Nie chciałem mieszać w temacie sprzedażowym na temat korb XTRa więc zapodałem nowy.
Miałem kilk korb szaraka, pech chciał że trafiały mi się zawsze cieższe modele czyli seria 952.
Wiadomo ramiona puste w środku, ale z tego co mi wiadomo późniejsze serie były równolegle używane do DH dlatego te ramiona były mniej wydmuchane.
Zatem jak ktoś szuka najlżejszych to raczej trzeba celować w ósemkowe 950.
Co do pająków, które do tej korby pasują to wybór jest dość spory z samego shimano - ja miałem z jakichś LXów i XT. Do korby 952 pasowało to bez żadnych przeróbek, ale podobno 950 ma płytszy wypust i coś tam trzeba szlifować bo nie ma na tyle gwintu żeby to wszystko zakręcić.
Oczywiście pająki mogą być na standard 94/58, 104/68 - zależy kto co lubi, jak wiadomo obecnie więcej jest tarcz na 4 śruby, ale to takie mniej retro i może nie za bardzo pasować "klimatem". Nie wiem jak z pająkami na standard 110/74? Może z jakichś trekkingowych wersji LXa/XT coś by podeszło. Zreszta byla też taka oryginalna wersja korby XTR z takim pająkiem.
Jeżeli chodzi o suporty to ja z powodzeniem używałem/używam dura ace w połączeniu z napędem 3 speed o ile tylko mufa w ramie jest na 68 bo szosowych na 73 jak wiadomo nie ma. To jest przecież tylko 3mm różnicy na szerokości, więc po 1,5mm na stronę wychodzi więc chyba tylko w jakichś skrajnych przypadkoach coś moze obcierać o widełki ramy itd. (jak uzywamy koronek compactowych to ryzyko spada praktycznie do zera).
Przy okazji zapodam kilka fotek z tuningu optycznego i wagowego takiej korby. Niestety nie posiadam ani jednego zdjęcia całej korby ani roweru z tego roku, gdyż wówczas duuużo jeździłem i się ścigałem z dość dobrymi wynikami i rower był "maszynką" do medali, a ja aparatu na treningi nie zabieram.
https://picasaweb.google.com/1021472160 ... directlink
#2
witam.
ja tylko potwoerdze zdanie o tym że pajak do 950 jest wezszy.
pozdrawiam
xMekpx
ja tylko potwoerdze zdanie o tym że pajak do 950 jest wezszy.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#3
pajaki i ramiona w shimano nie sa do konca kompatybilne;
musialem kiedys przerabiac: pajak m570 (grafitowy, od srebrnych ramion - jedna z pierwszych wersji) byl pod ramiona z bez wypustek; chcialem zalozyc do krotszych ramion m739, te sie nie osadzaly dobrze, bo przeszkadzaly 4 wypusty (ktore chowaly sie wczesniej w pajaku)
shimano mialo rozkrecane korby takze w wersji najbardziej interesujacej moim zdaniem - ramiona puste w srodku HT xt m750 na kwadrat; Do tego mozna bylo zalozyc ramiona micro; bardzo fajna opcja
nowsze wersje sa znitowane, szczerze mowiac jeszcze nie probowalem ich rozdzielic, ale jestem przekonany, ze "da rade" (w ten sposob moznaby pozyskac cenne ramiona i probowac dopasowac cenniejszy pajak micro / standard
podobnie rozkrecane pajaki ma Coda i FSA; ale co model to inne wypusty, inne srednice nakretki; cierpliwy poszukiwacz zrobi sobie nawet korby micro HT2/sztywna os, aczkolwiek nie musi to byc wersja lzejsza niz 104/64
Mam pytanko ADAMELLO - te ramiona m952 objechales na zwyklej szlifierce stacjonarnej ?
