Dzieki za zauwaznie :)
Moja maszynka jest w trakcie przebudowy: kola nie sa od tego roweru, na zamontowanie czekaja: nowy mostek, widelec tange prestige, klamkomanetki xtr-900, canti XT. A wyglda tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3b ... 3ec9c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/153 ... 8c661.html
Szukalem katalogow Hawk-a zeby znalesc moja maszyne, ale nie udalo mi sie, moze ktos na forum ma i zeskanowalby by je ?
#2
Przerzuć ten post w dział odpowiedni to Ci odpowiemy na wszystkie pytania
Wypisze Ci tutaj, Skolioza przerzuci na dział.
Rok produkcji - 1995, Rama cr-mo, double butted, w oryginale był cały na STX RC, amortyzator Marzocchi Zokes, opony Ritcheye Z-MAX, mostek cr-mo, stery Dia Compe, Piasty Alivio, obrecze ARAYA TM-18, kORBOWÓD stx,, hamulce STX, klamkomanetki, przerzutki,- STX-RC, waga roweru ok 12.8 kg, kostzował wtedy 1599 DM.
Był produkowany w dwóch rozmiarach - 48 i 50.5 CM.
Jednakże Twoja maszynka ma tylny trójkąt 430 mm, wiec bedzie to spokojny rower .
Wypisze Ci tutaj, Skolioza przerzuci na dział.
Rok produkcji - 1995, Rama cr-mo, double butted, w oryginale był cały na STX RC, amortyzator Marzocchi Zokes, opony Ritcheye Z-MAX, mostek cr-mo, stery Dia Compe, Piasty Alivio, obrecze ARAYA TM-18, kORBOWÓD stx,, hamulce STX, klamkomanetki, przerzutki,- STX-RC, waga roweru ok 12.8 kg, kostzował wtedy 1599 DM.
Był produkowany w dwóch rozmiarach - 48 i 50.5 CM.
Jednakże Twoja maszynka ma tylny trójkąt 430 mm, wiec bedzie to spokojny rower .
#3
Dokładnie - miałem prosić o założenie nowego wątku, bo powitanie to nie najlepsze miejsce na dysputy sprzętowe, poza tym po prostu wszelkie info sprzętowe zginęłoby tam Niestety zgubiłem sieć i mam ją dopiero teraz, więc z opóźnieniem wydzielam do nowego wątku
A w temacie: widzę że masz już diagnozę co do rocznika Ja dysponuję jedynie katalogami 98 i 99, i co ciekawe tam wszystkie ramy MTB są już aluminiowe, konstrukcji fat bone (z tym charakterystycznym gięciem górnej rury w dół, zanim spotka się z podsiodłową)
A w temacie: widzę że masz już diagnozę co do rocznika Ja dysponuję jedynie katalogami 98 i 99, i co ciekawe tam wszystkie ramy MTB są już aluminiowe, konstrukcji fat bone (z tym charakterystycznym gięciem górnej rury w dół, zanim spotka się z podsiodłową)
czy ja wiem....? Sporo Scottów miało tylny trójkąt 430mm, nawet niektóre rozmiary Racingów - to po prostu stara klasyczna geometria Czy będzie żwawy zależeć będzie także od sztywności napędu i pozycji (wysokość i długość mostka wg siodła)Jednakże Twoja maszynka ma tylny trójkąt 430 mm, wiec bedzie to spokojny rower .
#4
Dzieki Panowie za pomoc.
Ale cos mnie gryzie, o ile widelec mi nie pasowal od poczatku (przede wszystkim wizualnie) podejrzewalem ze ktos go podmienil, ale reszta osprzetu prawie sie zgadza ......
kola, korba, hamulce sa ok ale przerzutki i klamkomanetki zamiast stx rc sa zwykle stx - czyli caly rower wyszedl rowno (oprocz kol) na stx. Jedną rzecz to ktos wymienil (oczywiscie mogl kilka wymienic ale wedlug tego samego wzoru stx rc => stx.....), ale obie przerzutki i klamkomanetki ... Moze jednak byl jeszcze inny model na tej ramie albo byl produkowany nie tylko w roku 95. Piotr jesli masz jeszcze jakies katalogi to prosze zerknij. A moze jakbys mial chwile czasu to bys wystawil gdzies zekanowany ten katalog Hawk-a co znalazles moja maszyne ?
BTW Probowalem wczoraj wyslac PM ale wiadomosci pomimo wcisniecia wyslij ciagle sa w katalogu do wyslania, czy tak powinno byc ? Skolioza prosze powiedz czy cos dostales, bo to do Ciebie bylo adresowane.
