Korba Suntour XR 11 - wymiana zębatki?

#1
Posiadam korbę XR Suntour XR11 28-38-48z. Identyczną jak na tym zdjęciu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b7 ... 7fc31.html

Czy możliwe jest rozwiercenie (albo usunięcie w jakiś inny sposób) elementów łączących zębatki (nitów?), następnie wymiana najmniejszej zębatki na mniejszą, a następnie skręcenie tego z powrotem np. poprzez śruby? Zależy mi na zmniejszeniu ilości zębów najmniejszej zębatki.

Czy taka zębatka Shimano będzie tam pasowała? http://allegro.pl/zebatka-shimano-stx-s ... 61666.html Tzn. czy rozstaw tych pięciu otworów to ogólnie przyjęty standard czy każdy producent stosuje swój rozstaw?

#2
Nie wiem czy jesteś jakoś bardzo związany z tą korbą, ale jeśli nie, to ona nie jest warta żadnej zabawy. To jest kawał szmelcu ze stalowymi zębatkami. Lepiej poszukać na allegro czegoś normalnego, rozbieralnego.
Tu masz np. korbę Alivio razem z suportem:
http://allegro.pl/korby-shimano-alivio-i4904469706.html
Do tego średnia tarcza tutaj:
http://allegro.pl/zebatka-shimano-deore ... 91939.html
ewentualnie używka tu:
http://allegro.pl/zebatka-shimano-m9-32 ... 62949.html
i masz spokój na długi czas. A jak się zużyje, to wyminiesz zębatki bez problemu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
focker pisze:Nie wiem czy jesteś jakoś bardzo związany z tą korbą
Związany o tyle, że to fabryczny oryginał, a cały rower jest chyba w oryginale. Dlatego wymyśliłem sobie, że gdyby się dało wymienić najmniejszą zębatkę to korba spełniłaby moje potrzeby (mała zębatka 22 zęby), a jednocześnie wygląd oryginału zostałby zachowany.

Stąd moje pytanie - czy rozstaw otworów będzie się zgadzał?


Ewentualnie gdybym wymienił całą korbę to czy przerzutka Shimano Tourney FD-TY22-GS, która teraz obsługuje 28-38-48z, bez problemu obsłuży 22-32-42?

#4
22 tam nie zapodasz za Chiny ludowe, bo to nie jest rozstaw micro (jak w STX), tylko większy.
Ale jaki dokładnie to jest rozstaw - to Bóg jeden raczy wiedzieć. To jest tak niski model korby, że prawdopodobnie jest tam rozstaw który Suntour sobie sam wymyślił. Sam wygląd zębatek też każe domniemywać, że mają one specyficzny kształt i żadna standardowa nie podejdzie. Zmierz może odległość pomiędzy środkami śrub (może to jest rozstaw jak w młynku starszych korbach Shimano), ale raczej bym się przymierzał do wymiany korb.

Przerzutka powinna sobie dać radę z micro raczej.
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 21:17 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#5
Niestety ten rower to nie jest Bursztynowa Komnata, w tym akurat modelu chyba nawet lepiej zagra to Alivio niż ten stalowy chińczyk.To mówiłem ja, sprzedawca Giantów kiedyś.
Lodzermensch

#6
corrado1111 pisze:Niestety ten rower to nie jest Bursztynowa Komnata
A mnie się podoba :-P
corrado1111 pisze:nawet lepiej zagra to Alivio niż ten stalowy chińczyk
Dzięki, czyli jednak chyba trzeba będzie przymierzyć się do wymiany, a nie kombinować.

#7
michal_k pisze:
corrado1111 pisze:Niestety ten rower to nie jest Bursztynowa Komnata
A mnie się podoba :-P
corrado1111 pisze:nawet lepiej zagra to Alivio niż ten stalowy chińczyk
Dzięki, czyli jednak chyba trzeba będzie przymierzyć się do wymiany, a nie kombinować.
No i o to chodzi że się podoba, nie musi być hiper mega na XTRZ-e, ważne że posiadacz jest zadowolony.Tylko tak jak radzi Focker będzie lepiej i ekonomiczniej niż zabawa w ślusarza:)
Lodzermensch
cron