Piasta Deore LX HB-M550

#1
Cześć.

Macie pomysł jak zdobyć konusy do piasty Deore LX HB-M550 przód o numerze Y-20298050? Konus ten występuje również w piaście HB-3300.
Na allegro jest tylko jedna sztuka:
https://allegro.pl/oferta/stozek-osi-pi ... 7590196532

Można je dostać w sklepach internetowych w Czechach - nigdy jeszcze nic nie zamawiałem od naszych sąsiadów.
1. Ma ktoś z Was doświadczenie w zakupach w CZ?
2. Czy znacie numer piasty, która miałaby takie same konusy (mogę taką kupić i podebrać same konusy do mojej piasty)

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#3
Cześć, dzięki za wiadomość. O tyle co się orientowałem to piasta HB-M475 obecnie ma stożki M10 i to jest całkiem inny stożek niż do mojej starej piasty. Owszem istniały stożki M9 w piaście M475 ale tylko w wersji starej (obecnie retro). Udało mi się znaleźć nową piastę HB-3300 w bardzo rozsądnej cenie w jednym ze sklepów internetowych. Mam nadzieję że będzie dostępna Pozdrawiam.

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#4
Hej, podepne się pod temat, aby nie tworzyć podobnego. Piasta HB MT-60, z jednej strony dwie kólki do wymiany i konus też, bieżnia pisaty wygląda spoko. Czy jak będę wymieniał kulki z jednej strony to wymienić też z drugiej? I konusa także? Widać że sdrowa strona była robiona wcześniej, kulki są ładne srebrne a po stronie uszkodzonej takie bardziej ciemne, ciężko to oreślić. Wymieniać z jednej i drugiej razem z konusami czy tylko stronę uszkodzoną robić? :/

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#7
mekp pisze:
2020-05-10, 21:35
Ja przy rozbieraniu piasty wymieniłbym wszystkie kulki - ta sama robota a nigdy nie wiadomo kiedy padną następne.
Wg mnie nie warto wymieniać dobrych ORYGINALNYCH kulek. Nie wiem jak często zaglądasz do piast ale ja to robię przynajmniej raz w roku ( w każdym rowerze a mam ich kilka) więc argument, że "podwójna robota" traci swą siłę (w moim przypadku). Kupienie dobrych kulek lub konusa nie jest wcale takie proste/ekonomiczne z powodu znaczącej ceny za te elementy i czasami braku oryginalnych części (patrz pierwszy wpis tego posta)

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#8
W sumie to racja tu i tu z tym że faktycznie przy komponentach słabo dostępnych to wymiana tego co jeszcze dobre nie ma chyba sensu, tym bardziej że rower będzie śmigał okazjonalnie. Wykombinowałem inaczej, mam piastę exage hb-rm50 w stanie dobrym. Konusy są identyczne po za tym że od exage nie ma rowka na uszczelkę. Kulki takie same, więc wezmę konusa i kulki od exage i może jakoś uda mi się dobrać ciasną uszczelkę do tego. Można kupić całą piastę mt60 w dobrym stanie, ale w przypadkowy projekt złomkowy kasy nie będę pakował.

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#9
mutos pisze:
2020-05-11, 09:49
mekp pisze:
2020-05-10, 21:35
Ja przy rozbieraniu piasty wymieniłbym wszystkie kulki - ta sama robota a nigdy nie wiadomo kiedy padną następne.
Wg mnie nie warto wymieniać dobrych ORYGINALNYCH kulek. Nie wiem jak często zaglądasz do piast ale ja to robię przynajmniej raz w roku ( w każdym rowerze a mam ich kilka) więc argument, że "podwójna robota" traci swą siłę (w moim przypadku). Kupienie dobrych kulek lub konusa nie jest wcale takie proste/ekonomiczne z powodu znaczącej ceny za te elementy i czasami braku oryginalnych części (patrz pierwszy wpis tego posta)
Dobre masz zatem oko skoro widzisz która kulka jest nadal okrągła a która nie :-)
O ile stan konusów mozna łatwo ocenić o tyle w przypadku kulek cienko to widzę.
Moje ogłoszenia
Marin Pine Mountain 1991
Marin Bear Valley 1996

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#10
mekp pisze:
2020-05-11, 21:58
mutos pisze:
2020-05-11, 09:49
mekp pisze:
2020-05-10, 21:35
Ja przy rozbieraniu piasty wymieniłbym wszystkie kulki - ta sama robota a nigdy nie wiadomo kiedy padną następne.
Wg mnie nie warto wymieniać dobrych ORYGINALNYCH kulek. Nie wiem jak często zaglądasz do piast ale ja to robię przynajmniej raz w roku ( w każdym rowerze a mam ich kilka) więc argument, że "podwójna robota" traci swą siłę (w moim przypadku). Kupienie dobrych kulek lub konusa nie jest wcale takie proste/ekonomiczne z powodu znaczącej ceny za te elementy i czasami braku oryginalnych części (patrz pierwszy wpis tego posta)
Dobre masz zatem oko skoro widzisz która kulka jest nadal okrągła a która nie :-)
O ile stan konusów mozna łatwo ocenić o tyle w przypadku kulek cienko to widzę.
Maciej, jest prosta metoda na sprawdzenie kulek, blat stolu, na kulce stawiasz kropke, ustawiasz w rzedzie i przykladasz linial, odchylke o setke zobaczysz, stara metoda bez specialistycznych narzedzi pomiarowych.
PS kropka po to zeby rotacje widziec.

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#11
Mekp, nie jestem jakimś ekspertem ale wydaje mi się, że kulka która traci swój połysk straciła również gładkość swojej powierzchni a to jest pierwszy krok do deformacji kształtu kulki - może to być wystarczający "sprawdzian" stanu kulki.
Oczywiście rozumiem Twój punkt widzenia aby prewencyjnie wymienić kulki, sam też tak czasami robię ale uważam że należy mieć na uwadze również fakt że wyrzucając kulki w dobrym stanie technicznym pozbywasz się produktu którego już nie odzyskasz, produktu który miał wyższą jakość niż współczesny. Poza tym jest też kwestia sentymentu do tego co jest stare/retro/porządnie wykonane/wykonane w Europie/itd.

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#12
U mnie kulki chromowane sa. Te ktore siadly maja konkretne kaniony na sobie a po rozkreceniu piasty wuchta opilkow widoczna... Bieznia konusa to samo, wzery i rozwalka. Ale poskladalem kolo i po podmianie z exage kteci sie ladnie teraz. Nawet uszczelka ladnie przylega pomimo braku rowka. Powinno smigac.

Re: Piasta Deore LX HB-M550

#14
Tak, uszczelka jest na wcisk osadzona na konusie. Nie ma rowka w konusie z Exage więc jest trochę rozciągnieta i pewnie dlatego trzyma się mocno konusa. Ale jazdy jeszcze nie było, więc wszystko wyjdzie w praniu. Tutaj ważna uwaga, to jest projekt złomek i jest zbudowany z tego co mam bez chęci jakichś inwestycji. Ot tak po prostu :) W tym przypadku przyblokowałbym ją nawet cienką trytytką, byle się trzymała ;)