#3
zerknij do manuala, bo byly wersje gdzie wystarczylo zdjac taki specjalny pierscien ze wspornikow, do zmiany skoku, kwestia czy to wersja 80/100 czy tylko 80, bo jak ta druga to niby mozna pokombinowac ze zmiana ale odradzam i nie polecam...

#4
w serwisówce nic nie pisali, aczkolwiek zastanawia mnie, czy produkowali osobne bebechy do 80 i do 100mm czy może faktycznie wystarczy wyciągnąć podkładke (pierścień), może ktoś próbował takie coś robić...

#5
to nie o to chodzi co kto probowal, tylko byly takie i takie wersje, a jak dobrze pamietam wersja platinum , ma sprezyne powietrzna, , jesli jest to wersja 80/100 , to sie latwo zmienia skoik, przez takli specjalny jakby seger zamocowany na wspornikach, ale jesli jest to wersja tylko 80, to nic sie zrobic nie da , bez wymiany wspornikow, sprezyn, jesli powietyrzna sprezyna , to calych bebechow , daj foto widla, to wersja z IT czy bez??

#6
no dobra nie zmienisz skoku , bez wymiany polowy widelca, w sensie wymiany wspornika z tlumikiem powrotu i wspornika sprezyny z lewej lagi , wiec ma miec 80 i jest ok :)

#7
wersja bez IT, dopiero 2005 wychodziły z IT :/

wygląda dokładnie tak samo jak ten :
Obrazek


Czyli wychodzi że jak moja wersja to 80mm to nic z tym nie zrobie, ech szkoda :/

#8
nie zrobisz, jest 80 ma byc 80, jak dostaniesz tlumik powrotu i wspornik sperezyny z wersji 100 , to mozna zmienic i skok zwiekszyc , inaczej ny dy rydy ;)

#11
co do jego świetności nie mam żadnych zastrzeżeń, tymbardziej że wyrwałem go w bdb stanie, podam jeszcze jako ciekawostke że mam bardzo małą ilość miejsca na opone, jak porównywałem z innym skarebem znajomego (też 80mm), to miał go o wiele więcej, u mnie pod oponą 2.1 (realne 1.95) już jest ciasno :X

#12
dziwne , ale niech bedzie, oppona oponie nierowna, i przy tym samym teoretycznie rozmiarze nie musi byc tak samo duza... na foto masz na przyszlosc o jaka podkladke do regulacji skoku chodzi, to foto skareba rocznik 2003 (na foto po lewej)z podkladka 80mm, bez niej 100mm
Załączniki
podkladka manitou.jpg

#13
Niedługo będę rozbebeszać skareba i zobacze czy taką podkładkę tam ujrze, dzięki za foto!

EDIT
robiłem kiedyś zdjęcie goleni gdy je zdjąłem

Obrazek


brak podkładki :(

#14
raczej widelce robili pod konkretny skok...chyba.
Podkladka jaką można by odjąć to jedynie w komorze powietrznej w srodku - podobnie jak w RS typu Reba, Recon ..... dokładnie robiłem taką operacje na Rst ?? starszym zmniejszajac skok.

aby zwiększyć skok, musiałbyś odjąć coś w komorze, aby tłok schodził niżej co podwyższy widelec, z drugiej strony tłumik w drugiej ladze musiałby też sie rozprężać niżej o te 2 cm .
Zew. podkladki - odbojniki nie służą do trego celu

Byl w Polsce serwis "autoryzowany" Manitou, zadzwoń do nich ,
www.velotech.pl

#15
Skoro pisze ze do zmiany skoku w mankach w niektorych wersjach , jest ten seger tzn ze tak jest :) nooooo chyba ze sobie cos wymyslilem ;) ... W mankach jest to rozwiazane inaczej sprezyna I wsporniki sa juz Przygotowane pod skok wiekszy, a ogranicza go umiejscowienie wyzej odbojnika na tych wlasnie. Segerach, aby skok zwiekszyc. Wystarczy wyjac ta podkladke co powoduje ze widel ma odboje nizej I wykozystuje caly skok widelca, ale tak maja nie wszystkie wersje I modele, np kazdy magnum tak ma I inne w tej konkretnej wersji akareba ,sa osobne wersje 80 I 100 mm , coprawda golenie sa identyczne n ale trzeba zmienic tlumik powrotu I wspornik zeby zmienic skok na wiekszy ...

#17
zauwaz ze obie instrukcje sluza redukcji skoku ze 100 na mniejszy czyli 90 i 80mm, a nie odwrotnie, to raz , a dwa ze to r7, czyli kolejne ze dwie genreacje widel nowszy.... nie ma sensu kombinowac, bo zle wymierzysz i albo rozwalisz tlumik, albo sobie kuku zrobisz, jak zdobedziesz bebechy od wersji 100mm do skareba, ( a pewnie maja w plusie, dawny wigwam) to zmien i miej oryginalnie 100mm, a jak nie zdobedziesz to jezdzij jak jest , napewno bezpieczniej dla Ciebie i dla widla