#32
Z tymi od Jasia możesz mieć problem z precyzyjnym ustawieniem. Oryginalne podkowy mają dwa otwory do wyboru w zależności od kształtu widełek. Tu jest tylko jeden i w skrajnym przypadku (nietypowy rozstaw widelca) podkowa może ocierać o oponę albo poprzeczny otwór może być niewystarczający przykręcenia podkowy.
Ale to tylko w jakimś skrajnym przypadku.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
jakby co wypatrzyłem dziś na allegro komplet boosterów anodowanych na violet/purple, musisz szukać pod "klamka magura" bo jest błędny tytuł/opis aukcji.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#34
focker pisze:Z tymi od Jasia możesz mieć problem z precyzyjnym ustawieniem. Oryginalne podkowy mają dwa otwory do wyboru w zależności od kształtu widełek. (...)
Te oryginalne z tego modelu mają po dwa podłużne otwory - w sumie niewiele więcej, ale rzeczywiście warto zwrócić uwagę.
siedem3 pisze:jakby co wypatrzyłem dziś na allegro komplet boosterów anodowanych na violet/purple, musisz szukać pod "klamka magura" bo jest błędny tytuł/opis aukcji.
Fajne, ale zupełnie nie pod kolor, do tego jeden jest osłabiony podszlifowaniem.

Po zastanowieniu, biorąc pod uwagę wagę użytkownika (te nie są dla mnie, tylko dla szwagra który chce zmienić hample z v'ek Sram'a i wymyślił Magury w tym kolorze) pozostanę jednak przy stalowych oryginałach -
carbon kusi ale cena (w tym przypadku) bez sensu, alu potencjalnie za słabe.
--
Cypis

#35
Te oryginalne z tego modelu mają po dwa podłużne otwory - w sumie niewiele więcej, ale rzeczywiście warto zwrócić uwagę.
Jeden otwór zamiast dwóch to 2x mniej możliwości ustawiania podkowy. Wystarczy, że widelec jest bardzo szeroki albo bardzo wąski i nie nie przesuniesz sobie podkowy pomiędzy otworami - musisz zmienić ustawienie albo pochylenie adapterów.
W Evo2 też jest tylko jeden otwór, ale tam system mocowania na drugiej podkowie gwarantuje stały rozstaw adapterów. W Evolution adaptery opierają się na widełkach - dlatego warto do nich kupić podkowę w dwoma otworami.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#36
Witam.

Ma ktoś magure Hs33 na starym boosterze nie założoną na rower? Potrzebuje wymiary wszystkich śrub (właściwie dwóch) a nie chce mi się 3 raz w tym miesiącu wszystkiego ustawiać.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#37
To bodaj jeden z ciekawszych wątków na temat hamulców hydraulicznych firmy Magura, jaki znalazłem w internecie.

W związki z tym postanowiłem zadać tutaj kilka pytań.

Moje hamulce są identyczne jak wcześniej zamieszczone przez Cypis, czyli zapewne HS22:

Obrazek


O ile z ustawieniem hamulca "jako tako" sobie radzę, na pewno można zrobić to lepiej.

1. Która śrubka na klamce odpowiada za regulację siły hamowania? Nie chciałbym jej pomylić z odpowietrznikiem :)

2. O widelec opiera się coś na kształt metalowego bolca, stawiając opór całemu elementowi. Czy kąt nachylenia tego "bolca" można regulować?

3. Jakim płynem najlepiej zalewać układ? Ten będzie ok: http://www.trialshop.pl/index.php?_a=vi ... ductId=767 ??

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2012-06-04, 13:50 przez myshol, łącznie zmieniany 1 raz.

#38
Siły hamowania w tych hamulcach się nie reguluje. Można regulować tylko odległość klocków od obręczy w razie zużycia - w tym modelu jest to mała śrubka na ruchomej części klamki od strony cylinderka (w nowszych jest czerwone pokrętło na ruchomej części klamki). Do odpowietrzania służy śrubka obok przewodu hydraulicznego.

Klin można regulować kluczem płaskim - 12 albo 13 chyba. Z boku są nacięcia. Najpierw trzeba jednak odkręcić śrubę imbusową trzymającą klin z przodu.

Płyn powinien być mineralny - nie DOT. Może być Magura Royal Blood z linka (najlepszy, bo dedykowany), może być Finish Line, może być Shimano. Nie polecam LHM bo jest za gęsty i spowalnia pracę klamki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
Najlepiej zalej oryginalnym Magura Royal Blood-em, mam Hs33 Raceline i serwisant powiedział mi że przy innych płynach często pogarsza się jakość hamowania przy wysokich/niskich temperaturach powietrza. Jako że te hamulce nie mają zbiornika wyrównawczego warto zadbać o porządny serwis.

