No więc tak, kupiłem za 200 zeta z allegro ramkę GF Montero z 1994 r., pochwalę się, jak przyjdzie, ale już widzę pewien problem. Mianowicie stery.
W wyższych modelach z tamtych lat GF stosował rozmiar 1 i 1/4 cala. Z tego, co rozmawiałem z sprzedającym, to tam jest (chyba) wstawiona jakaś redukcja, i ta redukcja nie wygląda najlepiej. Najchętniej bym się tego pozbył, i przywrócił orginalny wymiar, pytanie tylko, czy ten rozmiar 1 i 1/4 cala jest w ogóle do zdobycia? Ktoś coś wie?
#2
Wiem , że do Bmx-ów są jakieś nietypowe rozmiary , obiłem się o takie info na innym forum , musiałbys poszperać
chcieć to móc
#3
u nas może być kiepsko, na eBayu pojawiają się szpeja na ten rozmiar dość regularnie
co do redukcji - nie wiem jak w przypadku ram, ale do widelców np niektórzy producenci oryginalnie dodawali redukcje (miałem XC 700 na 1 1/4, została mi z niej nawet owa redukcja na 1 1/8) więc myślę że redukcja to nie grzech Możesz tak złożyć na start, a jak się coś trafi to zmienisz
O! tu masz na przykład nowy widelec:
http://cgi.ebay.pl/Acor-Starrgabel-fuer ... 3ca92d17a7
mostek
http://cgi.ebay.pl/Wheeler-Z-Trax-Vorba ... 3ca57efee5
mostki są też inne - ten pasuje do widelca
obie rzeczy od jednego sprzedawcy, więc i z wysyłką szło by się pewnie dogadać
BTW ma gość piękny stary mostek ZOOMa, komplecik do byłej Corradowej kiery
co do redukcji - nie wiem jak w przypadku ram, ale do widelców np niektórzy producenci oryginalnie dodawali redukcje (miałem XC 700 na 1 1/4, została mi z niej nawet owa redukcja na 1 1/8) więc myślę że redukcja to nie grzech Możesz tak złożyć na start, a jak się coś trafi to zmienisz
O! tu masz na przykład nowy widelec:
http://cgi.ebay.pl/Acor-Starrgabel-fuer ... 3ca92d17a7
mostek
http://cgi.ebay.pl/Wheeler-Z-Trax-Vorba ... 3ca57efee5
mostki są też inne - ten pasuje do widelca
obie rzeczy od jednego sprzedawcy, więc i z wysyłką szło by się pewnie dogadać
BTW ma gość piękny stary mostek ZOOMa, komplecik do byłej Corradowej kiery
#4
najlepiej ebay usa ..
poszedł tam kiedyś widelec z zielonymi kingami własnie na 1 1/4 za 30$ ,wiec wyrwac takie na ten rozmiar w dobrej cenie to nie jest takieś wielkie wyzwanie .
a jak nie to dobry tokarz ,na początek
poszedł tam kiedyś widelec z zielonymi kingami własnie na 1 1/4 za 30$ ,wiec wyrwac takie na ten rozmiar w dobrej cenie to nie jest takieś wielkie wyzwanie .
a jak nie to dobry tokarz ,na początek
#5
Nie mam konta na ebay'u.
Rama przyszła, opiszę ją lada godzina, ma redukcję, i na tej redukcji będzie na razie. Będę polował na lalegro na okazję, ot, co.
Rama przyszła, opiszę ją lada godzina, ma redukcję, i na tej redukcji będzie na razie. Będę polował na lalegro na okazję, ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#6
konto na ebayu to 3 kliknięcia - nie czekasz na żadne listy jak w allegro, od razu po założeniu konta masz pełne prawa Insza inszość to to że na ebay.pl trafia może 10% ciekawych ofert, a jak wysyłasz zapytanie o wysyłkę do Polski z ebaya innego kraju, na którym coś znalazłeś, to połowa odpowiedzi jest negatywna....
