SUPORT - prośba

#1
Panowie jak to wykręcić i co to może być? Pewnie się dowiem jak wykręcę. Tak żeby go nie uszkodzić, chociaż kręci się lipnie..
Po prostu nie mam takiego klucza i styczności z takimi suportami nie miałem. Nie chcę tłuc młotkiem i śrubokrętem, chociaż w ostateczności.. :/

Obrazek
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: SUPORT - prośba

#2
Tą zewnętrzną nakrętkę odkręcasz w stronę do przodu, można pobijać młotkiem w gruby szeroki śrubowkręt- widać ślady nawet
Jak się odkręci to bierzesz np szczypce proste lub zakrzywione coś w tym stylu https://allegro.pl/oferta/szczypce-zakr ... 7318417556 wkładasz w otwory i próbujesz także odkręcić w stronę do przodu.
Z drugiej strony nie widzę bo nie ma fotki,
Tam jest ośka i wianki z kulkami, jeśli bieżna na osi jest dobra gładka , można wyczyścić , nasmarować i z powrotem zamontować. z kontrować dobrze
Jeśli coś nie idzie to lepiej zanieś na serwis.
Są specjalne klucze do tego np klucz hakowy do zew nakrętki i okrągły z 4 bolcami, ale wyszły z mody bo i takie suporty zmarły dziesiątki lat temu, lepiej wymienić na zintegrowany.
www.velotech.pl

Re: SUPORT - prośba

#3
Przed odkręcaniem jeszcze sprawdź na wszelki wypadek czy nie masz włoskiego gwintu (S-Bike to szwajcarska marka - do Włoch niedaleko :). Najłatwiej to zrobić poprzez zmierzenie mufy suportowej. Włoska mufa ma zawsze 70mm, natomiast standardowa angielska 68 albo 73mm (chodzi o samą rurkę bez misek),
Jeśli mufa jest angielska, to z gwint z lewej strony jest prawy a z prawej strony lewy.
Jeśli mufa jest włoska, to masz z obu stron gwint prawy, standardowy.

Do tego do odkręcenia nakrętki (jeśli nie masz specjalnego klucza) radze raczej użyć jakiejś rurki z grubymi ściankami zamiast ostrego śrubokręta (najlepsze są miedziane gazrurki). Większa powierzchnia styku = mnisze ryzyko uszkodzenia pierścienia. Śrubokręt trochę za łatwo wcina się w pierścień przy odkręcaniu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: SUPORT - prośba

#5
Dzięki za info. Spoko, jestem na tyle ogarnięty, że wiem o rodzajach suportów, szerokościach muf itd. Tylko po prostu takiego suportu jeszcze nie wykręcałem.
Popatrzę za jakimiś kluczami, bo zależy mi na nie uszkodzeniu pierścienia i reszty, zwłaszcza jak można go będzie zregenerować. A do tego to może być jakiś
konkret, skoro sztyca tytanowa w nim siedziała :) Te suporty miały może jakąś nazwę, typ?
A dodam jeszcze, że mam taki sam suport w ramce M1000 od Cannona, będę też się za niego zabierał niedługo..

O i właśnie przy okazji, tam mam fajniutką korbę Ritcheya z urwanym gwintem do wykręcania (od prawej strony), próbowałem moczyć w nafcie i zabrać się za nią
ściągaczem do łożysk, ale przez obłe kształty za cholerę się tego nie da :/ Jakieś sugestie? Może założę nowy temat i porobię foty.

..a już widzę, klucz hakowy sobie sprawię, a ten drugi gdzieś kojarzę, jakąś samoróbę chyba gdzieś mam w garage.
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: SUPORT - prośba

#6
kor pisze:
2019-05-25, 06:34
z urwanym gwintem do wykręcania (od prawej strony), próbowałem moczyć w nafcie i zabrać się za nią
ściągaczem do łożysk, ale przez obłe kształty za cholerę się tego nie da :/ Jakieś sugestie? Może założę nowy temat i porobię foty.
Jest taki klucz uniora do ściągania korb z zerwanym gwintem, wkręcając go robi się nowy większy gwint.

Re: SUPORT - prośba

#7
Może kupić odpowiednią rurkę stalową na rozmiar średnicy (długość ok.10cm), naciąć odpowiednio końcówkę aby pasowała do otworów, zrobić dziurę na wylot po drugiej stronie (fi10), wsadzić stalowy pręt i jest klucz. Zrobiłem sobie taki prowizoryczny klucz do wolnobiegu suntoura i działa.

Re: SUPORT - prośba

#8
DługiDżon pisze:
2019-05-25, 14:34
Może kupić odpowiednią rurkę stalową..
No też jest sposób, jak dotrę do tematu po zakupie klucza hakowego i się zwieszę nad następnym krokiem, to może pomodzę takie ustrojstwo.
Są: Super V2000; Trek 9900 OCLV; Trek 990; Spec Stumpjumper M2, Cannondale F400 (killer); Klein Pulse; Focus Black Rider; Cannon MOTO CARBON :); SBIKE; .. i parę jeszcze gratów.

Re: SUPORT - prośba

#9
przerabiałem to kiedyś, ale połączenie stal/alu się "zespawało i skończyło się na rozwierceniu kosza suportu z jednej strony

przy zapieczonych elementach może jeszcze pomóc podgrzanie zewnętrznego elementu - używam zapalarki do gazu - i schłodzenie wewnętrznego
aluminium ma dużo większą rozszerzalność cieplną od stali, więc podgrzane łatwiej zejdzie - "opalanie" trochę zajmuje, ale korby zawsze schodziły
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
cron