#40
A pytanie dla lepiej obeznanych w HS-ach , czy mozna zamontowac do HS 33 klamki od Louise ze zbiornikiem wyrownawczym, technicznie sie da, ten Sam plyn , Te same gwinty , ale czy zgraja sie przelozenia dwigni I tloczkow itd , poprostu chce na tyl HS dac a na przod tarcze magury, ale chcialbym miec identyczne klamki na kierownicy, wiadomo ze z przyczyn oczywistych nie da rady zalozyc klamki z HS do tarczowki Louis ( brak zbiornika wyrownawczego) ale czy da Rade w druga strone ???

#42
Jak przekręcić dokładnie ten klin? On jakby wepchnięty jest w uchwyt, mam go wypchnąć?

Za porady dotyczące płynu dziękuję, zaopatrzę się w niego. Rozumiem, że co najmniej raz na 2-3 lata trzeba go wymienić (rocznie rower przejeżdża około 400-500km)? Co będzie mi jeszcze do tego potrzebne (jeśli warto brać się za to w domu, jeśli nie to oddam do serwisu)?

Z hamulców jestem bardzo zadowolony dlatego chciałbym dobrze o nie zadbać.

#43
Po porostu odkręć śrubę i przekręć klin. Musisz początkowo użyć dużo siły i uważać, żeby się klucz nie ześlizgnął.

Instrukcja jest w jednym ze wcześniejszych postów - sam oceń, czy jesteś w stanie się tego podjąć i czy masz konieczny sprzęt.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#44
No dobrze w takim razie czym sie roznia HS22 race line D od HS 33 race line ???, kupilem od forumowicza magury HS jako HS 33 race line, ale na klamkach ewidentnie jest czerwona literka D , co oznaczaloby ze to sa HS22 race line D... Jak je rozroznic , gdzie to jest napisane ze sa HS33 lub HS 22, mialem kiedys magury daaaaawno temu, sprzedalem razem z rowerem speca, I byly to HS 33 race line , nie mialy czerwonej lierki , ale byly identyczne z tymi ktore kupilem... Czy roznica jest tylko w klamce z czerwonym pokretlem??? , a jesli tak to by oznaczalo ze byly takze HS 33 race line D ? ...

#45
Daj jakieś zdjęcia, bo tak na sucho ciężko się odnieść do tego co piszesz.
Wedle moje wiedzy nie było czegoś takiego jak HS33 Race Line D. Były tylko HS33 Race Line. Literka D występowała tylko w starszej HS22 jako oznaczenie mniejszej średnicy tłoczka niż w zwykłej HS22 Race Line.
Z kolei HS-22 od HS33 odróżnia się kształtem nieruchomej części klamki. HS22 jest bardziej prostokątna, HS33ma bardziej wybrany materiał i jest bardziej okrągła:
HS22 Race Line:
Obrazek

HS22 Race Line D:
Obrazek

HS33 Race Line
Obrazek

(zdjęcia pochodzą ze wcześniejszego posta Cypisa - daleko nie trzeba było szukać).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#46
No dobrze, poniewaz widzialem Te zdjecia to stad moje pytania byly, dlatego ze mialem w 99 roku HS 33 ktore wygladaly identycznie jak Te HS22 race line D , mialy czerwone pokretlo na klamce , nie mialy literki D , I kupione byly w sklepie jako HS 33 race line , a Te ktore widac na ostatnim zdjeciu figurowaly popRostu jako HS33 race line po liftngu, poprostu nowszy model HS 33 , nie mA na nich jakichs oznaczen itd , zeby rozroznic jak fabryka je sklasyfikowala? ,

#47
Ktoś Ci w sklepie wcisnął po prostu HS22 jako HS33 żeby wypchnąć leżaka- ot cała zagadka.
HS22 to HS22, a nie żadne HS33 sprzed liftingu. HS33 pojawiły się w 1998r od razu z klamką w nowym kształcie (podobnie zresztą zmienił się wtedy kształt klamki HS22, ale średnica tłoczka została bez zmian). Wcześniej nie było czegoś takiego jak HS33 - przy czym w 1997r Magura stosowała tylko nazwy Race Line D, Tomac czy Blue, bez odpowiedniego HS. Oznaczenia są niepotrzebne, bo to czy mamy do czynienia z HS22 czy z HS33 rozpoznajesz po kształcie klamki. Amen.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#48
zasadniczo dobrze prawisz, przy czym jak wytlumaczyc ze w nowych hamp[lach byly klamki z pokretlem, ale nie bylo literki d na klamce? a roznica jeszcze bylas taka ze pazur nie byl wciskany na stozky w obejme tloczka tylko mial od tylu zabki...i uznajac ze absolunie masz racje, to znaczy ze miedzy hs22 race line D a hs33 race line roxznica jest tylko i wylacznie w klsztalcie korpusu klamki, a reszta jest identyczna pod wgledem technicznym?

#49
Taka właśnie jest różnica. Hs33 powstała w 1998r. jako odpowiedź na sukces Race Line D. Wcześniej czegoś takiego jak hs33 nie było. W dziale katalogów są chyba foldery Magury. Jestem pewien, że znajdziesz tam potwierdzenie tego co piszę. Tym bardziej, że w 1997 Race Line D był poza średnicą tłoczka identyczny jak Tomac. Nie wiem więc dlaczego obydwa modele miałoby się nazywać hs33 sprzed liftingu, skoro to Race Lind D był pierwowzorem dla hs33.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#50
Nie nie, o ile dobrze pamietam to ta z okraglejsza klamka zostala wtedy nazwana HS33 PO liftingu, a ta ktora kupowalem jako poprostu HS33, ale mniejsza o to , zastanowilo mnie tylko to nazewnictwo,a tak jak pisalem zanim przesiadlem sie na tarcze a nastapilo to w 2000 roku, wlasniE tych race linow uzywalem .. A pierwsza tarcza to formula evo 9.5 , to tak na marginesie, czyli zakupilem statnio HS22 race lineD, jako HS33, ehhhh, nie dziwilo mnie to wlasnie ze wzgledu na fakt posiadania takowych kiedys dawno temu, a tu sie okazuja takie klocki, czyli przeplacilem placac za HS22 jak za HS33 , takie zycie

#51
Tu są fajne zestawy do odpowietrzania Magury w dobrej cenie, w komplecie z płynem. Zaciski na przewodach to bardzo przydatna rzecz. Są też bez płynu, ale różnica to tylko 7zł:
http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 70110.html
Tutaj link do sprzedawcy - przydatny, kiedy aukcja będzie przeniesiona do archiwum. Ma też zestawy do innych hamulców.
http://allegro.pl/show_user.php?uid=16442444
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#52
Ja poza innymi klamkami nie widzę absolutnie żadnej różnicy między HS22 a 33. Na duży plus HS22 przemawia fakt że są trwalsze i mniej wrażliwe na uszkodzenia. Ja już dwie prawe klamki HS33 połamałem, a mocno molestowane hs22 nie chcą się poddać.

#53
małe pytanko , jak wymontować tłoczki z zacisków ?[ o ile to możliwe ] , próbuję ale niestety tłoczki chowają się ponownie do korpusu ,
z góry dzięki za info

#54
Bez strat się nie obejdzie - musisz przewiercić zaciski.
Tu jest instrukcja:
http://www.choody.com/archiwum/artykuly/magura.jpg
http://www.choody.com/archiwum/artykuly/magura2.jpg
http://www.choody.com/archiwum/artykuly/magura3.jpg
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#55
to jest instrukcja jesli chcemy ponownie zainstalowac ten sam tloczek, bo jesli mamy nowy na wymiane, to nie trzeba wiercic , tylko w imadle badz innym urzadzeniu zlapac za tloczek i go jakby wyrwac, zabezpieczenie z plastiku peknie, nowy tloczek wskoczy w zabezpieczenie sam przy lekkiej perswazji

#57
dzieki za info panowie , widać nie taka prosta sprawa ;-) , tłoczków nowych nie posiadam , a wiercenie raczej odpada , więc muszę spróbować wypiaskować hample razem z tłoczkami :-)

#58
Ostatnio pojawiła się wątpliwość, czy HS24 mają korpus aluminiowy, czy kompozytowy.
To, że mają tłoczek o większej średnicy jest HS33 jest oczywiste i nie potrzebuje potwierdzenia. Natomiast byłem przekonany, że HS24 mają aluminiowy korpus klamki - inaczej, niż HS11. W HS22 tak właśnie jest. Po obmacaniu, sprawdzeniu i popukaniu na żywo okazuje się jednak, że w HS24 korpus jest kompozytowy (plastikowy), ale ładnie pomalowany. Różnica w stosunku do HS11 jest taka, ze HS11 mają przewód wkręcany bezpośrednio w plastik (gwint zrywał się tu bardzo często), natomiast HS24 ma aluminiowy insert z gwintem. Stąd na pierwszy rzut oka klamka HS24 wygląda na alu.
Cóż - nikt nie jest nieomylny, trzeba zjeść tą żabę ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#59
Ciekawostka.
Zważyłem mojego Tomaca hs33 i wyszło mi łącznie z alu śrubkami i karbonową podkową 380gram. Następnie włożyłem do zrywki cały komplet - klamka Avid SD 2.0L, hamulec XTR m951 oraz linkę/pancerz. Waga pokazała mi 340-350gram. Pewnie jakbym użył klamki XTR różnica byłaby większa, ale i tak stosunkowo niewielka w porównaniu do tego, co wypisują ludzie na różnych forach. Nie biorę też pod uwagę hebli bez równoległego prowadzenia, bo Magura taki patent ma w standardzie i nie chcę z niego rezygnować. Wniosek jest jeden - do Cannona zamiast V-ek idzie Magura. 30-40gram na sztuce to wartość dla mnie pomijalna.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron