#32
Od tygodnia czyszcze czesci w DB i sprawdzam co musze wymienic. Z przykroscia musze stwierdzic, ze lista rzeczy jakie musze kupic wydluza sie niebezpiecznie :-D

W miedzyczasie przychodza tez pierwsze zamowienia. Przyszly miedzy innymi linki do hamulcow i przerzutek. Wybralam je, bo mi kolor sie strasznie podobal 8-) ocencie sami zreszta czy znowu nie dalam ciala...

Sprawdzilam tez spupport, ktory byl na ramie Scotta BB-UN52 i chodzi lepiej niz nowy Shimano zamowiony jeszcze pod stara rame, wiec go zostawiam.
Z rama byla tez w komplecie korba FC-M737. Musze wymienic w niej dwie zebatki, ale trudno. Jest poprostu ladniejsza na tej ramie w porowaniu do Alivio jaka mam w DB ( chociaz ta w Alivio jest w pieknym stanie w porowaniu do tej Scotta).
Zamowilam tez w miedzyczasie pedaly PD-M735 na ebayu. Zobaczymy w jakim sa stanie jak przyjda. Mam nadzieje, ze znajde na necie filmik jak je ew. wyczyscic i przygotowac na kolejne 20 lat :)
Ostatnio zmieniony 2017-04-19, 21:29 przez Tina, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
DSC06257p.jpg
DSC06259p.jpg

#34
Tina pisze:ps. jak za duzo gadam, to powiedzcie ... W domu juz mnie w kazdym razie rodzinka ucisza jak zaczynam o rowerze nawijac :mrgreen:
Tak to jest z rodziną - nie można na nią liczyć. Tutaj zawsze znajdziesz kogoś, kto Cię zrozumie, wysłucha i... skrytykuje ;)

Foty (całości) dawaj :mrgreen:

#35
Jeszcze wszystko w czesciach jest, tzn. skladuje to co zamowilam, czyszcze to co jest na DB.
DiamondBack caly czas dowozi mnie do pracy, wiec go rozkladam do czyszczenia tylko :)

Foty bede robic, jak juz zaczne skladanie..

#36
Masz ramę, korby, sztycę (za przeproszeniem ;)) i co jeszcze? Jaki widelec tam pójdzie?

ed.
Pokazywanie kolejnych etapów składania może być bardzo pomocne. Oprócz tradycyjnych sporów o kolory znajdziesz też pewnie jakieś pomocne sugestie. Tak mi się wydaje i namawiałbym Cię do relacjonowania.

#37
Dzieki RS.. ta sztyce to chyba juz na zawsze przy rowerze zostawie specjalnie dla Ciebie :mrgreen: , a na starosc na scianie zawiesze, zeby mi to forum przypominala 8-)

Na widelec pojdzie amortyzator z DB czyli Rock Shox Quadra 5 zdaje sie. Pomalowalam go lata temu na ciemny szary metalik, wiec przez jakis czas bedzie ok mysle. Jak poskladam calosc, to zdecyduje co dalej z tym fantem zrobic :)

#39
Kola.z Diamonda, hamulce tez zreszta czarne lx .(musicie mi wybaczyc te v-ki i hak z tylu :)
Chociaz na aukcje z kolami tez juz zerkam.... takie ladne, srebrne felgi mi sie podobaja na srebrnych xt piastach... Choroba mnie zlapala juz.. :-D

#41
skolioza pisze:Wytłumacz proszę związek pomiędzy zarżniętym przeskakującym napędem a koniecznością serwisu bębenka - bo choć się staram bardzo to nie mogę tej zależności w kontekście rozterki Tiny złapać
Faktycznie, w kontekście problemu Tiny mój post był bez sensu.
Lubię stare rowery

#42
Panowie musze was poprosic o pomoc. Scott dostanie korbe XT FC-M737, przerzutke przod STX FD-MC32, tyl STX (pozniej chce zmienic na XT). Musze kupic lancuch i zastanwiam sie tez nad zakupem kasety.
Czy zestaw kaseta 7-rzedowa CS-HG50 13-34 i lancuch CN-HG71C 138 ogniw bedzie dobrze wspolpracowal z innymi komponentami? Czy musze sie ograniczac do kaset 7 rzedowych czy moge tez kupic 8 lub 9 rzedowa? Wybor w nowych 7 i 8 jest dosc marny.

