Tłumik bomber

#1
Witam.
Zacząłem ogarniać temat typu "piwnica" i stare amorki marcocha bombery z3 98 qr20 i z1 97(99) i pytanie.........
Tłumik na zdjęciu....jak go sprawdzić czy jest sprawny,bo tłumik z z1 można sprawdzić wsadzając go do oleju i pompować góra-dół, mam do złożenia w/w amorka z3 i już totalnie nie pamiętam jak go złożyć,bo robię wydaje mi się dobrze,ale on.....tak jakby wogóle nie pompował oleju w lagach i jak szarpne go w góre na wheelie to totalnie zero tłumienia.
Prosze o pomoc ekspertów zabytków :)
Załączniki
DSC_2347.JPG

#2
Od dołu masz zmaltretowany regulator tłumienia odbicia. Sprawdź, czy tłumienie nie jest ustawione na minimum. Tam nie za bardzo ma się co zepsuć.
Zobacz też, czy w środku tej tulei aluminiowej wchodzącej na tłumik (na której opiera się sprzężyna negatywna) jest plastikowy zaworek i czy jest w odpowiedniej pozycji. Całość powinna wyglądać tak:
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
Najpierw sprawdź, czy we frezie tej tulei, pod stalową podkładką, jest plastikowy zaworek i czy nie jest w odpowiedniej pozycji. Jeśli wszystko jest ok - to po co wszystko ściągać? Jeśli go nie ma albo jest założony odwrotnie, to całość zdejmiesz po zdjęciu tej dolnej tulejki wchodzącej na plastikowy wspornik. Palcami raczej nie zejdzie, ale jak pukniesz kilka razy gumowym młotkiem, to się powinna zsunąć. Nie wiem tylko, czy najpierw nie będziesz musiał wykręcić śruby o góry trzymającej regulator tłumienia.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
Daje znać....wymiękam!!! po 10-ciu latach przypomniałem sobie,że mam takiego amora i coś kiedyś robiłem przy nim,potem go rozebrałem i tak sobie leżał,a fajnie by było go złożyć do kupy i za cholere nie wiem co mi nie wychodzi,zapewne brakuje coś w nim,jeśli focker, jesteś magikiem to wyśle wszystko co mam do Ciebie,wpłace zaliczke na konto i sam popróbujesz jeśli masz czas,chęci i dobre zamiary,bo kocham te modele bomberów z lat 90.
Załączniki
DSC_2350.JPG

#12
Zobacz - w tej chwili masz na wierzchu stalową podkładkę z ząbkami wewnątrz. Aluminiowa tulejka (obudowa zaworka) jest na tłumiku. Sprawa jest prosta - stalowa podkładka ma być na tłumiku nad tulejką (na niej opiera się sprężyna negatywna) a wewnątrz tulejki, we frezie, ma być plastikowy zaworek w kształcie odwróconej litery T. To jest cała filozofia. Jeśli nie masz zaworka, to nic na to nie zrobię - nie mam żadnego zapasu u siebie, szkoda przesyłki. Musisz pokombinować z dorobieniem z jakieś nakrętki abo czegoś takiego. Jeśli zaworek jest, to złóż wszystko do kupy tak, żeby na tłumik najpierw weszła stalowa podkładka,. potem zaworek a na końcu tulejka - tak jak na wcześniejszym obrazki - i ciesz się jazdą.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#13
Wszystko pięknie,ale najgorsze to jest,ze ta podkładka z trzema zabkami,była osobno i ja ją do zdjęcia tylko dałem. Za cholerę nie potrafię ściągnąć tej metalowej czesci przy gwincie,dlatego nie jest w środku. No i bede musial dorobic tą czesc jedną.

#14
W zwykłej z3 bez regulacji ta dolna tulejka schodziła z tłumika bez problemu. Kiedyś musiałeś wyciągnąć tą stalową podkładkę - przypomnij sobie jak to zrobiłeś. Może użyłeś jakiegoś kleju na dole?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Kolego,tak czytam i czytam,czy ten dynks na dole do rozbiórki tłumika się odkręca czy wybija??? Bo na innych forach piszą,że są odkręcane,ale coś niebardzo...jak to jest???

#17
Nie rozbierałem nigdy wersji z regulacją tłumienia, bo nie miałem nigdy takiej potrzeby. W wersji bez regulacji, tulejkę się zwyczajnie wyciąga. Jeśli tak nie nie idzie u Ciebie - spróbuj wykręcić. Może tak da radę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron