RockShox chyba Judy 97 - serwis

#1
Cześć. Kupiłem dzisiaj taiego RSa, nie ma na naklejkach nigdzie co to za model, ale wygląda jak Judy z 1997. Ale pewności nie mam. Rozebrałem dziada no i wszystko co było jest na fto. Tłumików nie wyjmowałem, bo szczypce do segerów są w garażu. Jeden tłumik ma regulację od spodu, drugi nie. O ile tam wogóle jest jakiś tłumik.
Teraz pytanie - co jeszcze powinienem zrobić, co rozebrać, co wyczyścić i co zalać?
Z tej jednej goleni z regulacją wylało się kilkanaście ml oleju o wyglądzie jasnego ilastego błota.
Załączniki
rockshox.jpg

#2
Lagi masz zeżarte na dole i na górze trochę , kiszka z pracą będzie .
Musisz to odczyścić nieinwazyjnie, np bardzo drobnym papierem ściernym , może mleczkiem . . .albo watą ścierną najlepiej o wysokiej gradacji, aby spolerować te wyżarcia i nie porysować więcej,

Trza bardzo dokładnie wyczyścić lagi zew w środku bo tam pewnie gnój jest , a tłumik trza wyjąć.
www.velotech.pl

#3
Lagui na górze są idealne, brzydkie są tylk te miejsca, które trzyma korona. Powierzchnie które "wystają" z goleni są idealne.
Wszystko jest już dość dokładnie wyczyszczone

#4
Tłumik jest tylko jeden.
Instrukcja jest tu: http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/4 ... judyxc.pdf 1997 serwisuje się tak samo jak 1996.
Temat o serwisie jest tu: viewtopic.php?t=882&postdays=0&postorder=asc&start=0
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#10
Dobrze wyczyść wnętrze goleni dolnych, takie potrafią być skorodowane na wylot. Koniecznie smar bez zawartości litu. Niestety ten amor już dobrze nie będzie pracować na tych goleniach.

#13
Hmmm, może własne obserwacje? Nigdy i nigdzie nie zauważyłem żeby smar z litem uszkodził, ukruszył lub rozpuścił jakiekolwiek uszczelki albo spowodował korozję goleni. Po raz pierwszy taka informacja pojawiła się dawno temu w instrukcji rock shoxa, oczywiście równocześnie zalecali używać swojego masełka. Ale każdy przecież zrobi według uznania.

#15
Jest mi osobiście wszystko jedno, czy smar z litem niszczy uszczelki, elastomery, powłoki czy tylko jest mdły w smaku. Jeśli producent w instrukcji obsługi mówi, żeby go nie stosować to stojąc w sklepie przed dwiema puszkami smaru w tej samej cenie po prostu biorę taki, o jakim mowa w instrukcji. Szczególnie jeśli mam smarować amor który kosztował dwie pensje swego czasu. Tym bardziej, że RS nigdy nie pisał o tym żeby stosować tylko Judy Butter, lecz ograniczał się do niestosowania smaru z litem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .