#31
Cypis pisze: ma ktoś może tą zębatkę 33t albo lekką korbę compact z blatami 28 / 42?
z compactem na 5 śrub to będzie zawias nieco - najmniejsza koronka jaka włazi w miejsce środka to 29T, mniejszej na ten rozstaw nie da się wykroić A młynka na micro także jeszcze nie widziałem w takiej ilości kłów
Jeśli zatem 28T to standard 110/74....
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#33
Ja mam pomysła innego i zciągnąłem sobie już zębatke 26 z sramowską alu, do tego pójdzie 38, 40, albo 42 , do tego korby na 4 śruby - no już dawno temu je robiono więc kiszki nie bedzie

w sumie na jazde terenową 38 wystarczy jako duży blat , a 38 łatwo kupić nawet stalową Shimano środkową .

ale, 26/42 czy to nie bedzie za duza róznica dla przerzutki przedniej przy zmanie i tylnej aby naciagnać tak szybko łańcuch ??

a propo, rozstaw śrub w compakcie szosowym i standard stary Mtb ???? myslał kto o tym ??
www.velotech.pl

#35
hej
jeśli 28/42 to tylko 74/110 . 28 z są spokojnie dostępne ,tak jak i 26ki przecież ,i do tego blacik z takiego sachsa ,który własnie miał 42 ząbki i to by grało.
jeśli 29 to może być mikro -ale szukania jest troche więcej

co do korb 110 i zębatek szosowych compact -to jeżdzę już tak 2 rok na m900 tak właśnie spreparowanej 34ce z fsa
24/34/42 .. niestety zębatki szosowe mają ten problem (ze przeważnie stal i brak pinów do zmiany biegów) ,ale jeździć się da

co do róznicy 26/42 -obstawiam ,że będzie grało -sam mam konf. 20/34 w góralu i zawsze biegi zmieniane były bez zająknięcia ,więc wątpię żeby 2 ząbki zrobiły aż taką różnicę

#36
do średniej mozesz zanitiować przekładańce z jakiejś starej mtb , nity - piny od łańcucha - kumpel tak robił.

no niby 2 zeby róznicy , ale takze chodzi o przełożenia coby za dużego przeskoku nie było w trakcie jazdy .
www.velotech.pl

#37
Hinol zaraz na pewno wyskoczy i potwierdzi slusznosc patentu 26/42 (system 104/64)

sauser za to preferuje 27/40 (110/74 korby Specialized FACT z wymiennym pajakiem):
Obrazek

chociaz obecnie przeszli na zebatki od rotora (jajka na 104/64)

Ostatnio jak pewnie zauwazyliscie zaczyna dominowac 39/26 (kaseta 11-34 10s)

Batu testowal 24/42 w warunkach okolic Zawoi skad pochodzi - moze tez sie wypowie:
Obrazek


najbardziej retro wydaje mi sie byc 29/42 na micro - stosowane juz jak wiemy od kilkunastu lat.
rurokura pisze:sam mam konf. 20/34 w góralu i zawsze biegi zmieniane były bez zająknięcia ,więc wątpię żeby 2 ząbki zrobiły aż taką różnicę
czyzbys zakupil 20z adapter do korb standard ;>
skolioza pisze:Pomyślał, Zimniasty jeździł na środku od Sory jakiejś 34T żebu mu bardziej miętko było ;-)
szczerze mowiac na sora nigdy nie jezdzilem (stalowki), ale wszelkie podobne ultegry, specialitesy czy campy spokojnie sa obslugiwane.

Maly TIPS: - zebatki campa 10-11s w moim przypadku wymagaly prze-planowania jednego otworka
aldek pisze:... i odwrotnie przełożona duża tarcza + dłuższy support. Próbowałem takie coś do garego założyć. Ohyda.
wszystko zalezy od ramy. W szosowych/przelajowych stalowkach korby typu Mt60 czy M730 (przystosowane przeciez seryjnie pod suporty 118-124mm) wchodza na 107mm i jeszcze jest miejsce

#39
No to wyskakuje, zapowiedziany przez Zimnego.
Zestaw przy takiej dyferencji jak najbardziej działa, nie ma problemów z zmianami. Jedyne z czym był problem, to z kominami śrub które wystawały po wewnętrznej części blatu, powodując czasami zahaczenie o nie łańcucha, podczas redukcji na 26T. Pomogło spiłowanie po skosie kominów, problem już praktycznie nie występuje.
Aczkolwiek nie wzgardziłbym jakąś retro korbą pod standard 110/74 z tym układem blatów, może kiedyś w przeszłości jakiś roox czy wra :roll:
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#40
Jedyne z czym był problem, to z kominami
w takiej sytuacji mozna zalozyc je na odwrot (otworem na imbus od strony wewnetrznej/ramy) - ale pewnie o tym wiesz
Obrazek

#41
Z tą ohydą to rozchodziło mi się o to, że przełożony do wewnątrz blat wygląda na korbie ohydnie, jakby część z ruskiego komarka. Ale taki układ, w odróżnieniu od eleganckiego systemu na 5 micro ma jedną zaletę – support. W micro masz tak, że chcąc cieszyć się fajną linią łańcucha bez przekosów (a ja chcę) musisz suport skracać – w praktyce z 113 na 107. Zyskujesz kilka pryków wagi w bonusie :-)

Gdy robisz tego ohydnego przekładańca do środka, to support musisz o te 5 mm wydłużyć, co wcale nie jest wadą, bo długie suporty na kwadrat jeszcze bywają, a krótkich, to już ciężko.
Te rozważania są oczywiście w kontekście retro, bo kosmosy dzisiejsze na sramach bahamach to zupełnie inna opowieść jest, choć przyznać trzeba, że robi się to cholernie modne, Kaletnieva, a podobno też gdzieś mi się obiło o uszy, że w tym roku nasza miss Maja też ma na dwa baty zasuwać.
:-)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#42
Zimny, tu na wierzch moja "głupota" wychodzi, bo na to nie wpadłem :-P
Aczkolwiek było by mi żal dawać ładnie poanodowane śrubki na wewnętrzną część blatu, gdzie nikt by ich nie widział :->
A ohydnie wcale nie wygląda ;-) , widać na załączonym obrazku <---
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#45
Aldek, ona zasuwa na 2 z przodu, a;le za to 10 z tyłu.

Ja jestem ciekawy jak jest róznica w wazde zestawu 2 x 8 i 3 x 8 , niby młynek odpada, ale za to kaseta misi być z większym blatem niż dla 3 przełozeń, a przekos łańcucha jest wiekszy przy 2 niż przy 3 prawidłowo przekładanego?/
www.velotech.pl

#46
No tak, ale ja przeca piszę wyraźnie, że moje rozważania są w &#8222;kontekście retro&#8221;, a nie 2x10. Zresztą, temat tego wątku brzmi 2x8 :-)

Czy przekos jest większy? Moim zdaniem, nie. Na skrajnych położeniach (2-8 lub 1-1) może i ciut większy. Ale w tzw. cugu roboczym, to już nie.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#47
Jaką lekką kasetę 8s 11-28 albo 12-28 polecilibyście do tego zestawu?
Wagowo nieźle wypada SRAM PG-850, ew. Shimano XT CS-737 (nie znalazłem źródła).
--
Cypis

#48
To zależy, jaki masz przód.
Jeśli idziesz w te przekładańce do wewnątrz, i masz np. 26 albo 28, to na to Twoje 3 Miasto 28 z tyłu starczyć powinno.
Jeśli chcesz mieć microdrive (5 śrub 94 mm, np. to co wklejałem) to wtedy z tyłu wal 30 i więcej. No chyba, że dopadniesz zębatkę 29. Tak jak Ci pisałem, ja mam 32 od lx, i na 28 z tyłu na Mazowszu jest fajnie, ale poza, hm, już nie.

Sramowskie kasety są tanie, i dobre, ale wiesz rozumiesz, nie są kultowe.
Kultowy to jest tylko ten xt.

Stanowczo odradzam kasety shimano na 8 z serii alivio i inne takie współczesne z niebieską naklejką. Są ciężkie, i miękkie.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#49
sunrace.

zestaw 2x8 o przelozeniach zblizonych do 3x8, bedzie spokojnie lzejszy do 100g, ale to wiaze sie z:
-wezsza osia
-krotszym lancuchem
-krotszym wozkiem rd
-mniejsza iloscia srubek
-brakiem zebatki malej 22z

czy sie oplaca? niech odpowie nozka.

podobny zabieg, ale chyba fajniejszy - mozna przeprowadzic w rowerze przelajowym rezygnujac z 2x8 na rzecz 1x8 (nie ma co porownywac do mtb, tu system 1-rzedowy musi juz miec kasete 11-36z bo nie zda egzaminu w zroznicowanym terenie)
Obrazek

#50
aldek, zakładając 2x9, czyli kasetę 11-28+33 (ew. 12-28+33 )
to aktualnie mam do dyspozycji albo korbę FC-M563 czyli compact z blatami 32 i 42
albo FC-M730 czyli standard z blatami 38 i 48 Biopace (ta jest cięższa, ale łatwiej mniejsze blaty znaleźć).
--
Cypis

#51
Poszukaj w dziale giełda ogłoszeń kolegi rurokury. On dawał tutaj trochę blatów na 5 śrub/94 mm. Więc nie jest z tym tak źle, ten lx ci podejdzie, przy czym ja dawałbym tutaj 44 zęby na nóżkę mą. 32 też jest jeszcze do dostania, bywa na lalegro dość często, 29 zresztą nawet jest teraz, ino drogie, jak diabli.
Pamiętaj, że dobrze jest skrócić support. Ja daję 107, ale 110 też będzie dobre.
W tym bardzo użytecznym dla dwublatowców dokumencie shimano nawet zaleca 110 mm dla Twojej korby lx (kolumna 47,5 chainline). Przy czym ja gdzieś czytałem, że to jednak powinno być 45 mm, stąd daje 107-mm suporty. No, nieważne.
Co do przekładańców, to się nie wypowiem, bo choć nawet kupiłem dwa małe blaty riczejowskie na 26 i 28, to jak zobaczyłem, jak to może wyglądać, poniechałem sprawy.
Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#52
jeśli z tyłu ma zagrać 33T to standard 110/74 i mała koronka 28 (nie problem) i do tego 44 np od Sachsa Pytanie tylko czy do M730 masz długie śruby i tuleje żeby zamocować młynek?
Micro jeśli chcesz mieć sensowne przełożenia pod górę wiąże się z wydatkiem (29 i 30 tanie nie są)
Co do kaset i 2x9 - zauważcie że potrzebna jest dłuższa nakrętka A kaseta XT ma przed pająkiem na bęben wsadzany pierścień redukujący (obrazowo - jeśli się nie mylę pająk jest jakby głębiej niż linia zębatki) Pytanie zatem czy kaseta Srama nie na pajaku wogóle da możliwość założenia dodatkowej koronki...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#54
zimny pisze:sunrace.

zestaw 2x8 o przelozeniach zblizonych do 3x8, bedzie spokojnie lzejszy do 100g, ale to wiaze sie z:
-wezsza osia
-krotszym lancuchem
-krotszym wozkiem rd
-mniejsza iloscia srubek
-brakiem zebatki malej 22z

czy sie oplaca? niech odpowie nozka.

podobny zabieg, ale chyba fajniejszy - mozna przeprowadzic w rowerze przelajowym rezygnujac z 2x8 na rzecz 1x8 (nie ma co porownywac do mtb, tu system 1-rzedowy musi juz miec kasete 11-36z bo nie zda egzaminu w zroznicowanym terenie)
Mnie nie chodzi o opisy teoretyczne tylko konkretnie waga, bo jesli mam uzyskać największe przełozenia w 2 jak w 3 kosztem powiedzmy 50 g to nynyny.
przy przedniej 26 z tyłu musze mieć co najmniej 32 aby wyjechać jak 22/26 podjazd bez poślizgów.
Co do wózka to problematyczne jest szukanie srednich wózków do wiekszości modeli przerzutek.
No i okazuje sie że przeróbka systemu dotyczy praktycznie wszystkiego.

Jesli ma system na 3 wylajtowany to róznica wagowa ( śrubki ???? mam alu , blat mały ?? mam alu ) 11-28 3x i 11-32 2x podjerzewam że będzie znikoma.

Jaką manetke dać do przedniej przerzutki jak zakladam przód duzy blat 42 zamaist średniego i mały 26, płynna , czy skokową , czy skok manetki będzie działał czy nie ??
www.velotech.pl

#55
1 a czemu miałby nie dzialać? wykorzystujesz skok na manetce dedykowany dla położenia tarcz (czyli dla Ciebie skok z 1 na 2, przy 29-442/4 z 2 na 3)
2 różnica w wadze to nie wszystko - odchodzi mieszanie fd między młynkiem a środkiem, znika problem ew kleszczenia/zaciągania łańcucha na młynku w tęgim błocie/ przy napędzie mających już parę kmów za sobą, masz nieco twardsze biegi o okazuje się ze jedziesz szybciej Dla mnie przede wszystkim to jest istotne przy zmianie na 2x

Zimniasty, pierścień jest na bębnie, w XTR też Wydaje mi się jednak że gdy chciałem założyć "zwykłą" kasetę musiałem go wywalić bo nakrętka "nie łapała"
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#56
Właśnie w ramach eksperymentów założyłem na korbie FC-M730 dwie zębatki -
młynek 28T i średnią 38T - tylko zamocowałem średnią na miejscu największej, a małą bez tych aluminiowych dystansów.
Cóż - prawie dobrze ;-) - co prawda zębatki są za daleko, co prawda dałoby się zeszlifować te cokoły pod małą, żeby była odpowiednio blisko,
niestety rozstaw ramion pająka powodowałby haczenia łańcucha.
Ech, a miało być tak pięknie - i fajne przełożenia (no dobrze 38 do 11 dość "miękkie" :> ) i fajny rozstaw korb no i wygląd rasowy... (bez pająka na zębatce).
--
Cypis

#57
Skolioza - przeczytaj dokładnie co napisałem , jak pojade na twardszym przęłożeniu jak koła sie będą slizgały , jesli jest miększe to jeszcze jest przyczepność, przy twardszym nie ma , dla mnie to jest istotne na podjazdach bo nie mam ochoty dymać na piechote podjazdów 1/1 no bo jestem 2x8 i sie ślizgam.

zaciagający łańcuch się wyrzuca , bo niszczy inne koronki a nie jeździ do upadłego.

zakaładm np jazde na maratonie i jest krótki treściwy podjazd , który wymaga 1/1 przy 32 z tyłu i co ?? podjazd ma moze 10-20 m i dajac 2 x 8 okazuje sie ze stosując Twoją teorie mam twardziej, czyli nie podjade bo nie zrobie obrotu na korbie - fizycznie sie nie da przekręcić i ide na butach patrząc jak inni sobie podjeżdzają .

reasumujac - warto sie zastananowić co i dla kogo to jest , nie biore pod uwage wagi rowerzysty ,ale zakładam że podjeżdza on wszystko 3x8 i jeśli nie ma stosunku przełożeń na 2 x 8 takiego na 1/1 jak w 3 x 8 to nie ma bola nie podjedzie.

aby to osiagnać trzeba by dać 26/38 aby było tak jak 22/32 tyle że w gre wchodzi jeszcze moment obrotowy przodu coby dało sie tak samo lekko pokrecić.

Na razie rozważam teoretycznie , gdzyż niestety jest sporo miejsc gdzie 1/2, 1/3 są używane dosyć często chocby w Dolinkach .
www.velotech.pl

#58
Piotr, jak się decydować na 2 blaty, to tylko wtedy że ma się pewność, iż nowy zestaw przełożeń będzie nadal odpowiedni do charakterystyki naszej jazdy.
Tu przytoczę swój przykład, jak przed wrzuceniem 26T w miejsce młynka pojechałem wycieczki na Pilsko i Turbacz oraz startowałem na maratonie w Krynica na giga "wyrzekając" się przełożenie 1:1 czyli 22:30 i podjeżdżając wszystko na 22:26, odpowiedniku mojego obecnego młynka 26:30. Dało rade, potem na krakowski maraton zrobiłem już dwublat. W efekcie szybko i efektywnie się podjeżdżało, ubyło mielenia biegami.
Reasumując, moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie dla osób z ściganckim zacięciem.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#60
Są różni ludzie, różne kadencje, różne przyzwyczajenia. Akurat tutaj w 100% rozumiem Piotra, bo jeżeli masz swoje przyzwyczajenia wykluczające się z 2x9, to żadne "bo ja jakoś mogę" tutaj nie może zadziałać - każdy jest inny, stad jednemu to podchodzi, innemu nie.

Co do mody na 2x9 to ta moda jest ogłaszana chyba co roku odkąd pamiętam - i co roku coraz to nowi zawodnicy mają jeździć w tym systemie. Ale jakoś niewielu zostaje mu wiernym ;) ja już i tego próbowałem, i jednak 3 blaty z przodu przy pająku na standard jest dla mnie rozwiązaniem optymalnym.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .