Rower full Bianchi 5000

#1
Witam,
chciałbym poznać przybliżony koszt złożenia fulla ale do jazdy po parkach, lasach. Na pewno nie będzie to ekstremalna jazda po górach. Chciałbym złożyć go na w miarę lekkiej ramie - takiego crossowego fulla :) Mam możliwość kupna ramy Bianchi 5000. No i teraz zaczyna się cała zabawa - co do tego? Zacznę od amortyzatora przedniego ponieważ kupić coś dobrego do roweru na 26" nie jest już tak łatwo - myślałem o Rebie lub R7 - chciałbym aby amortyzator wyłapywał przysłowiowe liście i działał (w obecnym rowerze mam RST Zeta EL...). Czy wymienione amory byłyby ok czy jednak coś innego? Patrzę też pod kątem ewentualnego serwisu - są to na tyle powszechne amortyzatory, że nie powinno być z tym problemu. Niestety nie potrafię dotrzeć do karty katalogowej tego roweru. Chciałbym aby rower tworzył zgraną całość i nie wyglądał jakby miał każdą część z innej parafii. Proszę o pomoc w tym temacie.
Załączniki
2016-04-17-1594.jpg
Taką ramę mogę kupić
003.jpg
Coś podobnego po złożeniu.

#2
caluc pisze: chciałbym aby amortyzator wyłapywał przysłowiowe liście i działał

R7 ci tego nie zapewni ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#4
To jest prawdopodobnie Bianchi Grizzly FS ew. jakiś wczesny CAAL z rocznika ~2001-2003.

Poniżej foto Grizzly FS 2002
Obrazek


Naklejka/napis na górnej rurze to nie oznaczenie modelu tylko stopu aluminium z którego zrobiona jest rama.

Jeśli jest gdzieś podpisany jako Reparto Corse to nie znajdziesz na nim oznaczenia modelu.
Reparto Corse to u Bianchi taki Team Racing (Racing Department). Swoją drogą historia tego oznaczenia ma swoje wzloty i upadki.

Nie znalazłem nigdzie specyfikacji dla Grizzly FS ale dla hardtaili Grizzly z 2002, 2003, i 2004 wygląda tak:
http://www.bikepedia.com/QuickBike/Bike ... el=Grizzly
http://www.bikepedia.com/QuickBike/Bike ... er+Grizzly
http://www.bikepedia.com/QuickBike/Bike ... el=Grizzly

Reba 80mm spokojnie tu podejdzie a także każdy inny amor 80-85mm który ma wysokość oś-korona w okolicach 450-460mm. Rebę Dual Air możesz ustawić tak żeby wybierała liście.
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#5
Float do tyłu: http://fcdn.mtbr.com/attachments/shocks ... -float.jpg
Talas do kompletu na przód: http://s292.photobucket.com/user/Dyffer ... 0.jpg.html

Będzie w zgodzie z marką, rocznikiem, klasą i ogólnie dobrze. Dampery float w 2002 roku wychodziły w wersjach:
- Float ( brak jakichkolwiek regulacji, oprócz oczywiście ciśnienia powietrza)
- Float R (rebound)
- Float L (lockout, wersja z manetką na kierownicę jak i przy damperze)
- Float RL (rebound + lockout)

W moim rowerze mam Float L i jestem bardzo zadowolony z jego pracy. Amortyzator wygląda z zewnątrz jak nowy mimo 15 lat użytkowania, goleń jest idealna, nie ma na niej najmniejszych nawet skaz czy przebarwień. Na początku ubiegłej zimy miałem problem z nietrzymaniem ciśnienia (co 4 dni trzeba było te 20 psi dopompować), ale załatwiłem sprawę aplikując 3 ml mieszanki smarująco-uczelniającej własnego pomysłu (prawie jak fox fluid :).
Z przednim amortyzatorem, który podlinkowałem nie miałem do czynienia, wiem, że dało się w nich uszkodzić haki koła przy mocnym hamulcu tarczowym i porządnych zjazdach (hak wygniatał się pod naciskiem osi piasty i koło nie dało się ustawić równo w widelcu), jednak wrzuciłem go, bo wiem, że foxy działają ultra płynnie (jeździłem na f100 rlc), a na tym Ci zależy.
W ogóle przyznam szczerze, że ładny rower na tej ramie może powstać. Widziałbym go na pełnym xt 750 :)

#6
Warto byłoby ustalić, jaki damper był oryginalnie montowany w ramie. Montowanie amora powietrznego na miejsce sprężynowego (taki jest na zdjęciu od PanaKierownka) nie pozwoli na wykorzystanie możliwości tylnego zawieszenia. Przełożenie zawieszenia zawsze jest projektowane konkretnie dla dampera powietrznego (bardziej progresywna charakterystyka) albo sprężynowego (bardziej liniowa charakterystyka). Często wersje ramy z powietrznym i sprężynowym damperem wglądają na pierwszy rzut oka podobnie, ale po przyjrzeniu okazuje się, że mają inne miejsce mocowania dampera albo inny kształt łącznika (cechy decydujące o przełożeniu zawieszenia).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Z pewnością tak jest. Z drugiej strony spektrum regulacji amortyzatora powietrznego może sprawić, że zawieszenie będzie działało dobrze, a jednocześnie wagowo wyjdzie lepiej.
Poza tym patrząc na osprzęt roweru ze zdjęcia nie mogę się oprzeć myśli, że ten sprężynowiec znalazł się tam dlatego, bo był po prostu tańszy...

#8
Co z tego, że wyregulujesz sobie ciśnienie początkowe (SAG) dampera powietrznego, skoro przez jego progresję nie będziesz mógł wykorzystać pełnego skoku zawieszenia? Dlatego ważne jest ustalić, jaki rodzaj dampera był oryginalnie zamontowany.
Możesz oczywiście bawić w zmianę objętości komory IFP w damperze, ale nigdy amor powietrzny nie będzie miał takiej charakterystyki jak sprężynowy.
Producent w podobnych konstrukcjach w zależności od zastosowanego dampera montuje odpowiednio zmodyfikowany łącznik (link) zawieszenia - dlatego ta sama rama w wersji tańszej będzie dobrze grała z daperem sprężynowym, natomiast w wersji droższej - z powietrznym (wystarczy tylko zmienić link). Jeśli więc użytkownik zamontuje powietrzny damper do ramy z linkiem dla amora sprężynowego bez zmiany tegoż linka - to może to średnio chodzić.
Porównaj linki zawieszenia w ramach z damperami powietrznymi i sprężynowymi. Różnicę w długości/kształcie widać gołym okiem.

Obrazek


Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
Patrząc na ramę ze zdjęcia katalogowego i i tego zrobionego przez założyciela tematu to wychodzi, że link jest takiej samej długości, czyli pod sprężynowca.
Znasz jakiegoś sensownego? Vanilla czy jak kto woli coupe de luxe?

#10
Deluxe w każdej wersji jest ok, ale co jakiś czas (raz w roku) trzeba mu dopompowywać komorę IFP - a do tego trzeba wybić wewnętrzną tuleję ślizgową. Trochę z tym babrania - ale nie jest jakoś bardzo źle. Vanilli nie używałem.
Pojawia się natomiast kolejny problem - zasadniczo jeśli tył jest sprężynowy, to przód tez powinien. Wtedy zawieszenia są ze sobą zgrane. Przy dwóch różnych może być z tym różnie :) Jakbyś chciał idealny sprężynowy amor do tej ramy, to znajdziesz go tu:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... 52a#111989
Tyle tylko, że nie blokady.

Ewentualnie są amory, gdzie za początkowy skok odpowiada sprężyna, a dalej dopiero włącza się powietrze. One mają dużo bardziej liniową charakterystykę pracy niż zwykłe powietrzne amory. Przykładem takiego widelca są powietrzne Manitou Black. Tam w rzeczywistości na początku skoku pracuje krótka sprężyna stalowa. Podobnie jest w Manitou Mars po 2003 r. - ale Black do tej ramy znacznie bardziej by pasował.
Z drugiej strony - na tym Foxie który pokazałeś producent chwali się, że jest liniowa charakterystyka pracy. Pewnie więc krzywa skoku będzie podobna jak w Blacku - choć pewnie nie tak liniowa jak w Bomberze.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
Dziękuję z odpowiedzi. Właśnie duży problem jest z doborem amortyzatorów aby grały ze sobą. Chciałbym jeszcze, żeby nie były strasznie ciężkie oraz były dosyć miękkie (chciałaby dusza do nieba). Niestety karty katalogowej roweru nie znalazłem a Bianchi nie odpisało na maila co tam było w oryginale. Znalazłem Blacka tu: http://www.ebay.com/itm/Front-shock-Man ... SwVL1V-XzA
Popatrzę też na bombery co tam można znaleźć ale na razie temat jest trochę "płynny" i oparty o przypuszczenia.
Powiedzcie jeszcze czy jest sens składać ten rower na nowym sprzęcie. Nie upieram się przy Rebie ale chodzi mi o amory z ostatnich lat, hamulce tarczowe. Problemem jest też to, że jeśli rama jest pod amortyzator sprężynowy to znowu zmienia to postać rzeczy. Może ktoś coś jeszcze podpowie.

#12
Na odpowiedź Bianchi chwilę zaczekaj - myślę, że raczej nie pracują w weekend :)
Amor fajny, ale ma wyciek na regulacji tłumienia na dole, a rura sterowa nie jest aluminiowa, lecz stalowa. Jak na taki stan i wiek, to dość droga propozycja.
Co do tylnego - wymaga kompleksowej dobudowy i trzeba sprawdzić długość montażową, ale potencjał jest:
https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-t ... 4ce49ad7b4
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#15
Focker a ten Marzoch nie będzie za wysoki to tej ramy?
Może coś z klimacie bliższym XC szukać - może RS Duke albo Psylo?

Wiem jedno - w Votecu miałem powietrzny damper w miejsce spręzyny i bardzo ciężko było to ustawić.

pozdrawiam
Maciej
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
cron