Fixie.ostre.miejski lanser.szpaner....

#1
Czolem,

Dostalem zadanie od przyjaciela...Mam mu poskładac miejskiego szpaneraa na starej ramie rometa (ładnie wypiaskowana i polakierowana na czarno)...

Ma byc ostre + wolnobieg....

Calkowicie nie siedze w takich sprzetach.

Potrzebne beda wszelakie czesci do zmajstrowania tego lansera.
Licze na pomoc i spprzetowa i merytoryczna...

Hilfe? Od czego zaczac? Jakie czesci? jaki suport? stery? WTF!

i najwazniejsze jakie w tym sezonie jest modne "laczenie kolorow" ...heheh

#3
Więc tak potrzebujes koła z piastą flip flop najlepiej na maszynach wolnobiegu może być np dicta.
Kiera według uznania tylko nie skracaj jej do 25cm (ryzyko wywrotki ogromne)
Mostek alu od szosy wpuszczany calowy.
Sterów na allegro jest wuchta zwykłe calowe skręcane.
Łańcuch od składaka.
Zębatki dobrane pod siebie.
Korba z wymiennymi zębatkami np acera,itp. Tylko nie dawaj dura ace, sugino, itp bo to żal d ściska jak ktoś to daje do ostrego.
Suport kwadrat + podkładki od ht2 aby linie łańcucha ustawić
Laczki od szosy.
Sztyca tanie alu + siodło szosa.
No i najważnijsze hamulec 4ro tłoczkowy hope z tarczą 203 lub coś o podobnej sile. Jak wyglądem by nie pasowało to szczęki szosowe.
Jak kolega nie chce hampla to najlepiej od razu zastosuj ten patent:
http://pytamy.pl/kat,14,title,motocykli ... tanie.html

I jeszcze pedały z noskami albo strapy.
To prawie wszystko jak wątpliwości to pytaj.

#4
No i Wojtas mnie ubiegł wytłumacz kumplowi wady homoseksualizmu tak jak Wojtas powiedział no i troche o hipsterach.
Wytłumacz mu też że cross to najszybszy rower na miasto.

#15
Hampel jak już to na przód sie daje tylny hampel tylko na zjazdy i inne takie ale na miesci to ja bym tyłem samym sie bał.
Rozumiem że mufa pressfit :lol: :lol:
W takim razie potrzebujesz tego i zamiast wianków dałbym kulki luzem
http://allegro.pl/nowa-os-suportu-na-kw ... 29742.html
Ale przez ten suport to masz przekichane z linią łańcucha bo musisz kombinować z doborem korby do suportu a zawsze sie robi odwrotnie. Ale do zrobienia.
Pivotów nie trzeba tylko zakładasz hamulec od szosy.

#16
Widziałem ostatnio pajaca na jakimś takim gownie, ale przypier.... w samochód:D zapytalem pedala czy zalozy hamulce, nic nie odpowiedzial, dumny jakis:P
śmietnik to nie retro!

#17
Raz jechałem na takiej padace od kolegi nawet nie była to gimela kosztowała go 1500 novatec, dura ace, flite, cinelli. Przyspieszenia zero zwrotność tez dno przez te zablokowane pedały, do dziś nie wiem jak na tym zahamowałem próbując tylko mnie unosiło do góry.
Ja jestem za tym abyś przetłumaczył koledze że to bez sensu oraz że to jest dno w porównaniu z 20 letnim trekingiem. Może i to jest dobre na trasę bez hamowania, aut, świateł.

#18
Hubert pisze:Ja jestem za tym abyś przetłumaczył koledze że to bez sensu oraz że to jest dno w porównaniu z 20 letnim trekingiem. Może i to jest dobre na trasę bez hamowania, aut, świateł.
Ale przecież to nie ma być rower do sprawnego jeżdżenia, tylko do lansu, więc naprawdę uważasz, że 20letni treking będzie lepszy do tego celu? Co kto lubi. Jedynym nieporozumieniem jest ten flip-flop ;)

#20
Ja wiem dla kogo to robie...to raczej eksponat bedzie... wiec wiecie. Bez podjaru.

wsadze mu wolnobieg na dupe to bedzie mial hampel od szosy albo torpedo mu zaladuje - moze to jest lepsze wyjscie?

nie ogarniam tylko tej osi suportu...? jak to sie instaluje gowno?

#22
O torpedo to jest wyjście, szosowa rama z kierką taką wygodną i commuter, tysiąc razy lepsze od ostrego.

Znaczy jak nie ogarniasz?

Piasty torowe mają 120mm rozstawu, w wiekszości ram szosowych jest 126mm więc masz 6mm do manewrowania podkładkami, polecałbym support 107mm ale też nie zagra z każdą korbą i każdą ramą, biorąc pod uwagę, że masz tu pressfit musiałbyś szukać ośki pod stery maszynowe i wprasować w ramę odpowiednie łożyska, albo założyć tą paskudną oś z linka z allegro, ale wtedy to będzie taki jubilat na dużych kołach, w sumie pewnie tylko do tego się nadaje ta rama, do bycia jubilatem.
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#26
Akurat ostre to mó konik, więc postaram się coś wyjaśnić.

Powiedz koledze, żeby wystawił tą ramę na allegro, na pewno znajdzie się jakiś łeb co to kupi, właśnie pod ostre :) odzyska chociaż kasę za malowanie. Szkoda Twoich i Jego nerwów. Po pierwsze problematyczna mufa suportowa, po drugie niestandardowy rozmiar sterów, po trzecie stare romety są tak rozlazłe, że można z nich tandemy robić (nie mówimy tu o superach/wichrach itp, bo na pewno nie ma takiej ramy) więc nie nadają się na ostrą jazdę po mieście.

Weź cały hajs co masz na ten cel i kup starą szosówkę z dobrej stali z ukośnymi hakami na dobrej grupie. koszt jakieś 900-1000zł. Sprzedajesz przerzutki, klamki, duży blat i masz na piastę tył i przeplecenie.

I to tyle, przepis na tanie pierwsze ostre kolo.

#27
Najlepiej byś wyszedł jakbyś się go pozbył a jak nie nie to na torpedo zrobił.
Prawdziwym lansem jest RooX, XTR, Fox, SID, RaceFace, Magura, Hope, Tytanowe ramy,Wildgrippery, XT, Rond WP, Ritchey, Waga poniżej 12kg a nie jakieś tam niedorobione romety.
Miałem x rometów i szczerze to żadna rama nie była porządna. Gazela mi tak zgniła przez jedna zimę że hak z tyłu się obluzował a żaden składak ani wagant prosto nie jechał.
wiec najlepiej odpuść a ostatnio to o mały włos ostro kołowiec mnie nie rozjechał na przejściu.

#30
Projekt zdechl w blokach startowych...Kolezka stwierdzil ze w sumie nie ma cisnienia na rower...

Zostala mi elegancko wypiaskowana i polakierowana na czarno rama rometa z widlem , kiera barankiem,sztyca , siodlem...

Co z tego ulepic?