Cannondale F700

#1
Chciałbym Wam przedstawić rower Cannondale F700 dający mi ogromna radość z jazdy,
wymagający jednak jeszcze sporo serca do włożenia.
Poniżej specyfikacja z modyfikacjami juz poczynionymi/planowanymi.
image000000 (3).jpg
-rama Cannondale F700 CAAD 4 z 2001r
-widelec Headshok Fatty DL (wymaga przeglądu zostawiam to na jesień –headshok.pl czyli dziś http://tundraserwis.pl/)
-stery Cannondale SI
-przerzutka tył Shimano Deore XT RD M750
-przerzutka przód Shimano Deore LX FD-M570
-kierownica CODA Cannondale 6061
-mostek CODA
-rogi CODA – mocno odrapane do wymiany (szukam)
-chwyty BBB – do wymiany
-manetki Shimano Deore RapidFire SL
-klamki Magura Julie – (tylna klamka późniejsza – do wymiany już zakupiona)
-hamulce Magura Julie
-wkład suportu Shimano Holowtech II (celuje w Shimano BB-UN71 lub Shimano BB-UN90)
-korba Shimano Deore LX FCM580 Holowtech II 175mm (do wymiany zakupiona już korba CODA)
IMG_9716.jpg
-łańcuch Shimano CN-HG53
-siodło Cannondale
-zacisk podsiodłowy: noname
-sztyca noname
-kaseta Shimano XT 11//34
-pedały Welgo – (zupełnie zniszczone i z luzami wymienione na platformowe Accent Hellium)
-opony Schwalbe Racing Ralph 2,25
-koło przód:
-obręcz CODA Expert
-piasta CODA Expert
-tarcza CODA Expert (4 śruby) 180mm
-szprychy DT
-koło tył
-obręcz Mavic X317 (mysle o wymianie na CODA ale wizualnie nie jest to wilka róznica a cieżko spotkać pojedyńczą obręcz )
-piasta Shimano FH-M525 (zakupiona już piasta CODA Expert czekam na przesyłkę)
-tarcza ? (6 śrub) 160mm
daf4fbb84173b9c69b464521e2ce.jpg
IMG_9559 (1).jpg
I tu pojawia się mój dylemat tylne koło jest zupełnie nowożytne a do tego piasta nie do końca sprawna: czy należy być ultra restrykcyjnym i montować piastę Cody (którą udało mi się kupić na niemieckim ebayu) ale bardzo ciężko jest znaleźć do niej tarczę mocowaną na cztery śruby (160mm)(oczywiscie szukam, ale jak na razie marnie to wyglada). Czy też możnaby pokusic się o coś innego z tamtych lat (pytanie co by to mogło być) i zamocować tarczę na 6 śrub ogólnie dostepną – okrągłą nawiązującą kształtem do Cody.
Prosiłbym o zdanie w tej potencjalnie błahej sprawie :) oraz oczywiście inne uwagi do mojej koncepcji przywrócenia tego roweru do stanu bliższemu oryginałowi.

Re: Cannondale F700

#3
Piasty Coda będą działać tylko z hamulcami Coda. Poza innym standardem śrub w tarczy jest też inna głębokość osadzenia taczy na piaście. Tylko zacisk Coda podejdzie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Cannondale F700

#4
Moim celem jest utrzymanie charakteru z epoki natomiast pytanie czy nalezy byc wiernym rozwiazaniom Cannondale Coda.
U mnie w przednim kole jest piasta Coda Expert i zacisk hamulca Magura Julie - w zgodzie z pierwotną specyfikacja:
http://www.cannondale.com/bikes/01/ce/model-1FS7.html
IMG_9737.jpg
IMG_9736.jpg
Tylną piaste udało mi sie zdobyć ale mam problem z tarczą - są na ebayu tarcze o srednicy 150mm i to są prawdopodbnie do zacisków Coda. Z tego co piszesz Focker to nie mam co ich kupowac - dzięki za info.
https://www.ebay.com/itm/Coda-Expert-re ... 1438.l2649

Musiały byc tez tarcze pod piasty coda i zaciski magura. Nie trafiłem jeszcze na nie niestety - tylko całe koła bywały:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolo ... 54648.html
Szukam takiej tarczy i zobaczymy co bedzie za parę miesięcy jak nie znajde to zastanawiam sie czy nie poszukac innej piasty retro z tego okresu i zrobic noramalne tarcze na 6 srub. Nie byłoby to 100% wierności ale moze troche rozsądniejsze podejscie. Tu potrzebuje waszego wsparcia.

Re: Cannondale F700

#5
Focker popraw mnie jeśli się mylę ale nie jest tak że ładowali przednią piastę OEM Coda + tył Shimano z katalogu bo tak łatwiej (Spec też tak robił).
Imo fajny rower - użytkowo wręcz idealny - nie kombinowałbym bo zabrniesz w ślepą uliczkę :-)

Mi tutaj to siodło kole w oczy...

Pozdrawiam
Maciej
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996