Rower treningowy - pęknięta oś.

#1
Nie wiem czy nie powinien być dział "szukam, kupię", jak cuś przenieście proszę adminy.

Ale do rzeczy. Po kilkunastu latach pracy poddała się jak widać oś korbowodu w moim rowerku treningowym ;-(. Można powiedzieć, że treningówka jest w temacie retro bo to chyba sprzęt z 2000 a niektórzy się upierają, że do 2000 to jeszcze retro ;-) Rowerek to Ital Bike Model 3000. To był wówczas najwyższy/najdroższy model. Elektromagnetyczny wielostopniowy hamulec/obciążenie, elektroniczne sterowanie, różne programy, miernik mocy, tętna, ciche sprzęgło igiełkowe (kolejny retro motyw, jak Silent Clutch :mrgreen: ), wielorowkowy pasek napędowy, solidna rama z grubych profili, różne regulacje itp. Fajny, lubię go, nie chcę na złom. Szukam takiej osi albo jakiegoś złoma na sprzedaż, no ale internety o tym modelu wogóle milczą :-( . A nóż widelec ktoś coś wie o takowym sprzęcie na złomie, u kolegi itp. A może oś była też stosowana w innych modelach i ktoś cuś wie? Oczywiście można dotoczyć, ale ponad 3 stówy mi krzyknęli, jeszcze karząc czekac 3 tygodnie, więc szukam alternatywy.

Dzięki z góry za wszelkie informacje
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 91/92 Syncros, Roox, Suntour XCPro etc; Kierownice alu lekkie i markowe, czarna 91/92, srebrna 93/94; Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm
Załączniki
oś_treningówka.JPG

#2
A jakby spróbować przetoczyć oś od jakiegoś taniego suportu na łożyskach maszynowych (jakiś NECO)?
Długości dostane są wedle życzenia - w zakresie reszty już łatwiej porzeźbić niż toczyć od nowa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
No ale jak? Ona jest o wiele grubsza i dłuższa bo ma bieżnię pod 2 łozyska duże maszynowe + powierzchnie na której toczy/zaciska sie ciche sprzęgło. Kombinowałem by obciąć przed pęknięciem i dospawać obciętą oś z jakiegoś pakietu i nawet taki mam. Wszystko by się pomieściło a i można by wcześniej na gwincie przed spawaniem obsadzić, a potem ztoczyć, ale gośc mi mówi, że spaw w takim miejscu/materiale pęknie skoro pękł lity.No chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł. Zrobię i wrzucę jeszcze jak cały rowerek wygląda bo oczami może ktuś cu ś załapie że widział.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 91/92 Syncros, Roox, Suntour XCPro etc; Kierownice alu lekkie i markowe, czarna 91/92, srebrna 93/94; Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

#5
Da sie to pospawac i gwarantuje ze bedzie sie trzymac.

Os trzeba, jesli ten otwor jest plytki podwiercic, nagwintowac i wziac pret, srube, etc. Wkrecic razem z tym oderwanym elementem, problemem moze byc z trafieniem zwojami, bo trzeba to dosyc pasownie skrecic. Nastepnie wyszlifowac miejsce pekniecia w litere V az do sruby ktora bylo skrecone. Pospawac najlepiej TIGiem, klasc conajmniej trzy warstwy dookola. Wywiercic nowy otwor, tu najlepiej na tokarce zeby byl w osi, bedzie to trudne poniewaz w miejscu spawu bedzie mocno utwardzona powierzchnia, na dlugosc ponad kwadrat, mysle ze 30-40mm wystarczy, nagwintowac ponownie, czesciowo powinno isc tym samym gwintem. poszlifowac kwadrat zeby korba weszla i dokrecic dluzsza mocna najlepiej 10.9 srube i powinno dzialac :mrgreen:

#6
Tak jak opisałeś to myślałem wcześniej zrobić, no może z małą modyfikacją - oderwany element się wyciągnął jak plastelina, nie ukruszył, więc nie da się bez obcięcia końca i dodania nowego fragmentu z kwadratem z innej osi. I tak zaproponowałem gościowi donosząc też ośkę z jakiegoś starego pakietu, wszystko by idealnie pasowało, ale gość z narzędziowni swoje, że to twardy materiał i że pęknie po spawaniu. Nie wiem czy go nie olać, zabrać tą oś i iśc gdzie indziej. Może jakiś warsztat gdzie spawają silniki? Ktoś w KRK kojarzy jakieś miejsce gdzie by można o to zapytać? Ja dałem koło matecznego na ul. Rydlówka, Unimax się to chyba nazywa.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 91/92 Syncros, Roox, Suntour XCPro etc; Kierownice alu lekkie i markowe, czarna 91/92, srebrna 93/94; Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

#8
dobra, olałem gościa co krzyczy 3 stówy i że nie ma czasu :evil: , odebrałem i tak to wygląda na tle ośki z jakiegoś pakietu VP:

Obrazek


Tak że jest miejsce na solidne przycięcie obu, skręcenie na jakiejś szpilce i zaspawanie/wyrównanie. Mnie się wydaje że jednak nie może być niewiadomo jak twardy ten materiał bo tam gdzie pękło nie pękło na zasadzie, że da się przypasować urwany kawałek, materiał wcześniej się jakby wyciągnął jak plastelina zanim urwał.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 91/92 Syncros, Roox, Suntour XCPro etc; Kierownice alu lekkie i markowe, czarna 91/92, srebrna 93/94; Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm

#9
Chcesz pouczyc spwacza jak sie spawa twarde stale ? :mrgreen: Ja tak spawam zeliwo :mrgreen:

Potrzebujesz TIGa, elektrode otulona do spawania zeliwa, mozesz w marketach na sztuki kupic, i najlepiej jak znajdziesz spawacza od nierdzewki, drut do spawania nierdzewki 309 TIGiem.
Obijasz elektrode z otuliny i spawasz samym drutem, jak zaczyna porowac dokladasz 309, nie jest latwo, ale spawacz jak mu podasz ta metode to powinien sobie poradzic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#11
w gazowej ;-)

https://pl.wikipedia.org/wiki/TIG

dobra, dzięki za info, będę czaił tego TIG'a
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga PsychoK SkinWall; Sztyca 26,4 91/92 Syncros, Roox, Suntour XCPro etc; Kierownice alu lekkie i markowe, czarna 91/92, srebrna 93/94; Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery jedna śruba,11/8,110-120mm
cron