musialem kiedys przerabiac: pajak m570 (grafitowy, od srebrnych ramion - jedna z pierwszych wersji) byl pod ramiona z bez wypustek; chcialem zalozyc do krotszych ramion m739, te sie nie osadzaly dobrze, bo przeszkadzaly 4 wypusty (ktore chowaly sie wczesniej w pajaku)
shimano mialo rozkrecane korby takze w wersji najbardziej interesujacej moim zdaniem - ramiona puste w srodku HT xt m750 na kwadrat; Do tego mozna bylo zalozyc ramiona micro; bardzo fajna opcja
nowsze wersje sa znitowane, szczerze mowiac jeszcze nie probowalem ich rozdzielic, ale jestem przekonany, ze "da rade" (w ten sposob moznaby pozyskac cenne ramiona i probowac dopasowac cenniejszy pajak micro / standard
podobnie rozkrecane pajaki ma Coda i FSA; ale co model to inne wypusty, inne srednice nakretki; cierpliwy poszukiwacz zrobi sobie nawet korby micro HT2/sztywna os, aczkolwiek nie musi to byc wersja lzejsza niz 104/64
Mam pytanko ADAMELLO - te ramiona m952 objechales na zwyklej szlifierce stacjonarnej ?
#4
Wiesz co ja już nie pamiętam bo tyle korb poprzerabialem, ale szlifierka stołowa to jedno z podstawowych narzędzi. Potem szdł chyba ostry zdzierak i tak w kierunku bardziej precycyjnych pilników, coby design "CNC" uzyskaćzimny pisze:Mam pytanko ADAMELLO - te ramiona m952 objechales na zwyklej szlifierce stacjonarnej ?
#6
Piękna robota, widać chłopaszek wkłada w to dużo serca. Oby to cała przeróbka i polerka była jakoś zabezpieczona chemicznie przed działaniem czynników zewnętrznych bo tak to cała ta pieczołowita rzeźba pójdzie w piz... na marnacje znaczy się
#7
spoko Anarchy moze wkrotce sie sam wypowie, tymczasem zdradze ze to full-profeska, zadne tam domowe metody;)
warto tez wspomniec o bardzo popularnym modzie gdy potrzeba nam wyjatkowych korb singlowych; m960 nigdy nie wygladaly tak dobrze:
i temacik z mtbr: http://forums.mtbr.com/singlespeed/sing ... 15917.html
warto tez wspomniec o bardzo popularnym modzie gdy potrzeba nam wyjatkowych korb singlowych; m960 nigdy nie wygladaly tak dobrze:
i temacik z mtbr: http://forums.mtbr.com/singlespeed/sing ... 15917.html
#9
Ale to była seryjna grupa z cannona w pełnej polerce więc się nie liczy. Ciekaw jestem ile to osiąga teraz na ebayu o ile gdzieś się ostało?YvesMoi pisze:to jeszcze taka ciekawostka też ładna
#10
pytanie do was... jak zrobic napis na takiej korbie? farbą ? laserem?
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#13
jak zrobisz ładną grawerke np. na min 1mm głęboką to można ją zamalować na czarno i powinno by bardzo trwałe, laserem jest płytko, akurat na korbie może sie zetrzeć :)
ja do LTSa postanowiłem srebrną Turbinę najpierw oddać do szkiełkowania, a potem wypalić grawerke z logo RF laserem , z tym że w Turbinie brzegi korby są bardzo wysokie więc laser sie nie zetrze skończe to pokarze foty
ja do LTSa postanowiłem srebrną Turbinę najpierw oddać do szkiełkowania, a potem wypalić grawerke z logo RF laserem , z tym że w Turbinie brzegi korby są bardzo wysokie więc laser sie nie zetrze skończe to pokarze foty
FC 952 - kolejne wcielenie
#14Zaistniała potrzeba by moją starą korbę XTR FC952 dopasować kolorystycznie i stylowo do nowopowstającego roweru.
Przez ostatnie lata używana była w przełajówce i tam też trafi ponownie lecz w nowej odsłonie. Poprzednio była pokryta prawdziwym włóknem węglowym. Jednak zbyt ostre krawędzie samej korby powodowały że ten karbon zaczął się od niej odklejać po kilkunastu tyś km. Na dodatek, spełniając jedynię rolę wizualną, ważył ok 15g.
Tym razem zastosowałem okleinę imitującą karbon (w różnych kolorach). Czyste alu jak wiadomo utlenia się i po polerce jest ładne tylko przez chwilę. Frontową stronę pokryłem czarną okleiną. Będzie się pewnie zdzierać od butów, błota itp, ale jej wymiana zajmuje ok 10-15min.
Z tyłu (od wewnątrz) zapodałem białą oraz napis XTR mojego projektu - powielany od lat, a zainspirowny szosowymi korbami SRAMa. Napis jest w kolorze zielonym o wdzięcznej nazwie "applegreen" - pasuje do reszty koncepcji więc musi taki być. Jedna folia na drugiej słabo się trzyma, więc dla świętego spokoju pociągnąłem to wszystko lakierem samochodowym bezbarwnym (z pistoletu rzecz jasna a nie spraja jakiegoś ).
Wcześniej obrobiłem też nieco okolice mocowania pedałów - oczywiście w celu zbicia kilku nadmiarowych gramów.
Korba będzie używana z 2 blatami, więc jeszcze mocniej potraktowałem pająk na 104/64 ( nie wiem skąd ja go mam, pewnie od jakiegoś LXa lub XTka). Ten machnięty został na koniec czarnym matem nitro z taką fajną szosrstką fakturą.
Pozostała jeszcze rzeźba w aluminiowych śrubkach i ściągaczach, coby mi się lepiej licowały z ramionami (pochodzą od korb Truvativa na ISIS).
Korby ze śrubami ważą aktualnie 394.9g. Do tego dojdzie suport Dura Ace 170g + jakieś 2 zębatki i całość wyjdzie koło 685g.
A efekt finalny przedstawia się następująco:
Notabene korby 95x są jednym z nielicznych komponentów Shimano których w ogóle używam. Reszta mi jakoś nie leży więc stosuję komponenty konkurencji (Campagnol/Sram) albo neutralnych firm.
Przez ostatnie lata używana była w przełajówce i tam też trafi ponownie lecz w nowej odsłonie. Poprzednio była pokryta prawdziwym włóknem węglowym. Jednak zbyt ostre krawędzie samej korby powodowały że ten karbon zaczął się od niej odklejać po kilkunastu tyś km. Na dodatek, spełniając jedynię rolę wizualną, ważył ok 15g.
Tym razem zastosowałem okleinę imitującą karbon (w różnych kolorach). Czyste alu jak wiadomo utlenia się i po polerce jest ładne tylko przez chwilę. Frontową stronę pokryłem czarną okleiną. Będzie się pewnie zdzierać od butów, błota itp, ale jej wymiana zajmuje ok 10-15min.
Z tyłu (od wewnątrz) zapodałem białą oraz napis XTR mojego projektu - powielany od lat, a zainspirowny szosowymi korbami SRAMa. Napis jest w kolorze zielonym o wdzięcznej nazwie "applegreen" - pasuje do reszty koncepcji więc musi taki być. Jedna folia na drugiej słabo się trzyma, więc dla świętego spokoju pociągnąłem to wszystko lakierem samochodowym bezbarwnym (z pistoletu rzecz jasna a nie spraja jakiegoś ).
Wcześniej obrobiłem też nieco okolice mocowania pedałów - oczywiście w celu zbicia kilku nadmiarowych gramów.
Korba będzie używana z 2 blatami, więc jeszcze mocniej potraktowałem pająk na 104/64 ( nie wiem skąd ja go mam, pewnie od jakiegoś LXa lub XTka). Ten machnięty został na koniec czarnym matem nitro z taką fajną szosrstką fakturą.
Pozostała jeszcze rzeźba w aluminiowych śrubkach i ściągaczach, coby mi się lepiej licowały z ramionami (pochodzą od korb Truvativa na ISIS).
Korby ze śrubami ważą aktualnie 394.9g. Do tego dojdzie suport Dura Ace 170g + jakieś 2 zębatki i całość wyjdzie koło 685g.
A efekt finalny przedstawia się następująco:
Notabene korby 95x są jednym z nielicznych komponentów Shimano których w ogóle używam. Reszta mi jakoś nie leży więc stosuję komponenty konkurencji (Campagnol/Sram) albo neutralnych firm.
#15
zegarmistrzowska robota:), ja w odroznieniu od Ciebie srama nie znosze poprostu, za to xtr-y baardzo lubie ;0, jedn arzecz mnie interesuje zanim zaczynasz dremelem skrobac, to jak odrysowujesz, czy jakis szablon rpobisz czy jak, zeby to wsio ladnie bylo symetryczne i rowne??