Kupilam tez kolo tylnie na piascie Shimano stx fh-mc32 i feldze Araya TM-18 do kompletu z przodem i piasta jest dosc glosna (chodzi o to klikanie przy obrocie). Moge to jakos wyeliminowac? Teraz mam piaste calkowicie bezglosna i mnie to klikanie powiem szczerze denerwuje :)

#44
Tina pisze:piasta jest dosc glosna (chodzi o to klikanie przy obrocie). Moge to jakos wyeliminowac? Teraz mam piaste calkowicie bezglosna i mnie to klikanie powiem szczerze denerwuje
jak bębenek przestaje klikać, to wtedy staje się to problemem i nie jest to jego zaletą - cisza oznacza smar, maź, błoto wewnątrz - większe opory toczenia piasty
zapadka spadając z ząbka korpusu musi cyknąć, a jak jest cisza to na co spada ? a może tak jest zalepiona, że ledwo się wychyla ?

masz filmik, a tu obrazkowo http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/ser ... o-fh-m580/
Obrazek
Obrazek


i tu też są obrazki https://www.endurorider.pl/jak-rozebrac ... nstrukcja/ oraz filmik po https://www.youtube.com/embed/uhIRu-5jc9o
Ostatnio zmieniony 2017-05-02, 23:47 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 5 razy.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#45
Dziekuje Ojcze Dyrektorze :)
Czyli musze kupic kasete 7s ale nie 34T? Czyli CS-HG50 12-28 bedzie odpowiednia?
A lancuch? Czy ten CN-HG71C 138 ogniw bedzie dobry czy 116 ogniw powinno starczyc?

kupuje w tym sklepie, wiec ew. podpowiedzi co wybrac beda mile widziane
link do sklepu

#46
Dziekuje Cezary :)

Czyli prawdopodobnie to kolo na STX jest w lepszej koncycji niz kolo z DB :)
Bede musiala to w koncu rozebrac, bo tylko ten bebenek pozostal do tej pory z 20 letnim smarem, reszta juz jest przeczyszczona. Cezary mozesz podpowiedziec jakie kulki znajduja sie w bebenku? Robie mam nadzieje ostatnie zamowienie i kupie od razu i kulki do bebenka.

#48
Tina pisze:jakie kulki znajduja sie w bebenku?
nigdy się nad tym nie zastanawiałem i nie mierzyłem - płukałem, smarowałem i składałem

jeśli kulka jest "nadjedzona", to i bieżnia nie jest idealna i wtedy lepiej kupić inny lub nowy niż podejmować próbę reanimacji
powodem są podkładki bieżni górnej bębenka stanowiącej jednocześnie bieżnię piasty (ta z dwoma nacięciami i lewym gwintem)
podkładki dobierane indywidualnie dla każdej piasty i dzięki nim bębenek nie ma luzów - niektóre są grubości włosa...
zmiana czegokolwiek i bębenek może mieć luz lub będzie za ciasno - bieżnię dokręcasz do oporu i nie da się normalnie podmienić korpusu lub bieżni

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#49
Dziekuje :)

Cezary rozebralam piaste STX i podobnie jak w tej ze starego roweru, takze i ta nie ma tej sruby mocujacej z dwoma nacieciami, ktora tylko poluzowujesz na poczatku filmu. Czy wystarczy w takim razie samo odkrecenie bebenka imbusem?

#50
Tina pisze:podobnie jak w tej ze starego roweru, takze i ta nie ma tej sruby mocujacej z dwoma nacieciami
ta śruba z dwoma nacięciami jest bieżnią kulek łożyska piasty
najpierw trzeba wywalić kulki i wydłubać dekielek plastikowy lub blaszany

Obrazek
Obrazek


po tych zabiegach dopiero masz dostęp, aby rozkręcić bębenek

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#51
Dziekuje Cezary.
Dobiore sie do bebenka, jak tylko imbus kupie, bo myslalam ze mam taki duzy, ale no wlasnie .. :)


Wczoraj postanowilam jeszcze sprawdzic stan sterow i amortyzatora. Wydaje sie, ze wszysko powinno pasowac, lozyska sa tez w ladnym stanie. Przylozylam amortyzator do nowej ramy i dla mnie wyglada to ok ;-) W niektorych miejscach przebija aluminium spod farby, wiec mysle, ze pozniej zdapie ten cienmy metakik farbe i zostawie czyste aluminium. Do tego nowe gumy i naklejki.

