budowa taniej przełajówki duża rama cr-mo 26"

#1
Witam,
nie wiem czy wybrałem właściwy dział ale chcę nie tylko poinformować Was o chęci nabycia takiej ramy ale też podpytać na temat tego co znajdę sam na Allegro czy w innych źródłach.
Poszukuję niedrogiej ramy cr-mo do zbudowania niskobudżetowego roweru, mam większość potrzebnych rzeczy na realizację pierwszego etapu - singlespeeda (mam niezłe koła na piastach LX i obręczach Alex DM-18, korbę i większość gratów ze starego roweru) kolejnym krokiem będzie sukcesywne dokupowanie części i docelowo chcę mieć coś w rodzaju przełajówki na kołach 26"

Jak w ogóle widzicie taki pomysł? Rower miałby służyć do codziennych dojazdów do pracy (ulicą, większość przez ścieżki rowerowe i kawałek przez park), żeby podjechać wieczorem do znajomych bez ubierania się w SPDki i czasem na jakąś trasę 20-30km po asfalcie.

Co do ramy to chciałbym żeby spełniała przynajmniej większość z tych elementów:
- stal cr-mo
- cała nie pęknięta i bez wgniotek, może być obdrapana bo i tak pójdzie do piasku i do malowania proszkowego
- była w rozmiarze ok 21"
- najlepiej na 1 1/8" (mam prawie nowe stery)
- poziome haki mile widziane ze względu na pierwszy etap życia w singlu (ale mam napinacz w ostateczności)
- budżet do 200zł
- razem ze sztywnym widelcem (prosty byłby najfajniejszy)

Póki co wyczaiłem takie coś:
Blizzard Runner

Co myślicie? Bo chyba warto za taką kasę?
On One Inbred

#3
No najwyższych lotów pewnie nie jest. Climber fajny, widziałem tą aukcję ale ja ktakie spawanie wpływa na trwałość? Chciałbym dodać, że spory gość ze mnie bo pod 100kg podchodzę. No i wolałbym coś większego 21" raczej, żeby nie montować sztycy, która będzie na 25 cm albo lepiej wystawała bo mam 191cm o czym nie wspomniałem w pierwszym poście.

Wstępnie wyeliminowałem Corrateca a było kilka w fajnym stanie za niewielką kasę z powodu specyficznej budowy - rura podsiodłowa kończy się znacznie powyżej łączenia z tylnym trójkątem. W tym miejscu pękły mi 2 ramy (fakt - aluminiowe ale jednak) i obawiam się, że też mogłaby szybko strzelić. łatwo kupić GT ale ... nie cholery mi się to nie podoba z tym tylnym trójkątem wychodzącym za podsiodłową.

Poszukiwania trwają :)
On One Inbred

#4
Zaraz Cię zjedzą że Gt z tylnym trójkątem jest be :-) .Spawy w Climberze były jak najbardziej normalne jak na dobrą stalową ramę, w stalowych ramach spawy nie muszą być usmarkane po nagłym ataku spawacza jak w tanich alusach.A co do Twojej wagi to mój dzisiejszy wynik 103,8:)
Lodzermensch

#5
Heheh, no dla mnie beee ale co zrobić. Tak sobie myślę,że kupno całego roweru na fajnej ramie nie jest też złym pomysłem. Obserwuję już Marina http://allegro.pl/kultowy-rower-mtb-mar ... 26188.html , ten Terra Fox http://allegro.pl/pro-rower-mtb-deore-x ... 28510.html bardzo ciekawy ale za mały :( jest też Alpina Star http://allegro.pl/rower-gorski-alpina-s ... 54224.html no i jeszce Trek Singletrrack http://allegro.pl/rower-gorski-trek-sin ... 53249.html
Ktoś może pomóc mi ocenić ile maksymalnie można za to zapłacić? I co będzie najlepsze / najbardziej opłacalne z ukierunkowaniem na ramę (reszta części prawdopodobnie wyladuje ponownie na sprzedaż).
Pozdrawiam!
On One Inbred

#7
jeśli mam być szczery ,to ja do takiego zastosowania o jakim piszesz ,kupiłbym tą rame z górala -jest ich sporo tanio na allegro
doplótł kółka na 28 cali
zamówił sobie opony typu kenda supreme 700x35
i wstawił długie szczęki bodaj z tektro
i masz szybki i uniwersalny .chociaż nie specjalnie urokliwy przełaj :)

#8
Hej,
pozostanę przy kołach 26 ze względów finansowych - mam prawie nowe, nie najgorsze koła a inne wydatki jakie obecnie mam nie pozwalają mi niestety zaszaleć w temacie rowerowym. Narazie mogę wydać 2 stówy na ramę z widelcem i chcę uruchomić ten rower możliwie szybko bo mam dość dojazdów MPK a mojego Inbreda nie zostawię przed biurem ;D

Przy okazji to nie wiedziałem, że da się zamontować do ramy na 26" koła 28" i będą pasować hamulce. Nie wiem jak canti bo nigdy nie miałem ale w v-kach które mam zakres regulacji położenia klocków nie jest na tyle duży, żeby złapać wyższą obręcz.