Jeszcze raz goraco dziekuje za pomoc "nowemu" ;)
Ale cos mnie gryzie, o ile widelec mi nie pasowal od poczatku (przede wszystkim wizualnie) podejrzewalem ze ktos go podmienil, ale reszta osprzetu prawie sie zgadza ......
kola, korba, hamulce sa ok ale przerzutki i klamkomanetki zamiast stx rc sa zwykle stx - czyli caly rower wyszedl rowno (oprocz kol) na stx. Jedną rzecz to ktos wymienil (oczywiscie mogl kilka wymienic ale wedlug tego samego wzoru stx rc => stx.....), ale obie przerzutki i klamkomanetki ... Moze jednak byl jeszcze inny model na tej ramie albo byl produkowany nie tylko w roku 95. Piotr jesli masz jeszcze jakies katalogi to prosze zerknij. A moze jakbys mial chwile czasu to bys wystawil gdzies zekanowany ten katalog Hawk-a co znalazles moja maszyne ?
BTW Probowalem wczoraj wyslac PM ale wiadomosci pomimo wcisniecia wyslij ciagle sa w katalogu do wyslania, czy tak powinno byc ? Skolioza prosze powiedz czy cos dostales, bo to do Ciebie bylo adresowane.
Jeszcze raz goraco dziekuje za pomoc "nowemu" ;)
#5
Standardowa umowna długosć tylnego trójkąta to 425, są firmy co jednak robią 420 własnie jak Hawk z serii Fat Bone ( tego co mam ) , sa też i takie jak Gary Fisher co mają ( przynajmniej miały w geometri Genessis ) 415.
430 to długi trójkąt, uwierz , czuć róznice na podjazdach zwłaszcza techniczne odcinki na młynku, po korzeniach itd.
Wiadomo też ze dużą role spełnia także główny trójkat i jego geometria.
Rocky Mountain Oxygene , na którym jeździłem swojego czasu miał 430 mm i Specialized Stumpjumper A1 z 96( chyba ) także miał 430 mm.
Co do Hawka, to dałem opis jak z katalogu Mountain Bike Bike Markt 2/95.
A jesli czymś sie rózni Twój rower od opisu to juz sprawa tego od którego kupiłeś rower.
Nie licz na to iż po iluś tam latach jakaś część nie ulegnie uszkodzeniu , lub wymianie.
Czy top będa klamki STX RC, czy STX to akurat ma najmniejsze znaczenie, no chyba że bawisz się w replike
430 to długi trójkąt, uwierz , czuć róznice na podjazdach zwłaszcza techniczne odcinki na młynku, po korzeniach itd.
Wiadomo też ze dużą role spełnia także główny trójkat i jego geometria.
Rocky Mountain Oxygene , na którym jeździłem swojego czasu miał 430 mm i Specialized Stumpjumper A1 z 96( chyba ) także miał 430 mm.
Co do Hawka, to dałem opis jak z katalogu Mountain Bike Bike Markt 2/95.
A jesli czymś sie rózni Twój rower od opisu to juz sprawa tego od którego kupiłeś rower.
Nie licz na to iż po iluś tam latach jakaś część nie ulegnie uszkodzeniu , lub wymianie.
Czy top będa klamki STX RC, czy STX to akurat ma najmniejsze znaczenie, no chyba że bawisz się w replike
#6
Dostałem i odpisałem
moje roczniki pojawią się wkrótce na stronie, ale tak jak pisałem tam ramy są już aluminiowe, w konstrukcji Fat Bone
Z resztą dziwna nieco polityka Hawka była o ile mnie pamięć nie myli: w jednym z tych katalogów Machine jest na Alivio, w drugim na XT... z resztą sami wkrótce zobaczycie
A z ciekawości - jaki masz rozmiar ramy Po zdjęciach nie wygląda na 48, na 50,5 tym bardziej....
moje roczniki pojawią się wkrótce na stronie, ale tak jak pisałem tam ramy są już aluminiowe, w konstrukcji Fat Bone
Z resztą dziwna nieco polityka Hawka była o ile mnie pamięć nie myli: w jednym z tych katalogów Machine jest na Alivio, w drugim na XT... z resztą sami wkrótce zobaczycie
A z ciekawości - jaki masz rozmiar ramy Po zdjęciach nie wygląda na 48, na 50,5 tym bardziej....
#7
Moj jest w rozmiarze 46cm - od srodka suportu do konca rury.
