Rock Shox Judy C Hydracoil '99 - serwis, dobór środków

#1
Cześć,

kilka dni temu kupiłem amortyzator Rock Shox Judy C Hydracoil z 1999 roku. Wydaje się być w dobrym stanie, nie ma luzów, jednak chciałbym zrobić jego przegląd i wymienić olej. Znalazłem w internecie instrukcję serwisową tego amortyzatora: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... KjqeuPBKJw

Chciałbym prosić Was o pomoc w doborze środków do serwisu. Potrzebny jest odtłuszczacz, olej i smar stały. Czy moje propozycje poniżej są w porządku?

Odtłuszczacz - chyba zwykłej benzyny ekstrakcyjnej nie można użyć ze względu na gumowe uszczelki
Shimano Degreaser
http://allegro.pl/rozpuszczalnik-odtlus ... 03569.html

Olej - 5W będzie OK?
Motorex ForkOil 5W
http://allegro.pl/motorex-olej-do-amort ... 52455.html

Smar stały - może jest coś tańszego i wypróbowanego?
SRAM Butter
http://www.bikecenter.pl/p15844,sram-bu ... uleji.html


Czy ktoś z Was ma doświadczenia z serwisowaniem tego amortyzatora? Macie może jakieś spostrzeżenia, rady? Czy można sobie poradzić bez klucza dynamometrycznego?

#2
W kwestii smaru to mogę zaproponować Rock&Roll super slick. Wychodzi dużo taniej a czytałem, że wypada nawet lepiej niz smar srama (ale osobiście nie mam porównania). Minus taki, ze jest czarny i jak rozbierasz później to olej zawsze jest brudny:)
Oleju faktycznie nie podali w manualu. Ja najczęściej widze właśnie 5wt, ale podpytaj kogoś z doświadczeniem.
Odtłuszczacz - tylko izopropanol - tak zawsze było podane w manualu.

#3
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie. Ten amortyzator ma pokrętła do regulacji tłumienia (?) na obu lagach. Jak one działają? Tzn. czy żeby zmiękczyć amortyzator powinienem je kręcić w tę samą stronę (np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara) czy może jedną w lewo, a drugą w prawo?

Edit: I jeszcze jedno: Jak wyczyścić wnętrze dolnej części amortyzatora? Spotkałem się z propozycją użycia myjki do butelek, ale czy ona nie porysuje czegoś tam w środku?

#5
Dzięki za odpowiedź.

Odnośnie regulacji twardości amortyzatora - aby obie lagi były tak samo ustawione, to pokrętła powinienem kręcić w przeciwne strony (nr 1 na rys. poniżej) czy w tę samą stronę (nr 2)?

Obrazek

#7
Olej 5WT będzie ok. Zamiast Motorexa możesz się jednak zastanowić nad oryginalnym olejem RS. Jest droższy jednostkowo, ale za to można go kupić w mniejszych pojemnikach.
http://allegro.pl/olej-do-amortyzatorow ... 77721.html
Z tego co kojarzę, to do Judy C wchodzi około 110-120 ml oleju - ale to już musisz sobie sprawdzić w instrukcji.

Smar może być taki, jak pisał Kapelusznik. W Judy z Hydracoil i tak daje się go tylko na uszczelki - nie smaruje on goleni (golenie smaruje olej). Ważne więc tylko, żeby smar nie miał litu - poza tym każdy z wyższej półki się nada.

Pokrętła kręcisz obydwa w tą sama stronę. To jest naprężenie wstępne sprężyn (twardość ustawiana pod wagę) a nie tłumienie. W Judy C nie ma zewnętrznej regulacji tłumienia. Zmiana tłumienia jest możliwa tylko przez zmianę gęstości oleju (jeśli ważysz ponad 90 kg, możesz rozważyć olej 7,5 WT, jeśli powyżej 120 - 10WT).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Już jestem po serwisie amortyzatora. Oprócz instrukcji bardzo pomógł mi tej filmik: https://www.youtube.com/watch?v=WhgYlqR-fLY
Ostatecznie zdecydowałem się na olej Motorex ForkOil 5W i smar Slickoleum. Uszczelki nie wyglądały źle, są całe i niepopękane. Natomiast jedna z gumowych osłon-sprężynek górnych goleni miała dwa małe pęknięcia, które skleiłem butaprenem.


Mam jeszcze jedno pytanie: planuję przemalować dolne golenie tego amortyzatora. Czy są jakieś przeciwskazania odnośnie lakierownia proszkowego? Czy oprócz uszczelek są jeszcze jakieś elementy, które mogą ulec uszkodzeniu w tym procesie? Uszczelki bym wyjął, ale są jeszcze ślizgi, a zaglądając do wnętrza z latarką zauważyłem na samym dnie chyba coś z tworzywa sztucznego. Czy te elementy, których nie będę w stanie zdemontować (ślizgi i to coś na dnie) wytrzymają lakierowanie proszkowe? Czy golenie się nie zdeformują? Jak powinienem przygotować taki element do malowania, żeby nie uszkodzili mi wnętrza?

Czy te uszczelki będą pasowały do mojego amorka? Bo przy szykowaniu do malowania liczę się z tym, że stare mogą się zniszczyć przy demontażu.
http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-ser ... xc28-seals