Ale i tak uwzględniając powyższe jest tam więcej unikatów niż u nas
Ale i tak uwzględniając powyższe jest tam więcej unikatów niż u nas
#7
Pewnie że jest więcej unikatów, i w ogóle, ale brak konta na ebay-u traktuje jako hamulec moralny, by sobie tego wszystkiego nie kupować. Nawet pay pal mam od dawna, ale ebaya nie chcę, żeby w zakupoholizm nie wpaść
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#10
Święta prawda, Evil Bay mnie już ma w swojej mocy. Muszę sobie założyć bana na tę stronęaldek pisze:Pewnie że jest więcej unikatów, i w ogóle, ale brak konta na ebay-u traktuje jako hamulec moralny, by sobie tego wszystkiego nie kupować. Nawet pay pal mam od dawna, ale ebaya nie chcę, żeby w zakupoholizm nie wpaść
Czasem na retrobike coś się pojawia, ostatnio poszła fajka za 3 funty, będę miał to na uwadze jeśli coś wypatrzę. Ale jeśli chcesz znaleźć szybko to Ebay jest najlepszą alternatywą. Jak wspomniałem w innym poście, warto zbudować ten rower jak należy bo taki nietypowy rozmiar super wygląda. Miałem kiedyś aluminiowego Peugeota z tym rozmiarem i to był czad Popytam się co się z nim stało, ostatnio był w rękach wujka, jeśli leży gdzieś na strychu rozwalony to przynajmniej części by się komuś przydały.
#11
Patroluję allegro na tę okoliczność, oczywiście, i jakby się Wam coś trafiło, to polecam się życzliwej pamięci. Szczególnie, że z ta redukcja na 1 i 1/8 wyjątkowo paskudnie spaszczyła tę śliczną ramę, wygląda to tak, jakby ktoś te bieżnie wybijać zaczął, ale mu się odechciało.
Bardzo mnie też martwi problem mostka, bo coś tak czuję, że o ile widelce i stery bywają tu i tam, to wspornik może być punktem krytycznym całej zabawy. Ale co tam, jak się coś trafi, to będzie. Mam czas, to przecież 12 z rowerów parkujących w naszym garażu (no, spokojnie, nie wszystkie są retromtb )
Bardzo mnie też martwi problem mostka, bo coś tak czuję, że o ile widelce i stery bywają tu i tam, to wspornik może być punktem krytycznym całej zabawy. Ale co tam, jak się coś trafi, to będzie. Mam czas, to przecież 12 z rowerów parkujących w naszym garażu (no, spokojnie, nie wszystkie są retromtb )
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#12
w ostatecznosci mozesz wykombinowac innego rodzaju redukcje (ale wciaz pozostajesz ze sterami 1i1/8") - w postaci tulei wciskanych w glowke, ale na tyle "niskich" aby po nabiciu sterow (1i1/8) troche sie one chowaly w glowce (minimalnie) - taki patent czesto pojawial sie przy ramach cannona (z tym ze troche wiekszy rozmiar;)aldek pisze:Bardzo mnie też martwi problem mostka,
niestety na wszystkich moich fotkach w kolekcji - dale jesli juz ma inne sery to przewaznie takie zmniejszajace kat glowki (czyli dluga tuleja pod spodem) np:
w razie czego spraw - moze Cie cos zainspiruje:
http://picasaweb.google.pl/zimniasty/CDale#
#13
planujesz stery skręcany czy A-head?aldek pisze:
Bardzo mnie też martwi problem mostka, bo coś tak czuję, że o ile widelce i stery bywają tu i tam, to wspornik może być punktem krytycznym całej zabawy.
#14
a-head bo orginalnie był a-head. Gwint nie stanowiłby problemu...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#15
no właśnie dlatego pytałem, przy systemie gwintowanym redukcja do mostka to żaden kłopot....aldek pisze:a-head bo orginalnie był a-head. Gwint nie stanowiłby problemu...
#16
Aldek.
Rozwiązanie jest proste.
Weż rame i stery , zanies to wszystko do tokarza, jeszcze tylko kawałek dobrego alu.
Powiniwen Ci zrobić cienką redukcje i wciśniesz stery normalne.
Ja tak miałem do Cannondale robione.
Jeśli będziesz miał z tym problem to wizytując w Krakowie przywieziesz ramke i zostawimy ją u kumpla co ma tokarke i może dorobi to.
A na razie to skup się na pakiecie bo bez tego nie ma sensu ruszać dalej.
Redukcja to pikuś.
Rozwiązanie jest proste.
Weż rame i stery , zanies to wszystko do tokarza, jeszcze tylko kawałek dobrego alu.
Powiniwen Ci zrobić cienką redukcje i wciśniesz stery normalne.
Ja tak miałem do Cannondale robione.
Jeśli będziesz miał z tym problem to wizytując w Krakowie przywieziesz ramke i zostawimy ją u kumpla co ma tokarke i może dorobi to.
A na razie to skup się na pakiecie bo bez tego nie ma sensu ruszać dalej.
Redukcja to pikuś.