bomber z2

#1
W zwiazku z tym, że szukałem jakiegoś amora do speca to w moje ręce wpada po raz pierwszy bomber - dzięki mekp:)
Wszystko działa, z jednej uszczelki puszczał olej i mało go tam już zostało - zlałem smołe.
Jak się do tego zabrać? Można dostać gdzieś oryginalne uszczelki? A może jakieś sprawdzone zamienniki? Jaki olej polecacie - lać motorex czy szukać firmowego?
Obrazek


znalazłem to:
https://sklep.gregorio.pl/pl/p/MARZOCCH ... D30-/12079
no ale....bez przesady:)

#2
Temat oleju i uszczelek był już wałkowany np tu:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Marcin - może by scalić te wątli, bo to już trzeci czy czwarty temat o serwisie Bombera.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Marcin - może by scalić te wątli, bo to już trzeci czy czwarty temat o serwisie Bombera.[/quote]

Tak, wrzuć to proszę do starego wątku.

Problem polega na tym, że amor trafi do rowera który idzie do kolegi i ma być "budżetowo". Da się w ogóle bombera zrobić nie wydając więcej niż jest wart?

#6
Mam pytanie bo trochę nie rozumiem jak zalewać tego bombera.
W manualu jest by zalać do pewnego poziomu, ale później są kroki jak umieszczać wewnątrz sprężyny, tłumik - co wg mnie nie ma sensu - olej wyleje się dołem. Logiczne byłoby umieszczenie wszystkiego w goleniach, poskładanie amora bez korków, zalanie od górny do określonego poziomu (pompując powietrze) a na koniec dokręcenie korków - ale to nie wynika z manuala. Pogubiłem się:)
Obrazek

Obrazek

#7
kapelusznik pisze:Mam pytanie bo trochę nie rozumiem jak zalewać tego bombera.
W manualu jest by zalać do pewnego poziomu, ale później są kroki jak umieszczać wewnątrz sprężyny, tłumik - co wg mnie nie ma sensu - olej wyleje się dołem. Logiczne byłoby umieszczenie wszystkiego w goleniach, poskładanie amora bez korków, zalanie od górny do określonego poziomu (pompując powietrze) a na koniec dokręcenie korków - ale to nie wynika z manuala. Pogubiłem się:)
[url=https://s32.postimg.org/arehau19d/manual.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://s32.postimg.org/y61p0ju4h/IMG_5283.jpg]Obrazek[/url]
Pier...licie Hipolicie. Przeczytaj dokładnie instrukcję, bo sam wszystko pokiełabasiłeś - a instrukcja jest dobrze napisana. Dalsze kroki nie mówią o żadnym tłumiku, tyko o samej sprężynie. Poziom oleju ustalasz bez sprężyny. Nie zalejesz przecież amora, jeśli masz założoną sprężynę na tłumik - to logiczne.
Poza tym ściągnij instrukcję odpowiednią do Twojego widelca. Ta którą załączyłeś nie jest od Twojego modelu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Wedlug mnie zle go rozebrales. Z tego co widze wyjales gorne golenie z tlumikami, bez odkrecania gornych korkow. Wyjales zabezpieczenie od dolu i wyjales tlumiki. A tlumiki wyjmujesz od gory, przynajmniej ja tak robie. Jak skladasz w odwrotnej kolejnosci to masz zlozone gorne golenie z tlumikami przykreconymi do dolnych goleni. W schowane do konca golenie gorne, nie majac korkow i sprezyn, wlewasz olej jak na instrukcji.

#9
focker pisze: Pier...licie Hipolicie. Przeczytaj dokładnie instrukcję, bo sam wszystko pokiełabasiłeś - a instrukcja jest dobrze napisana. Dalsze kroki nie mówią o żadnym tłumiku, tyko o samej sprężynie. Poziom oleju ustalasz bez sprężyny. Nie zalejesz przecież amora, jeśli masz założoną sprężynę na tłumik - to logiczne.
Poza tym ściągnij instrukcję odpowiednią do Twojego widelca. Ta którą załączyłeś nie jest od Twojego modelu.
Troche mi sie popierdoliło, dlatego pytam.


Tak rozebrałem odwrotnie - nie miałem klucza 26 a nie chciałem poharatać francuzem. Jednak nic to nie popsuło - lagi wyjąłem z korony normalnie po zdjęciu zabezpieczeń (korek przechodzi).
Ale potwierdzasz to co podejrzewałem - składam całość, wlewam olej jak w manualu i dokręcam korki na koniec.

Dzięki Panowie.
cron