mnie zalega - mam je wywalić ?
Za młodych lat zawsze trenowałem asfalt na tym antycznym Mongoose i było dobrze :mrgreen:
Wiadomo że nie miałem żadnych szans w starciu z ludźmi na szosówkach no ale to był tylko trening.

#20
Asfalt asfaltowi nierówny, więc trudno o jednoznaczną ocenę.
Ja też mam rower górski z przeznaczeniem "na asfalt", bo jeżdzi po mieście. Przynajmniej połowa dystansu, to ściezki gruntowe, chodniki z krawężnikami i schody, więc trudno mi sobie wyobrazić w tej roli jakąś szoskę.
Tytułowy Marian budzi we mnie sprzeczne uczucia. W tym wypadku nowoczesność z tradycją nie zagrała jak należy. Trzeba by chyba to jeszcze przemyśleć.
Nie są to jednak słowa czystej krytyki dla samego krytykowania. Ważne, że rama żyje, nie trafiła na złom, a szpej można wymieniać dowolnie w miarę potrzeb i możliwości.
Zdrowie Mariana!

#21
RS pisze: Tytułowy Marian budzi we mnie sprzeczne uczucia. W tym wypadku nowoczesność z tradycją nie zagrała jak należy, a szpej można wymieniać dowolnie w miarę potrzeb i możliwości.
Zdrowie Mariana!
No można tylko że ja już na wstępie napisałem że to mnie nie interesuje bo rower ma jeździć możliwie najsprawniej więc cofnięcie się w rozwoju do grupy 730 było by błędem.
Do wgapiania się mam Super V2000 a ten ma być jego przeciwieństwem :-P
Akurat na moich górzystych terenach drogi są fatalnej jakości ponieważ staram się omijać główne.
Boczne drogi mają swój urok ale ich jakość pozostawia wiele do życzenia.
Ciekawe jak Marin zniesie podjazd na Odrodzenie a później jazd 8-)
Zobaczymy czy coś nie pierdyknie :lol:

#22
Rozumiem Twoją argumentację, ale wydaje mi się, że powienieneś też zrozumieć reakcję "widzów", bo przedstawiasz rower w dziale GALERIE - Retro MTB.

#23
RS pisze:Rozumiem Twoją argumentację, ale wydaje mi się, że powienieneś też zrozumieć reakcję "widzów", bo przedstawiasz rower w dziale GALERIE - Retro MTB.
Dokładnie tak wstawić aby wstawić
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#24
Dajcie spokój już wszyscy... każdy się czepia każdego że ma fajny rower a kupił tylko po to by wisiał na ścianie lub w kartonie na strychu, albo tylko jezdząc po asfalcie. Jeszcze innym przeszkadza jak ktoś uwielbia na tyle swój dany rower że niezależnie od pogody, warunków jezdzi i cieszy się z radości posiadania jego. Dla mnie to już się zrobiło nudne takie narzekanie ;-) Dajcie spokój i pozwólcie każdemu cieszyć oko z własnego roweru na swój sposób. Amen

#25
RS pisze:Rozumiem Twoją argumentację, ale wydaje mi się, że powienieneś też zrozumieć reakcję "widzów", bo przedstawiasz rower w dziale GALERIE - Retro MTB.
No to gdzie miał bym go umieścić ?
Przecież nie w dziale 2000+
Jakaś pamiątka musi być że coś takiego miałem więc jest :-P a wy możecie się uruchomić :mrgreen:

#26
Powiem CI Hitler , że składasz ******** retro rowery na forum. Szkoda mi nawet czasu na czytanie opisu co tam włożyłeś . Mam wrażenie , że zmieniasz tylko ramę i klepiesz ciągle ten sam projekt. :lol: :lol: Bez urazy jak Twoje fulle mi się zajebiście podobają tak stalowe hardtaile to jakieś nie porozumienie. Za pierwszym razem to miało sens , ale ciągle widzę to samo :mrgreen:

#27
sztopi17 pisze:Powiem CI Hitler , że składasz ******** retro rowery na forum. Szkoda mi nawet czasu na czytanie opisu co tam włożyłeś . Mam wrażenie , że zmieniasz tylko ramę i klepiesz ciągle ten sam projekt. :lol: :lol: Bez urazy jak Twoje fulle mi się zajebiście podobają tak stalowe hardtaile to jakieś nie porozumienie. Za pierwszym razem to miało sens , ale ciągle widzę to samo :mrgreen:
No popatrz popatrz :shock:
Nawet TY zauważyłeś że dokonałem przeszczepu z Orbei 8-) :?:
Po prostu kupiłem lepszą ramę od tej którą miałem.
Koła z Orbei sprzedałem naszemu forumowemu koledze do zacnego roweru dlatego wsadziłem sprawdzone koła do łykania kilometrów.
Potrafię poskładać fajny rower Retro ale na chwilę obecną nie odczuwam takiej pokusy bo mam Cannondale'a.
Marin wygląda jako rower w miarę przyzwoicie natomiast typowe retro to to nie jest bo nie takie było założenie.
Napisałem o tym na samym początku wątku więc nie wiem skąd twoje zdziwienie :lol:
Corrado pewnie się cieszy że rama będzie jeździć :mrgreen: ;-)

#28
hit00r II pisze:
RS pisze:Rozumiem Twoją argumentację, ale wydaje mi się, że powienieneś też zrozumieć reakcję "widzów", bo przedstawiasz rower w dziale GALERIE - Retro MTB.
No to gdzie miał bym go umieścić ?
Przecież nie w dziale 2000+
Jakaś pamiątka musi być że coś takiego miałem więc jest :-P a wy możecie się uruchomić :mrgreen:
Nie zrozumieliśmy się. Fajnie, że rama dostała nowe życie. Fajnie, że rower spełnia Twoje oczekiwania.
Ale nie powinieneś się dziwić krytyce, bo zawartość retro w retro nie jest 100%.

Ja też się muszę przygotować na krytykę, bo właśnie zbeszcześciłem coś, co jest uznawane na tym forum za świętość, czyli jedna z ram dostała zupełnie nie retro lakier. Boję się to pokazać , ale kiedyś będę musiał ;-)

#29
RS pisze: Ja też się muszę przygotować na krytykę, bo właśnie zbeszcześciłem coś, co jest uznawane na tym forum za świętość, czyli jedna z ram dostała zupełnie nie retro lakier. Boję się to pokazać , ale kiedyś będę musiał ;-)
A ty tak na serio :-) :?:
Co to za rama :->
Przejmujesz się nimi :?:
BO JA NIE 8-)
Aczkolwiek czasami mają coś sensownego do dodania i można uzyskać ciekawe i pomocne informacje.

#30
hit00r II pisze:
RS pisze: Ja też się muszę przygotować na krytykę, bo właśnie zbeszcześciłem coś, co jest uznawane na tym forum za świętość, czyli jedna z ram dostała zupełnie nie retro lakier. Boję się to pokazać , ale kiedyś będę musiał ;-)
A ty tak na serio :-) :?:
Co to za rama :->
Przejmujesz się nimi :?:
BO JA NIE 8-)
Aczkolwiek czasami mają coś sensownego do dodania i można uzyskać ciekawe i pomocne informacje.

ale ogólnie psują klimat, zniechęcają do udzielania się, środowisko się nie rozwija, tworzy się forum dla tych opętanych ~10 ortodoksów z milionem postów.
Cóż, najwyraźniej tak to ma wyglądać... Ojcze Dyrektorze.