cześć,
mam problem z singlem zbudowanym na bazie mtb peugeot energy. pomimo tego że wszystkie części w napędzie (no może oprócz przedniego blatu, ale jest w super stanie) są nowe, łańcuch przeskakuje z tyłu przy mocniejszym depnięciu.
części:
http://allegro.pl/redukcja-kasety-singl ... 81008.html
http://allegro.pl/napinacz-lancucha-for ... 84214.html
http://allegro.pl/lancuch-pc-870-ultima ... 07298.html
próbowałem z tym zestawem w dwóch rowerach, na dwóch różnych kołach - niestety dzieje się to samo : (
będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
a, i wstawię zdjęcia przy najbliższej możliwej okazji :)
#2
posprawdzaj ustawienie linii zębatki tylnej i kółka napinacza
może też być krzywy hak i łańcuch nie idzie w osi na zębatkę
może też być krzywy hak i łańcuch nie idzie w osi na zębatkę
#5
poszaleli z tą kastracją,
wigry ma bezproblemowego sinngla
bez napinaczy
wigry ma bezproblemowego sinngla
bez napinaczy
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#6
w odpowiedzi przesyłam zdjęcia...
no i chyba obawiam się że może to być problem z hakiem lub napinaczem - ten drugi dziwnie się przekręca po naciągnięciu łańcucha.
@dovectra - singiel w tym wypadku jest idealny dla moich potrzeb.
no i chyba obawiam się że może to być problem z hakiem lub napinaczem - ten drugi dziwnie się przekręca po naciągnięciu łańcucha.
@dovectra - singiel w tym wypadku jest idealny dla moich potrzeb.
#7
krzywy hak,
weź ściągnij to" cóś"
szweda w łapę i podprostuj hak
weź ściągnij to" cóś"
szweda w łapę i podprostuj hak
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#8
qsik ma rację, łańcuch naciska na zębatkę na zbyt małej części obwodu; jeżdżę na dokładnie takim samym zestawie od lat.
Osobiście dojrzałem już do tego, żeby ten napinacz dociskał łańcuch do góry, a nie odciągał go na dół (wymaga to wywalenia sprężyny i montarzu 'na gumce' :)). Jeśli usunięcie jednego ogniwa nie wchodzi w gre pozostaje zmiana zębatki (tył lub przód +- 1 ząb). Ewentualnie można dać większe kółko do napinacza, ale trzeba samemu dorobić obejmę na kółko.
Są też takie specjalne łańcuchy zrobione z półogniw, wtedy można usunąć właśnie jedno takie półogniwo, co pozwala na dość dokładne możliwości dobrania długości łańcucha. Ale nie stosowałem.
Osobiście dojrzałem już do tego, żeby ten napinacz dociskał łańcuch do góry, a nie odciągał go na dół (wymaga to wywalenia sprężyny i montarzu 'na gumce' :)). Jeśli usunięcie jednego ogniwa nie wchodzi w gre pozostaje zmiana zębatki (tył lub przód +- 1 ząb). Ewentualnie można dać większe kółko do napinacza, ale trzeba samemu dorobić obejmę na kółko.
Są też takie specjalne łańcuchy zrobione z półogniw, wtedy można usunąć właśnie jedno takie półogniwo, co pozwala na dość dokładne możliwości dobrania długości łańcucha. Ale nie stosowałem.
#9
wielkie dzięki za szybki odzew i pomoc : )
jak tylko znajdę chwilę, to wyprostuję hak.
co do napinacza - jeśli nie daję rady skrócić o ogniwo bo łańcuch jest za krótki, a zmniejszę zębatkę o 1z i dopiero skrócę łańcuch, to powinno dać radę?
chciałbym możliwie uniknąć dodatkowych kosztów, bo założone max. 150pln już pękło : )
jak tylko znajdę chwilę, to wyprostuję hak.
co do napinacza - jeśli nie daję rady skrócić o ogniwo bo łańcuch jest za krótki, a zmniejszę zębatkę o 1z i dopiero skrócę łańcuch, to powinno dać radę?
chciałbym możliwie uniknąć dodatkowych kosztów, bo założone max. 150pln już pękło : )
#10
alibo to cóś
ma takie luzy że sie kosi strasznie
ma takie luzy że sie kosi strasznie
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#11
update:
* wyprostowałem haki za pomocą tej metody - http://www.forumrowerowe.org/topic/1716 ... ki-za-3zl/ (dzięki Hubert!) teraz są już prościutkie, i nic nie można im zarzucić
* zniwelowałem luz na napinaczu stosując cieniutką podkładkę dystansową - teraz bardzo ładnie prowadzi łańcuch
niestety, powyższe zabiegi nie wyeliminowały problemu przeskakującego łańcucha : (
w związku z powyższym, rodzi się kolejne pytanie - czy ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie jak bardzo mniejsza/większa zębatka wpłynie na napięcie łańcucha? aktualnie mam 16 tył, 42 przód. skrócić łańcucha o oczko też się nie da, nie wystarcza - już próbowałem.
