damper Cane Creek AD5

#1
Nabyłem rewer Gary Fisher Sugar 4+ rocznik 2002 z damperem AD5 i karbonowym wachaczem. Problem a może nie polega na tym, że pompuje go do zadanego ciśnienia wg instrukcji (13,5 bar) a ten robi się twardy jak kamień, SAG zerowy, ugięcie zerowe..... jak go dmuchne do połowy tego ciśnienia wtedy zaczyna działać prawidłowo.....czy ktoś może ma doświadczenie z takim damerem i czy mam sie o coś martwić czy jak?? to mój perwszy full więc nie bardzo orientuje sie w tego typu tłumikach....
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#2
ad5 jest dosc specyficzny, ma liniowa charakterystyke pracy i niektorzy go nie lubia strasznie za stuki jakie wydaje przy dobijaniu, a dobija zawsze bo brak spezyny negatywnej, tak czy owak damper po prawidlowym ustawieniu jest naprawde super, a nie pompuje sie 13 bar, tylko pod zadany sag, czyli musisz tylko go dmuchnac zeby uzyskac odpowiedni sag, i wtedy dopiero zobacz jaki ci tam cisnienie wyszlo

#3
ogólnie ustawiłem komore powietrzną po środku czyli niezbyt liniowo niezbyt progresywnie. nie dobiłem ani razu za to przy ustawieniu typowo liniowym przy pełnym rozprężeniu rzeczywiście puka...ale działa niesamowicie :D
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#4
no sie zgadza, ustawa pod wlasciwy sag do swojego sty;lu jazdy i zadekwatnie do skoku dampera i bedzie git, a to pukanie to ten typ tak ma i sie nie ma co przejmowac, dodatkowo on jjest bardzo latwo serwisowalny , dobry damper choc ad-10 bylby idealny :)

#5
....rozbierałem smarowałem ale nadal nie wiem jak regulować tłumienie..podobno jakąś podkłądka na tłoku ale nie moge znależć konkretnych informacji
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#6
fajerwerkow bym sie nie spodziewal, on ma tlumienie pneumatyczne, cos jak rst xmo, jest podkladka na tloku ktora w zaleznosci w ktore miejsce dasz zwiekszaszszasz lub zmniejszasz tlumienie, byl gdzies w necie tutorial , musisz poszukac, wklejam Ci serwice manual, tam jest wszystko dosc dokladnie pokazane
Załączniki
cane_creek_rear_shock_ad5.rar
(306.85KiB)Pobrany 1524 razy

#7
a sobie przypomnialem w cylindrze dampera jest taki pierscien sprezysty i sa 3 wyzlobienia , mozna ten pierscien dac w jeden z tych 3 wyzlobiec , co powoduje mniejszy lub wiekszy ruch tlumika, czyli zwiekszasz lub zmniejszasz sile tlumienia, przy czym jak pisalem szalu bym sie nie spodziewal....dawno ad5 nie mialem , trzeba sobie przypominac wsio

#8
...Dzięki serdeczne... hyba dużo już wiem... tłumienie zmienia sie przez zmiane podkładki pod zaworem lub zawór (dysza) z mniejszym otworkiem....ten zawór dysza wygląda prawie jak te od kuchenek gazowych :D
może by pokombinować ......
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#9
to juz dodatkowo mozesz tuningowac, ale w cylindrze masz 3 ustawienia pierscienia takiego segera i tym zwieksza sie tlumienie, poprostu trzeba wyjac pierscien wpiac go w nizsze wyzlobienie, sa 3 mozliwosci

#10
...rozejże sie ale z tego co pamiętam to nie było nic takiego o czym mówisz może AD 10 miał coś takiego.. winstrukcji która podesłałeś też nie ma nic o tym... jeno o zmianie grubości podkładki pod zaworem "dyszą"
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#12
..to nie to .. to jest to powiększania komory powietrznej czyli zmaienia charakterystyke pracy z liniowej na progresywną.... to juz przegzebałem :D
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#13
no w/g tutorialu ktory kiedys tam czytalem, tym wlasnie zwiekszalo sie tlumienie, a charakterystyke z tego co wiem to ad-5 ma zawsze liniowa, ale nie bede sie spieral, bo to daaawno temu bylo jak na tym damperze jezdzilem... a dysza jak standardowy gwint jak ten od kuchenki, to bardzo latwio dokupic za pare groszy i wymienic

#14
...bardziej z tej stony oznaczone jako washer... hyba... a valva screw wygląda jak dysza od kuchenki gazowej
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02
Załączniki
piston.jpg
piston.jpg (7.12KiB)Przejrzano 9680 razy

#15
...może i masz racje.. pokombinuje ... bede iwedział..... dzięki za pomoc

"Moving the plate to a position
deeper inside the shaft will increase the shock’s air volume and make the spring curve more linear. A smaller
shock air volume will make the spring curve more progressive causing the shock to bottom-out less frequently."

czyli zmiana położenia tego tłoczka zmienia charakterystyke pracy z liniowej na progesywną a reguacja tłumienia polega na zmianie podkładki właśnie pod tą " dyszą"

dzieki za pomoc - wiem juz hyba wszystko co chciałem :D
Ostatnio zmieniony 2012-10-29, 13:00 przez pabelou, łącznie zmieniany 1 raz.
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02

#16
dobra wsio jasne, wiec dodanie podkladki pod zawor tlumika zwieksza tlumienie kompresji, wymiana zaworu na taki z mniejszym otworkiem zwieksza tlumienie powrotu, a faktycznie ustawienia pierscienia ustalajacego zmienia charakterystyke sprezyny, czyli generalnie mozna go sobie dowolnie dostosowac do wlasnych potrzeb :)

#18
...ustawiony na max progesje dopompowany do 7 bar i pukanie na rozpreżeniu znikneło, tylko przyjemna miękka praca bez pompowania..... :D jeszcze raz dzięki za pomoc
Marin BearValley SE '91
Gary Fisher SUgar4+ '02