XTR - problem z gwintem ?

#1
Miałem kiedyś pecha, bo niby stałem się pare lat temu posiadaczem pierwszego modelu przerzutki tył XTR-a z odwrotną spreżyną i kółeczkiem prowadzącym z tyłu - czyli system z prostym pancerzem.
hm, ale długo nie cieszyłem się jej pracą bo okazało sie że patent Shimanowski z gwintem - spreżynką w miejscu gdzie przykreca sie śrubke od linki jest beznadziejny.
Wystarczyło za mocno przekręcić śrubke i zniszczyc gwint - uszkodzić sprężynke.
No i co dalej, klapa, wszelkie próby ponownego montażu gwintu nie dąły rezultatu, sruba obkręcała sie wokół nie trzymając linki i tak sobie przerzutka przeleżała pare ładnych latek na haku.
Az do wczoraj.
Miałem w zbiorach uszkodzoną przerzutke XT, ale z patentem na montaż gwintu - tulejka.
Po prostu rozwierciłem w XTR-ze większą dziure na 7 mm i wstawiłem tę tulejke z pantografu XT.
Nawet nie była potrzebna blokada tulejki aby się całosć nie obracała przy mocnym zacisku, ale wprowadziłem dodatkowo taka blokade - malutką śrubke.
Całość mogę teraz porzadnie zacisnąć, lecz nie sprawdzałem jeszcze z linką i na gotowym rowerku, także montaż sprawdzony na 99 % , ale zaciska się tak samo mocno jak i w innych przerzutkach.
Jak sprawdze fizycznie to dam znać.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
www.velotech.pl

#3
1. Wrzuciłem taki temacik bo wpadłem na pomysł jak naprawić to
2. nie da się tam zrobić gwintu - lepiej osadzic tulejke
3. Tulejka musi mieć kołnierz , bo inaczej się nie zablokuje i będzie obracać.
4. Takie tulejki są w przerzutkach XT.
5. Problem dotyczy głównie gwintów robionych jako spreżynka, zdarza się to - tzn były także przerzutki przednie z gwintem sprężynkowym.
www.velotech.pl

#4
co do naprawy gwintów to zamiast sprężynki jest system firmy Wurth pod nazwą TIME-SERT.
Do jednorazowej naprawy za drogi, ale stosują go mechanicy samochodowi do naprawy gwintów pod świece, czy w miskach olejowych. Stosowany także w tuningu gdzie z miejsca zastępuje się oryginalne gwinty tulejami. Polega to na rozwierceniu uszkodzonego gwintu pod tuleję i nagwintowaniu wstawionej tulei pod nominalny gwint. Gwintowanie wprasowuje tuleje w materiał. Połączenie jest bardzo, bardzo wytrzymałe.

http://www.wurth.pl/katalog2/katalog/index.php
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >