serwis Cannondale HeadShok P-bone D ~ 1998

#1
coś mnie dziś tknęło i rozebrałem amor, który obchodziłem od wielu miesięcy szerokim łukiem, nie wiem czy z lenistwa czy ze strachu, ale stał i czekał, okazało sie że tak na prawde jednym potrzebnym "fachowym" kluczem do jego rozbiórki jest klucz kołkowy, u mnie akurat to jest SPA-1 zielony ParkToola z kołkami o średnicy 2,9mm, tu pasuje idealnie, jutro napiszę więcej :->

Obrazek


EDIT 25-05-2014 : na przystawkę poszedł tłumik, oryginalnie zalany 5W, dostał Fuchs Silkolene 7,5WT, tłumik ma oczywiście blokadę, jest to konstrukcja bliźniacza z HeadShokami DD25 i DD60, wyglada to tak:

Obrazek


jak to rozebrać pisać nie będę bo sprawa jest banalna, przyda się klucz kołkowy ParkToola SPA-1 (zielony), napisze jak się składa tak żeby w tłumiku nie pozostało powietrze i żeby blokada (zawór na tłoku w cylindrze tłumika) trzymała pewnie, wszystko zgodnie z instrukcją, która jest tłem zdjęcia 8-)

1) GÓRNY KOREK (1) smarujemy na gwincie smarem neutralnym dla o-ringów (u mnie to jest PolyLube 1000 ParkToola) i razem z tłokiem (również możemy smyrnać uszczelke na nim tym samym smarem) wkładamy do cylindra i dokręcamy
2) podciągamy tłok do góry i odwracamy cylinder, w miejsce na DOLNY KOREK (3) wlewamy olej, ja wlałem do 5mm poniżej krawędzi górnej cylindra,
3) nastepnie ruszamy tłokiem kilkanaście razy góra <->dół żeby usunąć bąbelki powietrza z cylindra, ja obracałem cylinder dodatkowo przy tym ruchu żeby ruch był bardziej płynny, bo olej potrafi chlapnąć tu i ówdzie
4) postukałem delikatnie całym tłumikiem i odstawiłem na pare minut po czym powtórzyłem pkt 3)
5) dolewamy oleju na równo z krawędzią cylindra
6) delikatnie zaczynamy wkręcać (3), olej będzie sie przelewał-wylewał, w momencie gdy korek będzie niedokręcony na grubość o-ringu, należy się na chwile zatrzymać
7) odkręcamy ŚRUBKĘ Z USZCZEKLĄ (2) - jeden pełny obrót
8) wracamy do dokręcania (3) - spod uszczelki przy śrubce z gniazdem krzyżakowym powinnien pod wpływem wzrostu ciśnienia zacząć wypływać nadmiar oleju
9) dokręcamy (3) i dokręcamy (2)
10) można otworzyć drugie piwo, pierwsze było przed żeby sie rece nie trzesły ;-)

mimo, że robiłem to pierwszy raz wydaje mi się to dość proste, blokada trzyma pewnie a tłumik chodzi bardzo fajnie :-> w tygodniu będe składał bieżnie i łożyska do kupy :oops:
Ostatnio zmieniony 2014-05-25, 21:56 przez cardamon, łącznie zmieniany 2 razy.

#5
corrado1111 pisze:SKONT masz taką żółtą gumkę?Ja mam pękniętą. :-)Obrazek
Ja gumkę do headshoka kupiłem w rolniczym, jest troszkę grubsza ale nowa :-D
jednak jest czarna, w sumie leży mi tylko, to jak byś wysyłkę opłacić to mogę sprezentować ;-)

#6
fsowaf pisze:
corrado1111 pisze:SKONT masz taką żółtą gumkę?Ja mam pękniętą. :-)Obrazek
Ja gumkę do headshoka kupiłem w rolniczym, jest troszkę grubsza ale nowa :-D
jednak jest czarna, w sumie leży mi tylko, to jak byś wysyłkę opłacić to mogę sprezentować ;-)
Poszło PM
Lodzermensch