Serwis FOX Alps 4

#1
Cały czas borykam się z tym damperem. Focker podesłał info o uszczelkach, co i jak (dzięki!) , ale mam jeszcze pytanie odnośnie oleju do tego dampera. Na USA froach wyczytałem że ponoć dobrze sprawdza się w nim olej hydrauliczny lhl 32 (zakupiłem). Ale za nim go poskładam do kupy mam pytanie, czy to jest dobry wybór? Może ktoś z was pamięta i może pomóc ewentualnie? Inni ludzie na forach USA polecają płyn do skrzyń ATF, ale jak mi kiedyś Piotr (zbanowany niestety...) uświadomił, to nie jest dobry pomysł ze względu na dodatki cierne, które są do niego dodawane. Jaki płyn zastosować Pany? :)

Re: Serwis FOX Alps 4

#3
Plyn atf do automatow. Rozni sie wlasnie tym ze zawiera komponenty ktore maja za zadanie zwiekszyc przyczepnosc tarczek. Jasne, oryginalne plyny do damperow sa jak najbardziej na miejsscu, ale sa drogie i dlatego sa poszukiwane i testowane jakies tam zamienniki.

Re: Serwis FOX Alps 4

#4
Nie przekazuj tego dalej, mokre sprzegla wielotarczowe, maja plyn pomiedzy plytami dla plynniejszego przekazania momentu obrotowego, pelne zasprzeglenie to wyparcie plynu. Jesli natomiast chodzi Ci o zasprzeglenie hydrokinetyczne przeniesienia napedu, to wystarczy woda do tego, z racji swoich wlasciwosci w skrzyni raczej nie do uzycia. Wracajac do meritum, polsrodki sa kosztowne, lepiej dolozyc i uzyc wlasciwego.