Ave!
Zauważyłem właśnie że klocki w jednych canti i jednych vbrake proszą się powoli o wymianę -
stąd też pytanie do Was - jakich konkretnie klocków używacie, i czy macie jakiego sprzedawcę
(zapewne w usa, bo tam ceny jakby normalniejsze)
Rozchodzi mi się o klocki na bolcu do canti (chyba że macie jakieś idee na te tam wymienne,
takie jak opisane w http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=568 )
oraz fajne jakieś na do trekinga (raczej sucho, bez szaleństw typu po piastę w błocie) do vbrake Avid Mag.
#2
poki co chyba bardziej oplaci sie kupic w pl:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=16434
czerwone ritcheye sa swietne na rozne warunki (ale tutaj tylko do v-ek)
do canti - jesli trafisz gdzies swissstop w odpowiedniej cenie to bierz i sie nie zastanawiaj, pozniej na rowni stawialbym ritchey'e i koolstopy (chodza sluchy ze to jedno i to samo)
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=16434
czerwone ritcheye sa swietne na rozne warunki (ale tutaj tylko do v-ek)
do canti - jesli trafisz gdzies swissstop w odpowiedniej cenie to bierz i sie nie zastanawiaj, pozniej na rowni stawialbym ritchey'e i koolstopy (chodza sluchy ze to jedno i to samo)
#3
kool stop był dość popularny na łeście - warto poszukać w kategorii hamulców całych szczęk z nimi Często wychodzi to taniej niż same klocki od polskiego dystrybutora
#4
szczęki canti dla ritchey'a były robione przez kool stopa. Wiem, bo mam.
Przy czym to nie to samo. Bo mają inny kształt - te ritchey'a są takie półkoliste.
Polecam – jest tam jeden fajny patent, który ułatwia ustawianie. Otóż na klocku są dwie małe grudki, które zetrą się po pierwszym hamowaniu. Ale dzięki temu nie musisz szukać żadnej milimetrowej podkładki, by je ustawić. Po prostu przyciskasz paluchami do obręczy, i pozamiatane.
Przy czym to nie to samo. Bo mają inny kształt - te ritchey'a są takie półkoliste.
Polecam – jest tam jeden fajny patent, który ułatwia ustawianie. Otóż na klocku są dwie małe grudki, które zetrą się po pierwszym hamowaniu. Ale dzięki temu nie musisz szukać żadnej milimetrowej podkładki, by je ustawić. Po prostu przyciskasz paluchami do obręczy, i pozamiatane.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#8
Macie może jakiekolwiek doświadczenia co do dopasowywania okładzin do klocków pod M65/T (chromowanych deore LX)?
Mam kmina, czy przypadkiem nie udałoby się dopasować okładzin pod nowsze klocki (70mm) do tych starych. Niedawno je kupiłem i tak mi się podobają, że szkoda mi ich nie wykorzystać. Szukanie na alledrogo fabrycznych okładzin pod te klocki raczej nie jest pewną ani tanią alternatywą ;)
Mam kmina, czy przypadkiem nie udałoby się dopasować okładzin pod nowsze klocki (70mm) do tych starych. Niedawno je kupiłem i tak mi się podobają, że szkoda mi ich nie wykorzystać. Szukanie na alledrogo fabrycznych okładzin pod te klocki raczej nie jest pewną ani tanią alternatywą ;)
#9
to były specyficzne klocki i raczej dedykowane okładziny jedynie załatwią sprawę
Na allegro się pojawiają, ceny nie zabijają - warto poszukać
Na allegro się pojawiają, ceny nie zabijają - warto poszukać
#10
Jeżeli to klocki o kodzie Y84F98100
http://www.shimano-katalogi.com/pliki/k ... ki_mtb.pdf
to mogę się dowiedzieć czy są dostępne w Shimano Polska ale dopiero w poniedziałek.
http://www.shimano-katalogi.com/pliki/k ... ki_mtb.pdf
to mogę się dowiedzieć czy są dostępne w Shimano Polska ale dopiero w poniedziałek.
#12
Jak tylko uda mi się dostać z powrotem do Krakowa to skoczę do jakiegoś sklepu i poobczajam inne okładziny w kontekście "kompatybilności" ;)
Wiadomo, że nie znajdzie się żadna okładzina która podejdzie od strzała i będzie tak samo leżeć w oprawie jak seryjna. Chodzi mi o możliwość wykorzystania oprawek do innych wsuwek po ewentualnej lekkiej przeróbce.
W zasadzie podstawa to okładzina, która wejdzie "na wcisk" w rowki - na pierwszy rzut oka, wsuwki shimano w rozmiarze 70 powinny się zmieścić - ale gdzieś te 10mm więcej się musi podziać, na bank będzie wystawać z tyłu klocka.
Dość teorii - jak coś mi się uda wykombinować co będzie wyglądało i jeździło w miarę dobrze to zdam relacje na pewno :)
Wiadomo, że nie znajdzie się żadna okładzina która podejdzie od strzała i będzie tak samo leżeć w oprawie jak seryjna. Chodzi mi o możliwość wykorzystania oprawek do innych wsuwek po ewentualnej lekkiej przeróbce.
W zasadzie podstawa to okładzina, która wejdzie "na wcisk" w rowki - na pierwszy rzut oka, wsuwki shimano w rozmiarze 70 powinny się zmieścić - ale gdzieś te 10mm więcej się musi podziać, na bank będzie wystawać z tyłu klocka.
Dość teorii - jak coś mi się uda wykombinować co będzie wyglądało i jeździło w miarę dobrze to zdam relacje na pewno :)
#13
nie no 70 są po prostu dłuższe więc powinny wleźć
Jak coś to tnij w miescu w którym niema rowka na śrubę zabezpieczjącą-szkoda kombinować z tym elementem (ryzykowne że będzie za slabe i okladka wyjedzie z szuflady?)
Jak coś to tnij w miescu w którym niema rowka na śrubę zabezpieczjącą-szkoda kombinować z tym elementem (ryzykowne że będzie za slabe i okladka wyjedzie z szuflady?)
#14
Hmmm... popatrzyłem na klocek i ma podpisaną stronę, w którą ma byś zorientowany względem obręczy.
Okładzina jest podczas hamowania dociskana do zamkniętej powierzchni na klocku - nie tam gdzie jest śrubka czy trzpień w innych patentach, czyli w zasadzie mocowanie okładziny jest do tego, żeby w czasie drgań albo naciśnięcia hamulca przy obrocie koła w drugą stronę okładzina się nie wysunęła.
Takie teoretyczne wywody inżyniera mechanika - koniec końców - śrubka praktycznie przy hamowaniu nie trzyma okładziny. (jadąc do przodu :D)
Okładzina jest podczas hamowania dociskana do zamkniętej powierzchni na klocku - nie tam gdzie jest śrubka czy trzpień w innych patentach, czyli w zasadzie mocowanie okładziny jest do tego, żeby w czasie drgań albo naciśnięcia hamulca przy obrocie koła w drugą stronę okładzina się nie wysunęła.
Takie teoretyczne wywody inżyniera mechanika - koniec końców - śrubka praktycznie przy hamowaniu nie trzyma okładziny. (jadąc do przodu :D)
#15
właśnie(jadąc do przodu :D)
a cofając rower i chcąc go wyhamować głupio szukac okładek w trawie
#16
Często na technicznych zjazdach cofam rowerem:)skolioza pisze:właśnie(jadąc do przodu :D)
a cofając rower i chcąc go wyhamować głupio szukac okładek w trawie
Lodzermensch
#17
Jedyne co znalazłem to:
Klocki hamulca BRM563/MC33 wym. okładziny M65T Cantilever
KOD:Y8BA98010
EAN:0689228000254
detal 54 zł
mogę załatwić za 27 jak jesteś zainteresowany odezwij się na PW
oczywiście nowe, paragon itp.
Klocki hamulca BRM563/MC33 wym. okładziny M65T Cantilever
KOD:Y8BA98010
EAN:0689228000254
detal 54 zł
mogę załatwić za 27 jak jesteś zainteresowany odezwij się na PW
oczywiście nowe, paragon itp.
#20
Ja używałem kanti adapterów z klockami na wsuwki jagwire (jakieś 9 dych za 4 szt.) i ashimy. Dwa razy tańsza ashima jest ze dwa razy lepsza. Jedynie ten kolor trochę razi, ale jak się przybrudzi to jest ok
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#21
Jeszcze myślałem nad takimi kool stopami http://xtrabike.pl/404/Kool-Stop-klocki ... ,id,1.html cena zbliżona do ashimy z wymiennymi okładzinami.
#22
Spróbuj i daj znać. Takich długich nie testowałem.
KoolStop miał kiedyś dobry PR na tym forum, kupiłem set (z tym, że krótsze a szersze, takie z trójkątnym wycięciem) i... porażka. Niewiele lepsze od shimanowskich piszczących pilników.
Trochę lepsze były koolstopy sygnowane przez Ritchey'a. Takie półokrągłe z góry.
Ale one i tak nie hamują tak dobrze, jak współczesne wsuwki. Nie wiem z czego to wynika, może ze starzenia się materiału, ale zestaw wsuwka + adapter działa u mnie lepiej, niż jakikolwiek orginalny klocek canti z epoki. Nawet kool-stop.
Dodatkowo, taki adapter uwalnia od trosk, bo jednak wsuwki do v-ek będą jeszcze jakiś czas dostępne, a o klocki na trzpień to pewnie będzie coraz trudniej.
KoolStop miał kiedyś dobry PR na tym forum, kupiłem set (z tym, że krótsze a szersze, takie z trójkątnym wycięciem) i... porażka. Niewiele lepsze od shimanowskich piszczących pilników.
Trochę lepsze były koolstopy sygnowane przez Ritchey'a. Takie półokrągłe z góry.
Ale one i tak nie hamują tak dobrze, jak współczesne wsuwki. Nie wiem z czego to wynika, może ze starzenia się materiału, ale zestaw wsuwka + adapter działa u mnie lepiej, niż jakikolwiek orginalny klocek canti z epoki. Nawet kool-stop.
Dodatkowo, taki adapter uwalnia od trosk, bo jednak wsuwki do v-ek będą jeszcze jakiś czas dostępne, a o klocki na trzpień to pewnie będzie coraz trudniej.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#23
KoolStop, szczególnie w wersji Salomon, ma dobry PR na wieeeelu stronach i forach - może to jest kwestia daty produkcji klocków?
Na ebay Kool-Stop Eagle 2 Salomon ("klasyczny" kształt) to koszt rzędu $9, plus drugie tyle wysyłka,
na alle ich nie widzę,
na szybko znalazłem coś takiego: http://xtrabike.pl/229/1430,1,,,,,,,,,, ... ,id,1.html
Szare Dia-Compe z modelu 987 (NOS) sprawują się doskonale.
Na ebay Kool-Stop Eagle 2 Salomon ("klasyczny" kształt) to koszt rzędu $9, plus drugie tyle wysyłka,
na alle ich nie widzę,
na szybko znalazłem coś takiego: http://xtrabike.pl/229/1430,1,,,,,,,,,, ... ,id,1.html
Szare Dia-Compe z modelu 987 (NOS) sprawują się doskonale.
--
Cypis
Cypis
#24
dodam swoje doświadczenia z canti , może się komuś przydadzą.
nn za 5 zł - typu - deone, baradine - tragedyja - wyją piszczą, felgi niszczą nie hamują na mokrym.
ashima - kolorowe niezłe, współpracują z ham.stx -ami i klamkami tektro, szosa i pośrednie
ciche i mocne.
stx rc z wkładkam oryginalnymi - niezłe, dobra modulacja, z klamkoami stx rc
ps . na składzie mam jeszcze Fibrax-y czerwone
ktoś miał z nimi do czynienia?
nn za 5 zł - typu - deone, baradine - tragedyja - wyją piszczą, felgi niszczą nie hamują na mokrym.
ashima - kolorowe niezłe, współpracują z ham.stx -ami i klamkami tektro, szosa i pośrednie
ciche i mocne.
stx rc z wkładkam oryginalnymi - niezłe, dobra modulacja, z klamkoami stx rc
ps . na składzie mam jeszcze Fibrax-y czerwone
ktoś miał z nimi do czynienia?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#26
u...
to lipa.
zamówię ashimy
to lipa.
zamówię ashimy
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,