Bomber Z4 80mm 2000r. i serwis

#1
Dzien dobry Roweromaniacy,
pare miesiacy temu kupielm Wheelera 7900ZX z owym amorkiem.
Sprzet wart kazdej zlotowki i po wymianie napedu jezdzi jak zloto, ale...
Od pewnego czasu zauwazylem, ze cieknie Bombera olej i niestety po napompowaniu powietrze zeszlo rowniez po ok. pol roku.

Pytanie:
Czy robil ktos serwis samodzielnie i czy mozna gdzies jeszcze dorwac do tego czesci ?

(znalazlem taki blog, ale kolega chyba polegl, bo nie ma 3. czesci http://panfotograf.blogspot.com/2007/02 ... -vol2.html ;)
[center]
Obrazek
[/center]

#4
Jak masz kasiorę to kup oryginalny w Gregorio. Używałem do Bomberów wielu marek i zawsze na oryginalnym pracował najlepiej.
Jeśli nie masz dużo kasiory, to to kup sobie choćby Motorex.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
Oryginał to był 7,5wt i najlepiej się sprawdzał, bo ten model nie miał regulacji tłumienia powrotu. Dlatego najlepiej kup 5 oraz 10 i zmieszaj sobie.

A sprężynek nie kupisz. To element uszczelki kurzowej. Natomiast możesz je skrócić w razie potrzeby ale zreanimujesz uszczelki tylko na chwile. Wewnętrzne olejowe kupisz podobne zamienniki bez problemu, kurzowe tylko oryginały. A Marzocchi sprzedawało zestawy uszczelek więc jak znajdziesz to załatwisz problem.

#8
Takiego oleju noname to bym się trochę bał. Nigdy nie wiadomo jakie to będzie mieć właściwości.
to już bardziej bym polecił to: https://allegro.pl/motorex-olej-do-amor ... 45280.html
Może nie jest to mistrzostwo świata, ale wiele osób go stosuje i daje radę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
Oryginalne uszczelki mają 8 mm grubości. Pytanie czy 8/9 wejdą. Ja kupowałem minimalne węższe TC 30x40x7 (8 nie kupisz). Po kilka zł za sztukę. Spytaj w gregorio może koło 100zł kupisz komplet oryginałów razem z kurzowymi. Żeby wymienić olejowe to musisz zdjąć kurzowe. Podważasz je od środka bardzo szerokim śrubokrętem, najlepiej owiniętym w szmatke. Z montażem też delikatnie.

#10
8/9 wejdą. Sam ich używam - nie ma najmniejszego problemu.
Zapomnij, żeby w Gregorio kupić oryginały za 100zł. Tak było kiedyś. Potem ceny skoczyły do 180-190 zł a teraz to już chyba w ogóle nie są dostępne dla goleni 30mm.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
Co do oleju to nie patrz na oznaczenie producenta lecz na kartę charakterystyki i wartość lepkości w 40*C i 100*C. (cSt @ 40C, cSt @ 100C)
Olej Marzocchi 7,5 ma te wartości następujące: 26.10 @ 40C, 5,25 @ 100C
Zbliżony do niego i nie zabijający ceną jest Castrol Synthetic Fork Oil 5W, taki w złotej buteleczce: 28.00 @ 40C, 5,70 @ 100C
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#12
Wow - i oto chodzi, i o to chodzi !
Dzeikuje bardzo za wyczerpujace odpowiedzi !
Czyli kupuje olej 5W o takiej charakterystyce, zeby w temperaturze pokojowej mial kolo 7.5 - dobre info !

Uszczelki przeciwkurzowe podważyć od dolu po wyjeciu golenia i ostroznie wyjac - czy wtedy zdjac ten pierscien sprezynkowy czy go zostawic i nie ruszac ?

#17
Wszystkie uszczelki Bomberów serii Z są ze sobą kompatybilne pod warunkiem że mamy tą samą średnicę goleni i rocznik.
Podejrzewam że te uszczelki są identyczne nawet w modelu Shiver SC.
Oczywiście piszę tutaj o starych Bomberach a nie tych nowych.

#18
hit00r II pisze:Wszystkie uszczelki Bomberów serii Z są ze sobą kompatybilne pod warunkiem że mamy tą samą średnicę goleni i rocznik.
Podejrzewam że te uszczelki są identyczne nawet w modelu Shiver SC.
Oczywiście piszę tutaj o starych Bomberach a nie tych nowych.
To prawda tylko przy uszczelkach olejowych. Uszczelki kurzowe są inne dla M-Arach od 2000 r. i inne dla starszych modeli.
Tzn. uszczelki M-Arch możesz stosować w starszych modelach ale na odwrót się nie da.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .