#2
Sporo "holendrów" ma takie rozwiązanie, jest to relatywnie niezależne od wielkości koła -
jeśli chodzi o jeżdżenie po mieście to może być niezły idej - tylko spora część planetarek słabo znosi wrzucanie biegu pod górkę,
trzeba się przyzwyczaić do zmieniania biegów znaczną chwilę wcześniej.

Mi osobiście podoba się idea Sram (Sachs?) Automatix:
Dwa biegi: 1:1 oraz 1:1.37,
przełączane automatycznie, w zależności potrzeb/założonej zębatki,
no i masa "tylko" 800g-1000g (w zależności od wersji - hamulec).
--
Cypis

#3
Jeśli nexus, to wersja 8, problem zmiany biegów pod obciążeniem nie występuje. A jeszcze lepiej 8ka Alfine lub Alfine 11, ta jest już naprawdę godną alternatywą dla standardowego napędu oczywiście przy rozsądnym zastosowaniu.

#4
A jaki jest zakres przełożeń NEXUS 7 lub 8? te piasty odpowiadają mniej więcej zakresowi z kaset 7/8 czy to zupełnie inna bajka? Jest gdzieś dostępny takie zestawienie zakresu przełożeń żeby można było sobie porównać własnie ze zwykłymi kasetami?
Bo przyznam że kiedyś próbowałem coś takiego odnaleść ale bez rezultatu.

#5
Obawiam się, że przełożenia w nexusie mogą być dobrane pod koła 28cali, więc przy 26 calach mogą się okazać byt miękkie (zwłaszcza na miasto). Ale to tylko teoria. Kiedyś czytałem na light-bike, że kilka lat temu jakiś zawodnik założył chyba właśnie alfine na jakiś płaski maraton i 'nie jechału mu się źle, bo wygrał' :)

#6
Jakby co mam Nexusa "3" w kole 26" (3 różne cruisery) i "7" w 28" (Creme Caferacer Men Doppio), jeśłi mogę być pomocny to jestem do dyspozycji.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#7
siedem3 pisze:Jakby co mam Nexusa "3" w kole 26" (3 różne cruisery) i "7" w 28" (Creme Caferacer Men Doppio), jeśłi mogę być pomocny to jestem do dyspozycji.
Jak jesteś taki dyspozycyjny to mi wyślij resztę rzeczy za które Ci zapłaciłem albo przynajmniej odpisz na mojego maila!
cron