czy stosując 14z tył dam radę skrócić łańcuch ? czy różnica jest znacząca? a może poszukać blatu 43z na przód?
dzięki i pozdrawiam,
Jaromir
* wyprostowałem haki za pomocą tej metody - http://www.forumrowerowe.org/topic/1716 ... ki-za-3zl/ (dzięki Hubert!) teraz są już prościutkie, i nic nie można im zarzucić
* zniwelowałem luz na napinaczu stosując cieniutką podkładkę dystansową - teraz bardzo ładnie prowadzi łańcuch
niestety, powyższe zabiegi nie wyeliminowały problemu przeskakującego łańcucha : (
w związku z powyższym, rodzi się kolejne pytanie - czy ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie jak bardzo mniejsza/większa zębatka wpłynie na napięcie łańcucha? aktualnie mam 16 tył, 42 przód. skrócić łańcucha o oczko też się nie da, nie wystarcza - już próbowałem.
czy stosując 14z tył dam radę skrócić łańcuch ? czy różnica jest znacząca? a może poszukać blatu 43z na przód?
dzięki i pozdrawiam,
Jaromir
#12
no to powiniwneś, jak koledzy zauważyli dociskać od dołu łańcuch>
A łańcuch sprawdziłeś? rozciągnięcie?
A łańcuch sprawdziłeś? rozciągnięcie?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#13
No właśnie nie mm za bardzo ochoty zmieniać konstrukcje napinacza, bo znowu będę musial korygować luz po wyjeciu sprężyny - w związku z tym chciałem bardziej popracować dlugoscia łańcucha i wielkością zębatek :)
Łańcuch jest nowy!
Łańcuch jest nowy!
#14
mnie się wydaje (przynajmniej u mnie tak sie działo) że lańcuch nie wchodzi na koronke z napinacza prosto Co skutkuje tym, ze koronka go zaciąga co daje efekt w odczuciu jak przeskakiwanie
#15
@skolioza: to nie było to, niestety
UPDATE, I ROZWIĄZANIE PROBLEMU (DZIEKI HUBERT!!):
* problemem była zębatka (ta z zestawu od podkładek dystansowych) - pomimo że sprzedawca upierał się że będzie pracować z łańcuchem 3/32, niestety tak nie było : ) rozwaliłem starą kasetę HG, założyłem trochę większą zębatkę żeby opasanie było lepsze - i działa, bez problemów! niestety to dla mnie trochę za małe przełożenie, muszę wrzucić 44t na przód (mam 42 przód, 18 tył)
dokończę pozostałe szczegóły, i wrzucę foto do odpowiedniego działu - tymczasem dziękuję wszystkim za pomoc!
UPDATE, I ROZWIĄZANIE PROBLEMU (DZIEKI HUBERT!!):
* problemem była zębatka (ta z zestawu od podkładek dystansowych) - pomimo że sprzedawca upierał się że będzie pracować z łańcuchem 3/32, niestety tak nie było : ) rozwaliłem starą kasetę HG, założyłem trochę większą zębatkę żeby opasanie było lepsze - i działa, bez problemów! niestety to dla mnie trochę za małe przełożenie, muszę wrzucić 44t na przód (mam 42 przód, 18 tył)
dokończę pozostałe szczegóły, i wrzucę foto do odpowiedniego działu - tymczasem dziękuję wszystkim za pomoc!
Ostatnio zmieniony 2015-01-29, 21:28 przez jjjjj, łącznie zmieniany 1 raz.
#16
miałeś założoną tą grubaśną zębatkę?
to nie doczytałem, w takim razie się nie dziwię że nie dzialało (też taką mam, ale musiała się wytrzeć do łańcucha, bo też skakała )
to nie doczytałem, w takim razie się nie dziwię że nie dzialało (też taką mam, ale musiała się wytrzeć do łańcucha, bo też skakała )
#18
Ja miałem ten sam zestaw z grubą zębatką i napinacz z jednym kółkiem, niestety działo się to samo. Przeskakiwało to z powodu za małego opasania tylnej zębatki. Zamiast napinacza z jednym kółeczkiem lepsza jest zwykła przerzutka rd ustawiona w jednej pozycji albo napinacz z dwoma kółkami problem znika.
DBR