#31
tak wiem że te podkładki przejmują uderzenia jak amor wraca
nie mam pomysłu na dociśnięcie tych uszczelek
próbowałem to zrobić z nakrętek do sterów te co mają trzy nacięcia jednak są za grube bo mają 3 mm do mojej tokarki ich nie dam razy założyć bo mnie futerko nie puści
jak masz takie cienkie podkładki chętnie przygarnę ;-)

#34
Mam pytanie odnośnie stuków z modelu xc 700. Stuki sa głosne nie podczas dobijania amora ale podczas jego powrotu do nazwijmy to pozycji wyjsciowej.
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#36
Dokładnie. Obieg tłumienia odbicia oparty jest tu na małych otworkach położonych niewiele pod lustrem oleju. Jeśli amor stracił olej, to lustro oleju znajduje się pod tymi otworkami i przy końcu fazy odbicia nie ma tłumienia - wiec amor stuka.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#37
Dzieki za info.
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#38
focker pisze:Dokładnie. Obieg tłumienia odbicia oparty jest tu na małych otworkach położonych niewiele pod lustrem oleju. Jeśli amor stracił olej, to lustro oleju znajduje się pod tymi otworkami i przy końcu fazy odbicia nie ma tłumienia - wiec amor stuka.
A w Z2 Superfly też działa taka sama zasada? Ostatnio jak podbiłem koło żeby nie wjechać po krawężniku to też mi stuknął przy podbiciu, natomiast w trakcie jazdy po nierównościach stukanie nie występuje.
'92 Kona Cinder Cone
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Kona Kula
Ruski Tytan

#40
Podczas zdejmowania uszczelek olejowych z xc 700 po zdjeciu segera pompuje amor i uszczelka razem z goleniem wylatuje. W DH3 nie chce w ten sposób wylecieć. Jakies porady?
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#43
Udalo sie wydostac uszczelke poprzez napompowanie do 40psi;) wyszla powolutku sama a golenie zostały.
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#45
Ale ten był dawcą uszczelek do złotego XC 700)
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#46
Jeszcze pytanko. Czy spuszczajac powietrze z amortyzatora po kazdej jezdzie wydluży sie życie uszczelek?
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#47
Generalnie w starych Marzochach przekładanie używanych uszczelek z jednego widła do drugiego nie jest dobrym pomysłem - te uszczelki są bardzo delikatne i nie lubią takich manewrów - szczególnie, jeśli posiedziały już trochę w starym amorze. No ale to już po ptakach.

Na trwałość uszczelek bardziej niż spuszczanie powietrza wpłynie włożenie sprężyn stalowych. Weź pod uwagę, że uszczelki największe ciśnienie dostają podczas ugięcia przy końcu skoku - wtedy ciśnienie działające na uszczelki jest bardzo duże. Ciśnienie początkowe jest dużo mniejsze, więc spuszczanie powietrza dużo nie da. Za to po włożeniu sprężyn ciśnienie będzie znacznie niższe w całym zakresie skoku. To stary sposób na przedłużenie trwałości uszczelniaczy. Trzeba tylko pamiętać, żeby zmniejszyć wtedy trochę ilość oleju w goleniach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#48
Jestem po przekladce i mam napompowany do 50psi ,nie leci a bimbałem sie na nim caly wieczór. Na starych uszczelkach pocil sie nawet jak stał...rano krople oleju z podlogi wycierałem) Zalalem go castrolem 10W. Co do sprezyn to faktycznie mozna pomyslec ale sam tego nie ogarne. Szczegolnie sprezyny skąď??? Poszukam info na forum bo cos bylo o tym...
GT RTS3 ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,

#49
Ze sklepu motocyklowego. Tylko trzeba dociąć. I zwoje nie mogą być za gęste, bo skoku braknie . Montaż też jest banalnie prosty. Wyjmujesz korek, wkładasz sprężynę i montujesz korek.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#52
Jak jest dobrze dobrana średnica sprężyny, to nic nie hałasuje. Oryginalne sprężyny do Marzocchi DH3 (tak jak później do Bomberów) nie były izolowane i nie było z nimi problemów, bo sprężyna stykała się z goleniami na całej swojej długości (i pracowała w oleju).
Ważne jest też to, żeby sprężyny były zakończone na płasko - i z tym jest największy problem. Można spróbować trafić na oryginalne sprężyny odpowiedniej długości (ciężko) albo zrobić specjalne plastikowe końcówki wyrównujące końce sprężyn.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .