#361
focker, własnie czytam instrukcje stare i tam jest , ok , ale pozmieniało sie póżniej drastycznie .

Jedynie gume do żucia stosowałem do pierwszych sidów bo tak kazano , potem juz smar był dowolny , zależnie od ilosci godzin pracy i terenu.

Poza tym im zimniej tym gorzej pracował z gestym smarem.

Jak ktoś nie ma Judy b to Motorex jest także dobry.


mam mały problem bo nie wiem jaki wklać 5w, czy 10w do kartidża w judy XC ?
mam service manuala ale tam jest 5 albo 8 .....

przy 5 jest bardzo mała róznica w tłumieniu
www.velotech.pl

#362
Jak ktoś nie ma Judy b to Motorex jest także dobry.
No i co ja mówłem.
Piotrze co rozumiesz pod pojeciem guma do żucia w amortyzatorze? Judy butter to jest? Czy może wpakowałeś winterfresha do sida :lol:
Oleje możesz zmieszać i uzyskać najbardziej trafny są do tego tabele.

Focker kiedyś powiedziałeś że z tłumika c3 można usunąć powietrze(nie z judytowego żyłką tylko z nierozbieralnego c3) skoro można usunąć powietrze to i olej można przelać. Czy tak? Nic od google sie nie dowiedzialem. Fajnie by było jakbyś był tak miły i opisał to dokładniej.

#363
Smar na ślizgi przestał być potrzebny już w 1998r - RSy od tego rocznika już mają kąpiel olejową (nie mówię tu o jakichś niskich Judy po 2001r smarowanych stałym smarem - to są takie tłuki ze stalowymi goleniami, że tam można zapodać cokolwiek). Tak więc nie dziwota, że w instrukcjach po 1998 dla Judy czy SIDa nie ma jakichś szczególnych wymagań w sprawie smaru (chociaż jeszcze długi czas RS mówi, że to nie powinno się używać smaru z litem). Tam już się właściwie smaru nie używało na ślizgach. Niemniej Judyty do 1997 włącznie najlepiej chodzą na Judy Butter wg mnie. Ten smar najdłużej się trzyma.

Te wszystkie wywody co do stosowania oleju Marzocchi dotyczą oleju smarującego. W Bomberach olej smarujący i tłumiący jest ten sam - dlatego wg mnie warto stosować w tych amorach olej oryginalny - bo ma najlepsze właściwości smarujące. W amorach z semi kąpielą olejową w sumie nie ma różnicy jeśli chodzi o olej tłumiący - ja przynajmniej żadnych różnic nie zauważyłem. Motorex jak najbardziej się nadaje jako olej stricte tłumiący. Do Bomberów jednak wolę używać ori oleju, bo na prawdę czułem różnice w pracy. Tak samo używam oleju Marzocchi jako oleju smarującego do innych amorów z semi kąpielą.

Do Judyty Dezcenta użyłbym oleju 10WT. To przez to, że elastomer został zastąpiony sprężyną. W takim układzie trzeba zwiększyć trochę tłumienie odbicia, bo sprężyna szybciej odbija niż elastomer. Regulacją tłumienia się tego nie wyrówna, bo ta regulacja w modelu 97 jest praktycznie nieodczuwalna.

Odpowietrzanie tłumika jest opisane w instrukcji obsługi amorów z 1998r - tak jak to wcześniej pisałem. Przelać cały tłumik będzie trudna, ale jak sie zaprzesz, to może da radę:
CARTRIDGE SERVICE
This is a no-maintenance cartridge . It is designed as a sealed unit with no serviceable parts inside. If the cartridge fails it will be replaced by RockShox in accordance with the RockShox Warranty on page 19. To receive a replacement cartridge contact your local RockShox dealer or call RockShox direct (see “Warranty Repair”, page 19 for the phone number). Cartridge removal can be done by following the steps under “Service: Changing Travel” on page 12.

The cartridge is sealed at each end of the shaft. Apply a small amount of oil on the shaft to lubricate the seals. Over time, small amounts of oil leaving the cartridge may cause an air gap to form inside . The cartridge can be refilled with oil if an air gap forms by following the instructions below.
1. To refill the cartridge, remove the screw in the damper shaft with a No. 2 Phillips head screwdriver .
2. Use a 4 to 5mm head syringe without a needle. Fill the syringe with RockShox 5wt. oil and insert it into the cavity of the top of the damper shaft.
3. Apply pressure on the syringe plunger while cycling the cartridge up and down.
4. Continue to cycle the cartridge until the air is removed from the system. Air no longer exists when the gurgling noise stops while you are cycling the cartridge .
5. Remove the syringe tip from the top of damper shaft. A small amount of oil will flow back out of the shaft—this is normal.
6. Insert the screw back into the damper shaft.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#365
tak też myślałem bo jak wlałem 10 to sam tłumik "ciężej" chodził niż z 5 .