#17
Szablon to ja mam w oczach
Żadnych planów szkiców (no chyba że do naklejek, które dziergam nożyczkami/skalpelem/żyletką) po prostu rzeźba hand made i już. Jak gdzieś się zajedzie za daleko, to drugą stronę się poprawi i jest git. Oczywiście w tych miejscach gdzie nie widać aż tak się nie spuszczam choć niedosyt i świadomość pozostają
Tak więc wczoraj jak przeprowadzałem skośnę cięcię sztycy thomsona i mie się troche kąt machnął - siup na szlifierkę i równanie bo bym spać nie mógł.
Żadnych planów szkiców (no chyba że do naklejek, które dziergam nożyczkami/skalpelem/żyletką) po prostu rzeźba hand made i już. Jak gdzieś się zajedzie za daleko, to drugą stronę się poprawi i jest git. Oczywiście w tych miejscach gdzie nie widać aż tak się nie spuszczam choć niedosyt i świadomość pozostają
Tak więc wczoraj jak przeprowadzałem skośnę cięcię sztycy thomsona i mie się troche kąt machnął - siup na szlifierkę i równanie bo bym spać nie mógł.
#18
Otwory do młynka musze zostawić bo zobaczę jak zamontuję wszystko do ramy co będzie z linią łańcucha (czy czasem nie będzie za bardzo na zewnątrz przy 2 blatach) i 10 speed z tyłu.YvesMoi pisze:jak byś jeszcze spiłował dziury na młynek? w ogóle te korby to klocki (495g. z pająiem BCD 110/74), nawet nie widać że zabrałes sporo materiału a ponad 100g w dół, nieźle
ciekawy lock do pająka
Poza tym chodzi mi po głowie carbonowy pająk, tylko musze zamówić najpierw płytkę u Chińczyka a oni maja w normalnej sprzedaży 5mm najgrubsze i nie wiem czy to starczy.
#19
he he, no wlasnie o szblon pytam, bo zeby np korbe a sa 2 ramiona ;) rowno na obie strony doszlifowac, to jakis kawalek wyrysowanego papierku bylby idealny, ale skoro masz az takie oko to tymbardziej jestem pod wrazeniem
Re: FC 952 - kolejne wcielenie
#20Adamello pisze: Napis jest w kolorze zielonym o wdzięcznej nazwie "applegreen" .
Przeginasz Adamelo....
ze zacytuje klasyka " na szczescie MY polacy mamy swoje(...) "
nie mozna wymyslic polskich nazw ...np ZIELONE JABLUSZKO
pozdrawiam i kibicuje
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#23
Kluczem do suportu M952. Strony nie znam.
Mam taki klucz jakby co.
pozdrawiam
xMekpx
Mam taki klucz jakby co.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#24
Dzięki, oznaczenie to TL-UN96. Przejadę się do serwisu, powinni mieć.
Swoją drogą czymś się różni LX 569 od XT poza oznaczeniem i napisami?
Swoją drogą czymś się różni LX 569 od XT poza oznaczeniem i napisami?
#26
Przy okazji zapytam.
Klucz do 952 jest 8 pazurowy.
Czy ktos wie gdzie zdobyc 6 pazurowy do suportu Dura Ace 7700?
I poszukuje pajaka na 110 do 950...moze ktos ma zbedny..?
Klucz do 952 jest 8 pazurowy.
Czy ktos wie gdzie zdobyc 6 pazurowy do suportu Dura Ace 7700?
I poszukuje pajaka na 110 do 950...moze ktos ma zbedny..?
#27
Kupowałem bodajże u nusia. Te same klucze pasują zasadniczo do kontr suportowych.wentyl pisze:Czy ktos wie gdzie zdobyc 6 pazurowy do suportu Dura Ace 7700?
Tyle że to jest już klucz oczkowy a nie nasadowy. Oczywście znacznie tańszy, ale IMO wystarczający.
#28
da się użyć takiego pająka??zimny pisze: nowsze wersje sa znitowane, szczerze mowiac jeszcze nie probowalem ich rozdzielic, ale jestem przekonany, ze "da rade" (w ten sposob moznaby pozyskac cenne ramiona i probowac dopasowac cenniejszy pajak micro / standard
szukam czegoś do korby 950 a widzę że jest tania korba LX na alle