#2
Dobrze jest to zrobić mając specjalne narzędzie wkręcane w hak - przypominające cyrkiel. Daje to pewność,ze hak jest wyprostowany w odpowiedni sposób w każdej płaszczyźnie. Takie narzędzie powinno być w każdym lepszym serwisie rowerowym - parę groszy taka usługa powinna kosztować. Samemu prostować możesz wkręcając w hak np ośkę od tylnego koła i tworząc dźwignię - ale trudno jest idealnie wycelować na oko.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Tak jak pisze Focker - tylko tym narzędziem, bo żadne gięcie kombinerkami czy żabką nie ustawi haka dobrze w każdej płaszczyźnie. Jak robię serwisy ludziom to 70% rowerów ma skrzywione haki, a jak rower dzieciaka to zawsze. Trwa to 2 minuty ale przynajmniej wiem że hak jest wówczas prosty, a jak przerzutka źle działa to już jej wina. Czasem wydaje się że hak jest krzywy a to właśnie RD jakieś zdezelowane i terkocze. W tym rowerze wyżej ewidentnie hak, ale kto wie czy przerzutka też nie ucierpiała.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#4
Nie mając dostępu do serwisu z narzędziem, można to zrobić dobrze domowym sposobem przy użyciu 2 osiek do tylnej piasty:
jedną zakłada się normalnie w miejsce piasty i zaciska zaciskiem, drugą wkręca w hak (dobrze zakontrować przeciwnakrętkami z obu stron żeby nie uszkodzić gwintu) i prostuje hak do czasu aż obie osie będą równoległe do siebie.

#10
ja dzis odwiedzilem nowo otwarty sklep, na polkach pusto, nie jedna osoba tutaj wiecej sprzedaje :) a serwisy i serwisanci w Krakowie sa lepsi i gorsi jak wszedzie