Panowie mam pytanie - ten mostek przy amortyzatorze... mozna to czyms bez mocowania na linke hamulca zastapic?

W sumie zakonczylam juz przeglad starych czesci i zrobilam ostatnie zamowienie nowych. Jak przyjdzie ostatnia przesylka, to moze w nastepny weekend zabiore sie za skladanie :-D
Załączniki
IMG_20170506_122533444a.jpg
IMG_20170506_123743853a.jpg

#52
Tina pisze:ten mostek przy amortyzatorze... mozna to czyms bez mocowania na linke hamulca zastapic?
ciężko będzie zastąpić podkowę inną jeśli producent nie wypuszczał tych amortyzatorów z inną podkową bez wspornika pancerza
jesli chcesz coś dobrać, to musi zgadzać się rozstaw otworów pod 2 piwoty i 2 śruby

przykład - środkowy i zewnętrzne
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#53
Tina pisze: W niektorych miejscach przebija aluminium spod farby, wiec mysle, ze pozniej zdapie ten cienmy metakik farbe i zostawie czyste aluminium. Do tego nowe gumy i naklejki.
To nie aluminium tylko stop magnezu, który łatwiej się utlenia niż aluminium . Lepiej nie usuwać lakieru.
Tina pisze:Panowie mam pytanie - ten mostek przy amortyzatorze... mozna to czyms bez mocowania na linke hamulca zastapic?
O ile się nie mylę, to podkowa jest identyczna jak w Magu, a do niego były wersje bez wspornika pod linkę. Pasuje też z podobnego amortyzatora Specialized.
Obrazek


Obrazek

#54
Z tą podkową ze Speca to nie takie plug@play - trzeba dorabiać podkładki z oporem sprężyny hamulca (w RS jest to częścią podkowy, w Specu oddzielny element)
Dorwać podkowę od Maga bez oporu jest niezmiernie trudno - skoro widelec i tak jest malowany to najprościej ten element obciąć, zeszlifować i pomalować raz jeszcze tak na prawdę Podkowa ma taki kształt że po starannie przeprowadzonej amputacji ciężko odróżnić podkowę po amputacji od fabrycznej
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#55
Dziekuje za pomoc.
Szukalam tego odpowiednika podkowy lub uszkodzonego amortyzatora i niestety nic nie ma. Latwiej jest juz upolowac podobny amortyzator w przystepnej cenie niz sama podkowe. BEde chyba musiala przetertowac pomysl skoliozy z przycieciem tej wypustki.

Dziekuje za wszelka pomoc, teraz czeka mnie juz tylko montaz czesci na nowej ramie. Bol glowy wywoluje u mnie jeszcze dociecie linek i ustawienie przerzutek, ale mam jeszcze tydzien na poczytanie sobie instrukcji jak sie do tego zabrac :mrgreen:

#57
Dziekuje michal51
Niestety cena jest dla mnie zaporowa jak za sama podkowe. Juz wydalam na to "tylko przenoszenie czesci" wiecej niz chciala. Potestuje wiec raczej prace reczne z tym co mam, ew. bede polowac na taki amor jak chce bez kombinowania.

#58
Warto wymienic moj widelec (chyba Rock Shox Quadra 5) na Rock Shox Quadra 10? Sprzedawca pisze ze w dobrym stanie, z org. naklejkami, kolor tez bedzie ladnie pasowal. Moge go odebrac osobiscie i ew. sprawdzic.
Warto? Mozna to jakos serwisowac? Chodzi i o orginalny wyglad, bo stary amor pracuje dobrze.
Załączniki
Zwischenablage03.jpg
widelec.jpg
$_57.JPG

#60
W miedzyczasie doszly ostatnie przesylki i zaczelam dzis skladac powoli rower. Kupilam tylnie kolo na stx i feldze Araya takiej samej jak mam z przodu. Dzieki pomocy Cezaregoi udalo mi sie dostac do bebenka i kolo klika czysciutko przy obrocie. Zaistalowalam tez support i pedaly, ktore wczesniej przeczyscilam gruntownie i przesmarowalam. Wszystko chodzi pieknie bez najmniejszego oporu. Jutro dalsza czesc zabawy :-D Do niedzieli mam zamiar sie uporac ze skladaniem.