Wczoraj montując cantilevery do ramy GT Timberline z 93 zauważyłem pewien problem.
Ramiona hamulców po dokręceniu śruby do oporu przestają się ruszać (link do filmu: https://youtu.be/bGVlW2CTwOQ )
Zdjąłem hamulce i moim oczom ukazał się ten widok.
Czy krzywe piwoty mogą być przyczyną problemu?
Jak je wyprostować?
Re: KRZYWE PIWOTY
#2Wygląda jak by piwoty były za krótkie. Może poprzedni właściciel spiłował je trochę pilnikiem? Albo fabryka za głęboko je wkręciła? U mnie jest odwrotnie, po nałożeniu hamulcy na piwot i dociągnięciu śruby , ramiona mają niewielki luz przód - tył tak jakby śruba była niedokręcona.
Re: KRZYWE PIWOTY
#3Tak ze zdjęcia widzisz że są krótsze o jakieś setki mm? Gratuluję wzroku. Luz o którym piszesz musi być, wszystko jest tak jak trzeba.kamilmozej pisze: ↑2019-07-25, 17:05Wygląda jak by piwoty były za krótkie. Może poprzedni właściciel spiłował je trochę pilnikiem? Albo fabryka za głęboko je wkręciła? U mnie jest odwrotnie, po nałożeniu hamulcy na piwot i dociągnięciu śruby , ramiona mają niewielki luz przód - tył tak jakby śruba była niedokręcona.
Lodzermensch
Re: KRZYWE PIWOTY
#4Trochę źle się wyraziłem. Zamiast ''wygląda jak by'' powinienem napisać ''moim zdaniem''.corrado1111 pisze: ↑2019-07-25, 21:05Tak ze zdjęcia widzisz że są krótsze o jakieś setki mm? Gratuluję wzroku. Luz o którym piszesz musi być, wszystko jest tak jak trzeba.kamilmozej pisze: ↑2019-07-25, 17:05Wygląda jak by piwoty były za krótkie. Może poprzedni właściciel spiłował je trochę pilnikiem? Albo fabryka za głęboko je wkręciła? U mnie jest odwrotnie, po nałożeniu hamulcy na piwot i dociągnięciu śruby , ramiona mają niewielki luz przód - tył tak jakby śruba była niedokręcona.
IMO osie piwotu raczej się nie krzywią, są usztywnione długą śrubą, odkształca się ta platforma między piwotem a ramą i to nie powinno mieć wpływu płynność obrotu ramion hamulca.
Proponuję suwmiarką sprawdzić czy osie są proste ( tak jak sprawdza się zużycie felg), potem pomierzyć długość piwotów i szerokość hamulca., będzie na 100% wiadomo co jest przyczyną.