Jutro wybiorę się na giełdę poszukać okazji, a nuż coś się trafi a jak nie to spróbuję wylicytować tego Treka, na graty z niego mam już chętnego, więc w budżecie może się zamknę.
On One Inbred

#11
Nie chce śmiecić, podepne się tu chociaz nie wiem czy słusznie :oops: . Pomyślałem sobie, że złoże rower ful cr-mo (rama, wideł, kiera, most i sztyca) :-D . Chodzi o sztywność :mrgreen: . W sumie sam do końca nie jestem przekonany czy się nie rozczaruje ale do rzeczy. Przede wszystkim chce miec tarcze. O ile można dostać przedni wideł to z ramkami cięzko. Biore pod uwage przeróbke na disc połączone z obcięciem piwotów, haka canti i innych perdółek, u kogo nie wiem :-? . Może Sikorski? Rower ma być "street fighterem", nie wiem czy taka kategoria w ogóle istnieje. Reszte osprzętu przełoże z obecnego roweru - mieszanka xtr-a i lx-a. 8-) Oto mój obecny rowerek:
Obrazek


Uploaded with ImageShack.us

Pytanie brzmi czego szukać konkretnie jeśli chodzi o rame - chodzi mi o przyzwoitą wage i dobre rurki. Szukać całych rowerów (zawsze możemy się dogadać na forum apropo "podziału" części ;-) ), czy rozglądać się za samymi ramami? Interesowałby mnie rozmiar 52. I czy biorąc pod uwagę full cr-mo jest szansa żeby rower warzył do 10,5 kg? :shock:
chcieć to móc

#12
Witam.

A ramka rozumiem mtb?

Nie jestem pewien czy bez wzmacniania ramy się obędzie. Ramy Cr-Mo mają cienkie rurki a tarcza to ogromna siła...

Może jakieś klockowate alu coby sztywne było...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#13
Stalowe ramy to zwykle nie mają jakoś bardzo dużo ze sztywnością wspólnego ;] Królem sztywności (i niewygody) rzeczywiście powinno być klockowate alu ze sztywnym alu widłem.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#14
No fakt, poprzeczke mozna walnąć. A nie ma jakiś ram z wylajtowanym tylko przodem? Klockowate alu już miałem - Birie RS w sumie miałbym taką jeszcze. Po pęknięciu pierwszej najzwyczajniej nie było tego rozmiaru co chciałem, a interesował mnie większy bo przy 50 była maława troche :roll:
chcieć to móc

#19
najtansza opcja to adapter disc do ram od a2z - jest u pl przedstawiciela (i niema ryzyka ze Ci rame spierdzieli jakis fachman)

ew. canti typu "parowki" mozliwe ze sa w stanie obskoczyc kolo 28" (v-ki paul's na 99%)
Obrazek

#20
Elo78>

troche drogo, ale mocne widly znajdziesz tutaj http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewCat&catId=7
a co do wzmacniania cromo... no mozesz zrobic tak jak wzmacniaja wieksze rozmiary hunqapillarow :-)
Lub celowac w mniejsze ramy (sztywniejsze), unikac hiper wycieniowanych, ale tez nie kupowac jakiegos zupelnego barachla, bo za tym idzie (powinno) geo pomyslane o wygodzie a nie sztywnosci/zwrotnosci. Pamietam ze szosowa rama na tanim columbusie aelle przy deptaniu bujala jak na morzu, slx o niebo lepszy, ale bardziej wycieniowany SL to juz znow czytalem narzekanie na problemy ze sztywnoscia, wlasnie w stosunku do ciut ciezszego slx'a.

Co do usuwania pivotow itp. Kiedys zmienialem haki w swoim alu i posylalem rame do kondeja, ale to bylo jakies 10 lat temu, zaplacilem za to kilkadziesiat zloty.

#25
Piter. pisze:szkoda ze kupiles rame z takimi hakami, bedziesz musial zalozyc napinacz:(

skorzystam z okazji i pokaze mojego singla. po kosztach:


http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1996
Super bow-y mi się zbytnio nie podobają. Bardziej myślałem o czymś takim: http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2231480696 . A co myślicie o ramach GT, chodzi mi konkretnie o model. Fakt, ze zawsze się jarałen Zaskarami team, ale nigdy $$$ na to nie pozwałały. Po za tym na razie cały czas pozostajemy w kwestii cr-mo. :-P
chcieć to móc

#26
@ Elo78: nie określiłeś budżetu. Ja mogę polecić On One Inbred http://www.on-one.co.uk/c/q/frames/inbred z nowych ram. Śmigam na takiej od 2 lat i jestem baaardzo zadowolony.

@Piter: fajny :) może akurat uda się dopasować tak, żeby nie trzeba było wstawiać napinacza. Zobaczymy. Docelowo i tak będzie tam zmieniarka jak trochę kasy się uda urwać z innych wydatków, które niestety są ważniejsze niż rower:(... źle, nie ważniejsze tylko bardziej konieczne

Z moim projektem jeszcze nie ruszyłem z braku czasu. Jak coś się ruszy to się pochwalę wynikami :)
On One Inbred

#27
W końcu zabrałem się za realizację tego projektu! Rama i widelec http://allegro.pl/rama-mb-racing-pod-26 ... 28524.html, wypiaskowana i pomalowana proszkiem na czarną perłę, kupiłem korbę LX m-550 jak ta: http://www.rowerystalowawola.zxy.me/Joh ... 00x675.jpg mam większość części do zamontowania na teraz (są plany rozwojowe). brakuje hamulców V, opon, sztycy i suportu. Z tym ostatnim mam do Was pytanie - jaka długość osi w opcji single speeed? Koło mam na piaście LX m-660 i będzie użyty reduktor na singla (powinien być zamontowany mniej więcej w połowie szerokości bębenka?)
On One Inbred

#28
Długość osi jest uzależniona od linii łańcucha. Jeśli masz reduktor to zębatkę reguluje się tak aby linia łańcucha była dobra. Czyli jeśli masz możliwość ustawienia linii łańcucha poprzez tylną zębatkę to długość osi może być taka jak ci się podoba, osobiście celował bym w środkowy rozmiar coś pomiędzy 110-118mm.
http://jednorzendowy.blogspot.com/