problem z singlem

#1
cześć,

mam problem z singlem zbudowanym na bazie mtb peugeot energy. pomimo tego że wszystkie części w napędzie (no może oprócz przedniego blatu, ale jest w super stanie) są nowe, łańcuch przeskakuje z tyłu przy mocniejszym depnięciu.

części:
http://allegro.pl/redukcja-kasety-singl ... 81008.html
http://allegro.pl/napinacz-lancucha-for ... 84214.html
http://allegro.pl/lancuch-pc-870-ultima ... 07298.html

próbowałem z tym zestawem w dwóch rowerach, na dwóch różnych kołach - niestety dzieje się to samo : (

będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
a, i wstawię zdjęcia przy najbliższej możliwej okazji :)

#5
poszaleli z tą kastracją,
wigry ma bezproblemowego sinngla
bez napinaczy
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#6
w odpowiedzi przesyłam zdjęcia...

no i chyba obawiam się że może to być problem z hakiem lub napinaczem - ten drugi dziwnie się przekręca po naciągnięciu łańcucha.

@dovectra - singiel w tym wypadku jest idealny dla moich potrzeb.
Załączniki
IMG_3816.JPG
IMG_3819.JPG
IMG_3813.JPG
IMG_3814.JPG
IMG_3815.JPG

#7
krzywy hak,
weź ściągnij to" cóś"
szweda w łapę i podprostuj hak
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#8
qsik ma rację, łańcuch naciska na zębatkę na zbyt małej części obwodu; jeżdżę na dokładnie takim samym zestawie od lat.

Osobiście dojrzałem już do tego, żeby ten napinacz dociskał łańcuch do góry, a nie odciągał go na dół (wymaga to wywalenia sprężyny i montarzu 'na gumce' :)). Jeśli usunięcie jednego ogniwa nie wchodzi w gre pozostaje zmiana zębatki (tył lub przód +- 1 ząb). Ewentualnie można dać większe kółko do napinacza, ale trzeba samemu dorobić obejmę na kółko.
Są też takie specjalne łańcuchy zrobione z półogniw, wtedy można usunąć właśnie jedno takie półogniwo, co pozwala na dość dokładne możliwości dobrania długości łańcucha. Ale nie stosowałem.

#9
wielkie dzięki za szybki odzew i pomoc : )

jak tylko znajdę chwilę, to wyprostuję hak.

co do napinacza - jeśli nie daję rady skrócić o ogniwo bo łańcuch jest za krótki, a zmniejszę zębatkę o 1z i dopiero skrócę łańcuch, to powinno dać radę?

chciałbym możliwie uniknąć dodatkowych kosztów, bo założone max. 150pln już pękło : )

#10
alibo to cóś
ma takie luzy że sie kosi strasznie
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#11
update:

* wyprostowałem haki za pomocą tej metody - http://www.forumrowerowe.org/topic/1716 ... ki-za-3zl/ (dzięki Hubert!) teraz są już prościutkie, i nic nie można im zarzucić
* zniwelowałem luz na napinaczu stosując cieniutką podkładkę dystansową - teraz bardzo ładnie prowadzi łańcuch

niestety, powyższe zabiegi nie wyeliminowały problemu przeskakującego łańcucha : (
w związku z powyższym, rodzi się kolejne pytanie - czy ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie jak bardzo mniejsza/większa zębatka wpłynie na napięcie łańcucha? aktualnie mam 16 tył, 42 przód. skrócić łańcucha o oczko też się nie da, nie wystarcza - już próbowałem.

czy stosując 14z tył dam radę skrócić łańcuch ? czy różnica jest znacząca? a może poszukać blatu 43z na przód?

dzięki i pozdrawiam,
Jaromir

#12
no to powiniwneś, jak koledzy zauważyli dociskać od dołu łańcuch>
A łańcuch sprawdziłeś? rozciągnięcie?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#13
No właśnie nie mm za bardzo ochoty zmieniać konstrukcje napinacza, bo znowu będę musial korygować luz po wyjeciu sprężyny - w związku z tym chciałem bardziej popracować dlugoscia łańcucha i wielkością zębatek :)

Łańcuch jest nowy!

#15
@skolioza: to nie było to, niestety

UPDATE, I ROZWIĄZANIE PROBLEMU (DZIEKI HUBERT!!):

* problemem była zębatka (ta z zestawu od podkładek dystansowych) - pomimo że sprzedawca upierał się że będzie pracować z łańcuchem 3/32, niestety tak nie było : ) rozwaliłem starą kasetę HG, założyłem trochę większą zębatkę żeby opasanie było lepsze - i działa, bez problemów! niestety to dla mnie trochę za małe przełożenie, muszę wrzucić 44t na przód (mam 42 przód, 18 tył)

dokończę pozostałe szczegóły, i wrzucę foto do odpowiedniego działu - tymczasem dziękuję wszystkim za pomoc!
Ostatnio zmieniony 2015-01-29, 21:28 przez jjjjj, łącznie zmieniany 1 raz.

#18
Ja miałem ten sam zestaw z grubą zębatką i napinacz z jednym kółkiem, niestety działo się to samo. Przeskakiwało to z powodu za małego opasania tylnej zębatki. Zamiast napinacza z jednym kółeczkiem lepsza jest zwykła przerzutka rd ustawiona w jednej pozycji albo napinacz z dwoma kółkami problem znika.
DBR
cron