poza tym ma same sprężyny i to zmienia całkowicie charakterystyke pracy tego amortyzatora , tłumik może pracować gorzej, tzn małe róznice przy kręceniu tłumieniem.

juz nie wspomne że syf był w nim co widać na fotce :lol:

co do odpowietrzania tłumika to banalne proste w 96 jest to opisane , nawet nie czytając instrukcji zasady zawsze takie same .

niby amor stoi zrobiony, ale spóbuje dac mu w tłumik 10 w teraz

Czasem warto robić serwis samemu bo można w drodze prób i testów dobrać sobie elegancko oleum.




a propo widział ktos gdzieś w sprzedaży kit serwisowy do mrcocha ale nie jedna sprezyne tylko potrójna ???
Ostatnio zmieniony 2014-10-16, 07:42 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#366
to podstawowa informacja przy napełenianiu




C A R T R I D G E R E A S S E M B LY ( C O N T. )
3. Insert shaft guide tool into cartridge body and seal.
(Fig. 9A) Place assembly into cartridge body fixture.
(Fig. 9B) Fill cartridge 1/2 full with RockShox oil.
Apply oil to piston O-ring or glide ring and insert piston
shaft assembly into cartridge, mating shaft with shaft
guide tool. Then push piston/shaft assembly through
the upper seal forcing shaft guide tool out. (Fig 9C)
4. Lift entire cartridge body fixture and remove shaft guide
tool from bottom side, taking care not to lose any oil from
the cartridge. (Fig. 9D)
5. Push piston/shaft assembly into cartridge body until it
stops. Add more oil until it’s about 2/3 full, using care
not to pull shaft back through the seal and the piston
out of the oil. Cycle piston/shaft assembly several
times until no air bubbles are seen in the oil. (Fig. 9D)
6. Push piston/shaft assembly fully into cartridge body
until it stops.
7. Install top-out O-ring and seal washer onto shaft.
8. Fill cartridge body fully with RockShox oil.
9. Apply grease to new seal, inside and out, fully filling
pocket of seal with grease.
10.Using your fishing line or cut main seal O-ring
(PN 51104), place in I.D. of seal. (Fig. 9E)
11.Carefully install this seal assembly, pocket-side down,
over shaft, being careful not to damage sealing lips on
the flats of shaft and maintaining orientation of fishing
line between seal and shaft. (Fig. 9F)
Note: Make sure fishing line does not get caught between
cartridge body and seal O.D.
12. Place seal installation tool over exposed shaft and press seal into cartridge
body, leaving 1mm of seal exposed above cartridge body lip. (Fig. 9G)
CAUTION: HOLD A RAG AROUND LOWER SEAL INSTALLATION TOOL AS OIL
WILL BE FORCED OUT THROUGH THE VENT HOLES OF THE TOOL.
Note: The lower seal can be pressed in too far. Leave 1mm
exposed.
13.Remove fishing line from seal.
Continued on next page
Figure 9A Figure 9B
Figure 9C Figure 9D
Figure 9E Figure 9F
Figure 9G
page 9
C A R T R I D G E R E A S S E M B LY ( C o n t . )
14. Adjustable cartridges only: Fill exposed adjuster rod shaft full with oil. (Fig 10A)
15.Using a 2mm hex key, install adjuster rod with new
O-ring that is liberally greased. Thread into exposed
shaft until rod bottoms out.
CAUTION: USE CARE WHILE INSTALLING ADJUSTER ROD
TO PREVENT DAMAGE TO O-RING THREADS IN SHAFT.
Hint: Spin adjuster rod as O-ring contacts shaft, effectively threading O-ring through
the 6mm threads.
16.See Changing Travel for reinstalling cartridge into upper tube.
Note: Be sure to properly install a cartridge washer between cartridge and retaining clip.
www.velotech.pl

#367
No tak - tylko trzeba pamiętać, że ta instrukcja dotyczy roczników 1995-1997. W 1998 zmieniono tłumik na nierozbieralny i już się nie dało wyciągnąć dolnej uszczelki - była zaprasowana na stałe. Można było tylko odpowietrzyć tłumik wg tej wcześniejszej instrukcji którą wkleiłem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#372
Możesz spróbować poszukać wspólnika do zakupu oleju. Ja tak zrobiłem i się udało. Focker poleca oryginalny olej i ma rację. Możesz skorzystac z tabelki zamieszczonej na poprzednich stronach i spróbować dobrać zamiennik najbardziej zbliżony do ori (wg mnie Castrol Fork Oil Synthetic 5W). Ale chyba mając w Avatarze logo Marcocha nie wypada ;-)
Ostatnio zmieniony 2015-01-18, 14:22 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Cannondale SM2000
Ritchey OMC
Specialized Camber Comp Carbon
Ciocc - czas na szosę!

#373
Otóż zależy mi na dobrej pracy amora szkoda że nie ma marcoka oleju 0,5L 7,5W
Bo do mojego wchodzi 260ml oleju na jedna stronę i tak myślę że jak by się jednak dało kupić 0,5 to by 10ml nie rzutowało jak myślicie ?
czy może pojechać do serwisu marca i żeby mi zalali ? ;p

#374
Ja bym poszedł jednak w oryginał-z innymi olejami różnie bywa.
Skoro rozkręciłeś amora to i z zalaniem sobie dasz radę ,żadna filozofia.
Odmierzasz olej strzykawką ,wlewasz do obu lag po 250 ml i zasysasz je kilka razy kompresując tłumiki ,a następnie dolewasz resztę . Następnie zakręcasz korki i już

#375
rurokura pisze:Ja bym poszedł jednak w oryginał-z innymi olejami różnie bywa.
Skoro rozkręciłeś amora to i z zalaniem sobie dasz radę ,żadna filozofia.
Odmierzasz olej strzykawką ,wlewasz do obu lag po 250 ml i zasysasz je kilka razy kompresując tłumiki ,a następnie dolewasz resztę . Następnie zakręcasz korki i już
Nie rozumiem bo do mojego modelu zalecane jest 260 ml więc ile razy skompresować ?

#379
focker pisze:Był już Mag, teraz pora na XC700 w pełnej okazałości.
Miał tyle błota w środku, że trzeba było wymontować także tłumiki - dzięki temu widać wszystko, co w nim siedzi.
.....
Obrazek

Tutaj tłumik dobicia - regulacja zamyka otworki stopniowo blokując przepływ oleju. Górny tłumik maksymalnie otwarty, dolny w przedostatniej pozycji (5). Pozycja 6 całkowicie zamyka otwory blokując widelec. Ten element, wbrew powszechnej opinii, nie odpowiada za tłumienie odbicia.
Do kolejnego Kirk'a też zdobyłem XC700 - niestety w środku była błotnista maź i pół dnia bawiłem się z wyjęciem tłumików. Za żadne skarby nie mogę obrócić regulacji tłumika - pokrętełka odkręciłem. Psikanie "odrdzewiaczem", dwa dni moczenia w ATF'ie... zostaje jeszcze chyba płyn hamulcowy...
Co mogę jeszcze zrobić, aby regulacja się obracała ?
Wewnątrz jest coś z nacięciami chyba do odkręcenia - ruszać, nieruszać ?
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#380
O ile dobrze pamiętam blokada pokrętła na konkretnym ustawieniu powodowana jest przez kulkę zagłębiającą się w otwór w zewnętrznej części tlumika
Spróbuj na początek zlokalizować kulkę w którymś otworze i sprawdź czy możesz ją delikatnie wcisnąć do środka
Jeśli nie - to ona może blokować ruch regulacji, jeśli kulka porusza się gładko to próbowałbym traktować tłumik penetratorem (niekoniecznie odrdzewiaczem, bo części tłumika sa z alu)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#381
Ciężka sprawa. Bo jak rower była zaniedbany i stal w jakiejś kotłowni albo pod chmurką, to aluminium mogło się utlenić i pokrętło mogło się zaspawać na amen. Można spróbować jeszcze odmoczyć ze dwa tygodnie (bez uszczelek), poruszać kulkę albo próbować rozebrać cały tłumik (od spodu chyba jest miejsce na imbus z tego co pamiętam), ale może być ciężko.
Tu jest cały nowy tłumik ale cena z kosmosu.
http://allegro.pl/xc-700-pokretlo-reg-t ... 33386.html
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#387
Jest jeszcze potencjalna możliwość, że ktoś włożył sprężyny od modelu 1998 do rocznika 1997. Rocznik 1998 najłatwiej rozpoznać po tłumiku. Jeśli gładź tłumika to chromowana stal - to w całości oryginalny rocznik 1998. Jeśli gładź tłumika to aluminium anodowane na naturalny, srebrny kolor - to rocznik 1997.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#389
Teraz wszystko jest jasne.
Ta sprężyna nie jest z 1998 r. W 1998 Judy miały w każdej goleni po dwie sprężyny - i one były połączone plastikowym łącznikiem. Wyglądało to tak (środowy szaszłyk):

Obrazek


Ty masz aftermarketowe sprężyny, jakich było pełno na rynku w latach 90-tych. Zastąpiły one w Twoim amorze krótką sprężynę i długi elastomer (system T2 - z lewej strony na powyższym zdjęciu).
Tłumik też jest ewidentnie z roku 1997r. Zwykle tłumik w roczniku 97 by czarny - Ty masz bardziej bajerancką, srebrną wersję.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .