Specialized 92' - części

#1
Jak już przy okazji przywitania z Wami wspomniałem sprawiłem sobie Specialized Rockhopper z 1992. Rower dotarł wczoraj w pudle a dzisiaj stoi rozłożony na części. Koła poszły do przeglądu, ja zabieram się powoli za resztę. Wszystko w oryginale i w większości tak zostanie, ale napęd trzeba wymienić i tu pojawia się moje pytanie, bo o ile mam na oku kasetę Sora i łańcuch do niej to nie wiem co zrobić z blatami korby. Chciałbym je wymienić na nowe ale nie znalazłem nic ciekawego i w rozsądnej cenie.
Co sądzicie o takiej ofercie:

http://allegro.pl/tarcze-zebatki-shiman ... 10847.html
tommyride.bloog.pl

#2
Nie wiem jaką w tym rowerze masz korbę, ale jeśli to 92 rok to będą pasować, bo te z aukcji to LX '93 więc rozstaw otworów maja taki sam - 110/74.
Same zębatki LX z tego okresu są dobre - lekkie (cieńsze niż XT czy XTR) i dość trwałe. Wszystkie 3 są z alu.
Wyglądają na nie zużyte, ale nie zaszkodziło by jeszcze z bliższa im się przyjrzeć

#3
Korba to właśnie LX, cały rower jest na tej grupie. Byłem dzisiaj w sklepie i sprowadzą mi dwa blaty Sory. Chciałbym mieć już cały napęd nowy. Nie jestem przekonany do kupowania używanych zębatek. Poza tą zmianą reszta zostanie w oryginale.

Na całe szczęście okazało się się, że koła pomimo wieku są w świetnym stanie, zostały wycentrowane i poczekają na ponowne założenie. Dziś zabrałem się za ramę. Pobawiłem się trochę pastą polerską. Efekty są ale nie obędzie się bez czyszczenia rdzy i zaprawek.
tommyride.bloog.pl

#6
Tarcze 34 i 46, może Sora nie wygląda jakoś super-ekstra ale przynajmniej nie kosztuje bardzo dużo.
Oglądałem tarcze 36 Srama ale nie dam za środkową tarczę 100 zł. Poza tym kaseta też będzie Sory - 7ka więc wszystko razem zagra dobrze.

Bardziej mnie martwi że rama jest w wielu miejscach lekko pordzewiała. Zrobiłem polerkę, teraz zabieram się za te podgryzione miejsca. Jutro podjadę do lakierni, żeby dobrali kolor i jadę z zaprawkami. Podrzucę jakieś foty niedługo.
tommyride.bloog.pl

#8
Tu możesz obejrzeć mojego. Teraz wygląda nieco inaczej - rama + dwa koła bez opon i pudełko pełne części:)
Jak uda mi się uporać z ramą w miarę szybko to tak za dwa tygodnie znowu będzie w całości.

http://pokazywarka.pl/e6clir/#zdjecie9892406

Nie chcę w nim dużo zmieniać - napęd, opony, siodło, nowe pedały, chwyty a reszta najprawdopodobniej zostanie jak jest.

Pozdrowienia
tommyride.bloog.pl

#10
Chcę mieć w nim szosową kasetę, bo taki napęd bardzo mi odpowiada. Korby pokazałem w serwisie i powiedzieli, że z nowym łańcuchem mogą mieć problem. Stąd decyzja o zmianie 2 blatów.
tommyride.bloog.pl

#12
Wiesz co akurat temu serwisowi ufam. Znają się na rzeczy. Specjalnie wożę tam rower 25 km w jedną stronę.
Zawsze robią na czas i nie zdzierają.
Może masz rację, że by pociągnęła, ale wolę mieć już napęd zrobiony na tip top, zwłaszcza że wszystkie pozostałe części wyglądają i działają bardzo dobrze więc tutaj inwestować nie muszę.
tommyride.bloog.pl

#14
Serwisuję rowery w Świdnicy u Dejnka: http://rowery-dejnek.pl/o-firmie

Kiedyś trafiłem tam przypadkiem jak szukałem ramy do roweru. Przede wszystkim są słowni, co w Polandii jest wyróżnikiem. Np teraz w piątek zawiozłem koła do serwisu, powiedzieli że jak się wyrobią na sobotę będą. Dzwonię o 12 - koła są do odbioru. Poza tym nie wyciągają kasy na siłę i mają rozsądne ceny - tak za usługi serwisowe jak za części.

Wałbrzyskie serwisy oceniam jako bardzo przeciętne (te z których usług korzystałem). Najbardziej nie lubię serwisu p. Piotrowskiego - wyjątkowo niesłowny człowiek, który kiedyś skutecznie popsuł mi wyjazd w góry.
tommyride.bloog.pl

#16
Blaty wyglądają na nowe. Korby wyglądają bardzo dobrze. Jest jakieś przetarcie od buta ale zawsze można przy odrobinie własnej pracy spolerować ramiona na błysk.
Jeżeli liczba zębów Ci odpowiada to bym się nie zastanawiał.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900