Manitou FS naprawa ramy

#1
witam wszystkich
Mam ramę Manitou FS 1993 z uszkodzoną górna rurą. Dodam, że rama jest zupełnie nowa.
Ramka przeleżała u mnie trochę lat, przyszedł czas, żeby coś z tym zrobić.
Kiedyś widziałem się w sieci zdjęcia, jak kolesie w stanach przeszczepiali główkę sterową w takiej ramie. Wyglądało to po całej akcji jak by była z fabryki
Pomyślałem, że rama jest warta kombinowania, na ebaju jest właśnie rama nadająca się na przeszczep.
Pytanie, komu powierzyć przeszczepienie rury. Ta rama jest bardzo delikatna, a chodzi, o to żeby nie było tam żadnego partactwa.
Załączniki
IMAG0742.jpg

#2
Kiedyś miałem podobny problem opisany tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=854
Niestety - u mnie rama była stalowa i do tego lutowana, więc dało radę łatwo wymienić rurkę.
Przy spawanym aluminium trudno mi sobie wyobrazić, żeby możliwa była wymiana - ale może skontaktować się z Sikorskim z Krakowa? On chyba siedzi w spawaniu aluminium.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
własnie ze stalówką nie było by problemu.
Ta rama ma ścianki jak z puszki od piwa. Musi to być tzw spawacz akrobata ;)
O Sikorskim wiem, dobry fachowiec, ale może ma ktoś jakieś dobre doświadczenie w naprawie ramy alu, i będzie chciał się tym podzielić
Ostatnio zmieniony 2014-11-21, 21:57 przez Czacha, łącznie zmieniany 1 raz.

#6
słuchaj, jak chcesz mieć to zrobione dobrze to zapytaj u Orłowskiego i jego kolegi ,, nie pamietam nazwiska ale facet jest jego kolegą po fachu, daj se spokój z sikorskim bo szkoda twojej ramy .

Hubert .....przestań pierdzielić znowu , wsadź se tą rurke w d...... widziałeś kiedysjak sie spawa ramy ? i jakie procesy zachodzą ?

a ta z ebeya też jest do zrobienia , wymienia sie cała rurke sterową szkoda jej tu jest prostsza sprawa , też powinni dać sobie rade , robią w stali, karbonie , w alu bodajże też 4

tej z ebaya , mozna zrobić obejme pod wwymiarową która ściśnie rure, stsry dodatkowo wzmocnią konstrukcje, jak rower idzie na pokaz to i tak nie musi byc do jazdy a chyba warto.

Kiedyś znajomy jeźdizł na takiej opasce założonej na sterowke, nawet nei wiedziął że to ma , a było strzelone w 3 miejscach na dole, rower był ful enduro , więc sie trzymało zdrowo.
Nawet jakby ospawać dookoła i wewnątrz heftnać to dodatkowo wzmocni sie , tylko ta anoda zewnetrzna ......
www.velotech.pl

#7
Z ta opaską wiem, widziałem takie patenty, ale nie zrobię tego tej ramie. Główkę łatwiej przeszczepić, to fakt, chociaż, i tu i tu to tylko dwa długie spawy, ale moja rama jest nowa, wolał bym ją ratować.
Żeby było jasne, rower będzie na ekspozycję, ale musi być to zrobione możliwie najlepiej.

#8
to nie chodzi o dłygie spawy, ram alu ulegnir skręceniu przy spawaniu oczywiscie jak robi to spec wysokiej klasy jest szansa że będzie prosto, dlatego pisąłem ze główke lepiej niż całą rure, ale ,,,nie moje zabawki .
www.velotech.pl

#11
To ja doloze swoje trzy grosze, jako ze spawalem nie raz i nie dwa ramy.
Najwiekszym problemem przy naprawie owej, nie jest spawanie, tylko zachowanie wszystkiego w osi.
Wyciecie i wspawanie nowej rury wymaga jednak przylozenia sie do sprawy, ale nie jest to jakis duzy problem.
Z tego co pamietam Orlowski tez naprawial aluminiowe ramy.

#13
Piotr pisze:dlatego dobry spec , stół profesjonalny i odpuszczenie naprężeń , tylko że ta piekna anoda pójdzie sie bujać
Dokladnie tak, oczywiscie lakier, anode etc. trzeba polozyc na nowo.

#15
Jak chcesz po taniości to zgłoś się do Mielca. Robią ramy alu na zamówienie więc taka wymiana to dla nich pryszcz (tak mi się przynajmniej wydaje :lol: ). Dużo ludzie z zachodu i północy Europy zamawia u nich ramy i z tego co udało mi się wyczytać są całkiem dobrej jakości . Za pospawanie ramy do fat bika wzięli jak dobrze pamiętam coś koło 800 zł w czasach , gdzie najtańsze chodziły po 3k. Wpisz w google mielec bike frame i sam oceń.

#16
2ass pisze:
Piotr pisze:dlatego dobry spec , stół profesjonalny i odpuszczenie naprężeń , tylko że ta piekna anoda pójdzie sie bujać
Dokladnie tak, oczywiscie lakier, anode etc. trzeba polozyc na nowo.
Rama jest polerowana, nie ma nawet lakieru bezbarwnego, jeden podstawowy problem odpada od razu :)
Zgadza się, pospawanie tego żeby rama była w osi, to jest wyzwanie.
Zależy mi bardziej na zrobieniu tego możliwie najlepiej, niż możliwiej najtaniej.
No nic, trzeba podpytać chłopaków z Mielca oraz Sikorskiego
Ale najpierw trzeba wylicytować

#17
Czacha pisze:Zależy mi bardziej na zrobieniu tego możliwie najlepiej, niż możliwiej najtaniej.
No nic, trzeba podpytać chłopaków z Mielca oraz Sikorskiego
Ale najpierw trzeba wylicytować
Nie polecam Mielca, Panowie bardzo mili, ale dla nich to zarobek a nie pasja.

#18
Dodam jeszcze jeden szczegol, mianowicie ze zrozumialych przyczyn rama z ktorej chcesz wziac rure pownna byc wieksza tzn rura ktora ma byc wycieta powinna byc dluzsza, w innym przypadku operacja moze sie nie udac, chyba ze przeszczepimy conajmniej z glowka ramy.

#19
2ass pisze:Dodam jeszcze jeden szczegol, mianowicie ze zrozumialych przyczyn rama z ktorej chcesz wziac rure pownna byc wieksza tzn rura ktora ma byc wycieta powinna byc dluzsza, w innym przypadku operacja moze sie nie udac, chyba ze przeszczepimy conajmniej z glowka ramy.
Słuszna uwaga. Moja jest 18", najlepsza była by 20ka
Ale te ramy z ebay odpuszczam, cyfra robi się nie fajna

#22
A to musi byc Easton ? Skoro rama ma służyć za ekspozycję to jaki sens kupować drugą taką ramę uszkodzoną za grube ojrasy. Po wypolerowaniu efekt będzie taki sam no chyba , że rury Eastona świeco w ciemności to może być problem.