Marzocchi Bomber

#1
Cześć!
mam takiego pacjenta na stole...
trochę szukałem dokładnej nazwy ale bez sukcesu;
na korpusie widnieje 00 więc chyba Z1 z 2000 roku
numerek na naklejce 1009697 Made in Italy
Amortyzator w całości powietrzny: obie lagi mają tylko zaworek na górze
żadnych regulacji poza tym

wyglądał na szczelny choć chodził tak sobie
lagi 30mm w dobrym stanie
olej ciemny ale bez dramatu, trochę osadu na dole
popękane ze starości uszczelki przeciwkurzowe;
olejowe w stanie dobrym ale chcę i tak wymienić
bo są na aledrogo

uszczelka olejowa ma wymiary zew. 40mm wew. 30 wysokość 8mm
(jestem w kontakcie ze sprzedawcą by potwierdzić wymiary, ale chyba będzie dobrze )

nie mam pomysłu na osłony kurzowe ...
szukam od jakiegoś innego modelu/ innej firmy
zamiennika o wymiarach zew. 40mm wew. 30 mm

może macie jakieś doświadczenia z wymiany swoich uszczelek ?
Załączniki
IMG-4276.JPG
IMG-4275.JPG

Re: Marzocchi Bomber

#5
no to pytanie kładące na koniec - co mu wlać ?
Motorex 5W, 7,5W ? słyszałem o mieszaninach różnych gęstości,
ale nie jestem przekonany czy jest sens, bo to raczej tani widelec ...
a ma jeszcze dostać lakier samochodowy z pistoletu na epoksydzie
wiec muszę dbać o budżet

Re: Marzocchi Bomber

#6
Bombery z podkową M-Arch (magnezową, łączoną z aluminiowymi goleniami) teoretycznie potrzebują specjalnych, bezkołnierzowych uszczelek kurzowych M-Arch. Zastosowanie standardowych wymaga trochę rzeźby. Olej ma być 7,5 i taki zalej- szczególnie, że nie masz regulacji tłumienia. Co ma do rzeczy czy amortyzator jest tani czy drogi?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Marzocchi Bomber

#7
Focker dziękuje za posta, miałem na myśli, że nie chce kupować dwóch różnych rodzai oleju i mieszać... gdzieś czytałem, że tak się robi by uzyskać parametry zbliżone do fabrycznego oleju.
Co do uszczelnień to jest możliwość zakupu zestawu Ariete ARI.A030 za 110zł ; uszczelnienie przeciwpyłowe wyglada na bezkołnierzowe; będą pasować ?

Re: Marzocchi Bomber

#9
Witam po przerwie!
Sprawy mają się tak, że sprzęt został rozebrany,wyczyszczony i pomalowany;
wymieniłem uszczelniacze olejowe i przeciwpyłowe na w.w. Ariete i jest ok ale mam
trochę zagadkę z poziomem oleju - wlałem po 85ml Motorex'a w każdą z goleni i
oczekiwałem, że poziom oleju będzie ok. 30mm od górnej krawędzi tak jak jest narysowane w manualu
a tu... ok. 70mm.
Póki co tak zakręciłem bo dolać łatwiej ale nie wiem co o tym sądzić ?

byłbym wdzięczny za pomoc w dobraniu zacisku i tarczy:
mam piastę Shimano HB-RM35 i mocowanie pod hamulec tarczowy Center Lock,
czy mogę w Z4 zastosować tarczę o średnicy 180mm , myślę o:
Deore SM-RT64 z zaciskiem M6000 lub
SLX SM-RT70 i zacisk BR-M7100 SLX

rower będzie średniej mocy cross elektrykiem do zastosowań rekreacyjnych

dzięki za pomoc!
Załączniki
wip.JPG

Re: Marzocchi Bomber

#10
SoloTM pisze:
2020-08-18, 15:23
Focker, a do takiego bodaj 2000 Z4 Flylight Air 80 mm, dla dziecka waga piórkowa, ok 35-40 kg ( rower czeka, aż młody dorośnie, jeszcze ze 2-3 lata max - nie wiem ile będzie ważył ) też 7,5 ?
Dla wagi piórkowej to generalnie nie polecam powietrznego bombers, bo one są bardzo mało czułe nawet przy niskim ciśnieniu. Lepiej wstawić sprężynę. Można też spróbować 5 WT - przy takich skrajnych wagach to kombinowanie może wyjść na dobre.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .