Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#2
widziałem/chciałem kiedyś takowe, ta śruba po normalnym skasowaniu luzów wydaje mi się umożliwiała np. zdjęcie kokpitu a wideł nie wypadał
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#4
Mam podobne stery ACOR. Sruba w tych kasuje luz. Ja mam dwie górna się zaciska a dolna kręci całość z miska i w ten sposób niweluje luz.
Ostatnio zmieniony 2019-01-14, 19:42 przez Retromen, łącznie zmieniany 1 raz.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#5
Stery w górnej misce mają profil stozka na który od góry wchodzi ta niby nakrętka ze śrubą
Zakładamy stery z nakrętką ale nie dokrecamy śruby - ma być luźna
Zakładamy mostek dociskamy go do sterów ile się da i dokrecamy (ma być nieruchomy na rurze sterowej) Nastepnie ową srubą w nakretce sciskamy nakretke Zwęża się jej obwód i tym wciska stożek w dół (od góry blokuje ja mostek - dlatego ważne jest aby był dokrecony) Stożek jest częścią górnej miski więc jego ruch w dół powoduje skasowanie luzu na sterach
Do sterów tego typu nie trzeba gwiazdki ani innego systemu kasujacego - w rurę od góry można sobie wsadzić korek od wina ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#12
bimbrownick pisze:
2019-01-15, 14:33
Czyli nie dość, że ta obejma jedzie powoli w górę w trakcie skręcania (zapierając się o przykręcony wcześniej do sterówki mostek), to jeszcze sama ściska sterówkę? Bo przecież podobno zaciska się wokół stożka wieńczącego górną miskę sterów?
No właśnie już teraz mi się pomieszało, miałem te stery niedawno ale już nie pamiętam. Zaraz ktoś da prawidłową odpowiedź bo te nie jakić okaz był.
Lodzermensch

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#15
Szkoda, zawsze myślałem że to rozwiązanie trzyma wszystko w kupie. A czy widzieliście jakieś podkładki z nacięciem i skręcane po ściśnięciu sterów jakimś małym imbusikiem tak by własnie w czasie np. serwisowania na stojaku nie wypadał podczas ściągania kokpitu? Czy cza se samemu zrobić ? ;-)
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Kierownica alu Zoom 130 lub 150 złotawa, Mostek ahead czarny i srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120-135mm

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#16
W MCM mialem takie ,dwie srubki ,tutaj tytanowe .Super rozwiazanie. W srodku jest gwint pomiedzy obiema częściami.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
Screenshot_20190115-175942_Gallery-1152x1536.jpg

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#17
Sprawdziłem w swoim rowerze, choć byłem na 99 % pewny.
Po zdjęciu mostka widelec nie wylata - pierścień zaciska się na rurze sterowej i żeby wyjąć widelec trzeba go odkręcić.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#19
Możliwe, że były też jakieś dwa różne systemu.
U mnie ta zaciskowy pierścień wchodzi na nacięty stożek i wszystko się blokuje na widelcu. Maksymalne dokręcenie śruby na pierścieniu = brak luzu. Nawet próbowałem uderzyć z góry gumowym młotkiem i ani drgnęło.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Dziwny rodzaj sterów ahead

#21
Ponieważ kupiłem te stery do Gary'ego (dokładnie te Diatechy, co na zdjęciu), powiem Wam jak to u mnie wygląda:

1. Stożek jest nacięty.
2. Pierścień zaciskając się na stożku nie powoduje zaciśnięcia się go (stożka) wokół sterówki. Jest to dziwne, bo patrząc po konstrukcji, powinien. Zatem po odkręceniu kokpitu widelec leci w dół.
3. Stery wyglądają fajnie, ale pierścień zaciskowy zaburza mi trochę linię i "czystość" połączenia rama-kokpit. Ale ze względu na swoją egzotykę (nie znałem takiego rozwiązania wcześniej) i na zgodność rocznikową, zostawiam je :)
cron