#31
Witam, zakupiłem amor Manitou sx ti, za 200zł, sam nie wiem czy to dużo czy mało, szczerze rowery to moja nowa pasja od ok. 2 lat, więc jestem tak naprawdę zielony. Rozebrałem go nie mając w tym temacie żadnego doświadczenia, po rozebraniu dopiero uświadomiłem sobie co zrobiłem, miałem nadzieję, że złożenie będzie proste jak klocki lego, natomiast gdy spojrzałem na to wszystko co rozebrałem to słabo mi się zrobiło, czy ktoś pomoże to złożyć do kupy?

#32
polecam zapoznać sie z możliwościami strony google.com , wpisując w magiczne okienko frazę "manitou sx ti manual" znajdujemy w pdf-ach instrukcję obsługi tego widelca, a w niej schematy kolejności składania :-]

powodzenia

#33
gdyby to było takie proste, to bym Ci podziękował :) jest to pierwszy amor który w życiu rozebrałem więc proszę o odrobinę wyrozumiałości. Zdaje mi się, że ktoś zamienił tu elastomer, z tego co udało mi się dokształcić w budowie, tak się ten element chyba nazywa, oraz generalnie jest problem z tym, że jak go dostałem to jeden korek był cały w oleju, czyli wiadomo, że coś jest nieszczelne, tylko pytanie gdzie i co? oraz mój kolejny dylemat, chciałbym również rozebrać tłumik, przy mojej próbie, mam taki problem, że nie mam cierpliwości, aczkolwiek uczę się jej, chyba zniszczyłem ten pierścień sigala, myślałem, że się go zdejmuje jak przy pierścieniach które są w przerzutkach, i się rozgiął, pozatym nie udało mi się go rozebrać. Generalnie może powinienem założyć osobny temat? Dziękuję wszystkim zainteresowanym za pomoc.

#35
chyba powinienem założyć osobny wątek, bo z tego co widzę to piszę sam ze sobą, tyle, że nie chcę zaśmiecać forum, może moderator coś podpowie? chyba, że warsztatu nie da się zaśmiecić, bo to w końcu warsztat.

#37
hmm, kurcze, raczej olej, to tego amora nie zalewa się olejem? tylko wlewa do tłumika? wiem na pewno, że był serwisowany, może ktoś źle go przeserwisował...

#38
Piszesz tak chaotycznie, że nie sposób Ci pomóc. Zaznacz dokładnie z jakimi elementami masz problem i napisz jasno co jest nie tak z którą częścią - bo na razie nie można nawet się niczego domyślić A na sam początek zapoznaj się z instrukcją, którą masz tu i jest w niej krok po kroku napisane i rozrysowane wszystko, co należy wiedzieć o rozbieraniu tego amora:
https://drive.google.com/open?id=0B7grO ... nhxRW5LTjA
Od strony 7 masz dokładna instrukcje jak serwisować tłumik:


Twój amor jest z 1997 r. - to wersja cartidge. Nie me systemu TPC tak jak późniejsze SXy.
I swoja drogą - tłumik to masz już rozebrany do rosołu. Dalej nie polecam rozbierać samego systemu zaworków, bo to nie jest Ci do niczego potrzebne a wiele można tam popsuć.
Ostatnio zmieniony 2016-06-26, 16:08 przez focker, łącznie zmieniany 2 razy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
dzięki za ten schemat, tylko właśnie chodzi, że te wszystkie schematy różnią się od elementów które które zebrałem podczas rozbiórki mojego, spojrzałeś na zdjęcia, czy tam wszystko się zgadza, nie brakuje niczego?

#41
chciałbym rozebrać tłumik, ponieważ, rozgiąłem pierścień sigala, i muszę go zdjąć całkowicie, że go ścisnąć spowrotem, poza tym jak sprawdzić czy tłumik jest sprawny?

#42
Zmieniłem link - poprzedni link zawierał tylko połowę instrukcji. Teraz od strony 7 jest opisany serwis tłumika. Dla pewności jeszcze raz:
https://drive.google.com/open?id=0B7grO ... nhxRW5LTjA
Tak wcześniej jak i teraz jest to cały czas instrukcja do Twojego amora i 100% zgadza się z tym, co dałeś w zdjęciu. A czy na pewno wszystko masz, to już sobie sam sprawdź. Instrukcja jest 100% ok. Wcześniej prawdopodobnie miałeś instrukcje oo młodszych modeli z systemem TPC.

Zamiast dawać trzy posty pod rząd, edytuj jeden. Nie śmieć na forum.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#44
Ten tłumik jest bardzo prosty - raczej nie ma się tam co zepsuć. Możesz jednak go zalać tak jak nakazuje instrukcja i sprawdzić, czy przy wyciąganiu wspornika olej daje opór i czy ten opór zmienia się w zależności od ustawienia regulatora. No i czy nie słychać bulgotania/syczenia przy ruchu - bo jeśłli słychać, to znaczy że niewłaściwie odpowietrzyłeś układ (jak odpowietrzyć tłumik jest napisane w instrukcji - służy do tego mała dziurka w plastikowym korku tłumika).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#45
nic z tego nie kumam jak i z całej instrukcji, trudno, będzie trzeba zanieść amor do serwisu. W tłumiku mam tylko jeden koreczek, ten mały metalowy, znajdował się pomiędzy pierścieniami sigala, z tego co widzę powinno ich być więcej, czy to dyskwalifikuje tłumik w poprawnym działaniu? oraz orientujesz się z której strony ma być dłuższa sprężyna?

#46
ok, zaczynam coś kumać, dopiero zaczaiłem o co chodzi z tymi elastomerami :) więc wychodzi na to, że w moim jest brak elastomera plus ten z drugiej goleni właśnie mi się rozpadł w palcach :/

#48
Elastomery górne masz nieoryginalne. Żółty jest z Judy, pozostałe sztukowane.
Powinieneś mieć też na dole na wsporniku tłumika plastikowy rękaw a pod nim w otworze wspornika kulkę stalową do indeksacji regulatora. Wszystko widać na schemacie.
Co do tłumika - też wszystko masz na schemacie. Ja bym go nie rozbierał tylko zostawił tak jak jest - ten element możesz wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej - nie ma potrzeby rozbierać go na części pierwsze.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#49
ok, dzięki za dialog, pomału zaczyna mi się rozjaśniać budowa, czyli po kolei, na początku muszę skompletować elastomery, jeden górny który jest przy korku chyba może zostać? natomiast te dwa małe czarne dosztukowane pod górny korek raczej muszę wymienić, są niestabilne, oraz pomarańczowy od judy dosłownie parę dni temu rozpuścił mi się na ręczniku gdy go zostawiłem przy oknie na słońcu :/ jest opcja gdzieś kupić takie elastomery nowe? jakieś patenty zastępcze? ew. może na forum założyć temat, czy ktoś nie posiada na sprzedaż?

#51
dobra dobra Panie mądraliński, doceniam Twoją pomoc, ale proszę też o odrobinę wyrozumiałości, nigdy nie byłem na takim forum i za bardzo nie wiem jak się poruszać, dlatego zapytałem :)
cron