Zmierzylem jeszcze dlugosc tylnego trojkata - od srodka suportu do srodka tylnej osi - 42 cm.
Moze to jednak nie ta rama ?
Zmierzylem jeszcze dlugosc tylnego trojkata - od srodka suportu do srodka tylnej osi - 42 cm.
Moze to jednak nie ta rama ?
#8
Rozmawiałem dziś z kumplem z pracy posiadaczem Maszyny - teoretycznie Maszyny....
Jakieś 4 lata temu kupił aluminiową ramę konstrukcji FatBone, gołą nie malowaną - surowe alu Oczywiście było na niej wybite logo Hawka było, ale nic poza tym. Kiedy już uiścił opłatędostał "do łapy" naklejki Hawka i Machine i chyba przednią (ale tego nie jestem pewien) - identyczne jak Twoje, w takiej samej kolorystyce (były tak "skonstruowane" że napisy były symetryczne, tzn logo np hawk na obie strony rury było na jednej naklejce, nie na dwóch osobnych)
No i jest zagwózdka.... Hawk raczej na pewno to jest, bo skąd by ktoś wziął naklejkę na rurę podsiodłową, ale czy nie było przypadkiem tak że komuś oryginalne naklejki się pościerały i załatwił sobie takie? Zwłaszcza że naklejka na podsiodłowej (zakładamy że ta jest na bank oryginalna) kolorystycznie odbiega od pozostałych (nie ma w niej nic czerwonego)
Kurcze, fajnie byłoby skombinować katalogi wcześniejsze niz u nas na www, wtedy możnaby zagłębić się w detale różnych modeli - teraz to tylko gdybanie....
Jakieś 4 lata temu kupił aluminiową ramę konstrukcji FatBone, gołą nie malowaną - surowe alu Oczywiście było na niej wybite logo Hawka było, ale nic poza tym. Kiedy już uiścił opłatędostał "do łapy" naklejki Hawka i Machine i chyba przednią (ale tego nie jestem pewien) - identyczne jak Twoje, w takiej samej kolorystyce (były tak "skonstruowane" że napisy były symetryczne, tzn logo np hawk na obie strony rury było na jednej naklejce, nie na dwóch osobnych)
No i jest zagwózdka.... Hawk raczej na pewno to jest, bo skąd by ktoś wziął naklejkę na rurę podsiodłową, ale czy nie było przypadkiem tak że komuś oryginalne naklejki się pościerały i załatwił sobie takie? Zwłaszcza że naklejka na podsiodłowej (zakładamy że ta jest na bank oryginalna) kolorystycznie odbiega od pozostałych (nie ma w niej nic czerwonego)
Kurcze, fajnie byłoby skombinować katalogi wcześniejsze niz u nas na www, wtedy możnaby zagłębić się w detale różnych modeli - teraz to tylko gdybanie....
#9
Ja mam takie ramki dwie nawet, ale nie jest to strikte seria Fat Bone bo ta nazwa jest dla ramek do skakania zarezerwowana.
były takie ramki owszem sprzedawane malowane i niemalowane, z hakami i bez brak mi jednego haka własnie, i dawali naklejki jak popadło, ja też mam HAWK MACHINE NAKLEJKI NIEBIESKIE I CZERWONE , ale to był sinus albo cocinus zalezy z którego roku rama była.
Logo hawka było nabijane na sztycach takze jako czarna malowanka.
Jesli Twój trójkąt ma 42 to super będzie sie podjeżdżało ,ale to doceni dobry technik na trudnych odcinkach.
były takie ramki owszem sprzedawane malowane i niemalowane, z hakami i bez brak mi jednego haka własnie, i dawali naklejki jak popadło, ja też mam HAWK MACHINE NAKLEJKI NIEBIESKIE I CZERWONE , ale to był sinus albo cocinus zalezy z którego roku rama była.
Logo hawka było nabijane na sztycach takze jako czarna malowanka.
Jesli Twój trójkąt ma 42 to super będzie sie podjeżdżało ,ale to doceni dobry technik na trudnych odcinkach.
#10
Skan katalogu 98 (99 nie przeglądałem) - wszystkie sztywne rowery z ramą gdzie górna rura jest charakterystycznie wygięta określone są jako Fat Bone (np Fat Bone Alu DB, Fat Bone Cr-Mo) - to samo tyczy się także Sinusa, Cosinusa Nie jest to zatem oznaczenie ram do skakaniaPiotr pisze:Ja mam takie ramki dwie nawet, ale nie jest to strikte seria Fat Bone bo ta nazwa jest dla ramek do skakania zarezerwowana.