Witam wszystkich na forum,
Nabyłem Meridę Ambition rocznik prawdopodobnie 95/96. Rama na rurach Tange double butted ,osprzęt exage 500 LX, klamkomanetki exage 200. Ładnie utrzymana nie zajechana. Cały rower waży 12.7 kg.
Szukałem info o tym rowerze ale ani bikepedia, ani skany katalogów
na retro forach nie obejmują tego modelu, jedynie kila fotrk przerobionych rowerków w galerii googla.
Jeżeli coś macie ba ten temat to będę wdzięczny.Szczególnie geo. Wiecie ile może ważyć taki frameset?
Co do planòw na ten rower to baranek compact+mostek 1 1/8 ahead 50-60mm? + klamkomanetki 3x9 i koła dt onyx/accent trailflyer 32h/sapim laser?
Mam 174 cm, noga 78cm, górna rura to efektywnie 57cm, podsiodłowa c-c 46cm.
Rower na zimę,dojazdy do pracy, wycieczki po szutrach w lesie i sakwy/fotelik dziecięcy.
Jestem ciekaw Waszych uwag i sugestii, ogólnie miał być specialized crossroads,ale podobno niektóre modele były częściowo z hiten.
#2
1 uwaga - to treking i przełaj z tego nie będzie.
Aby można było używać baranka rama nie powinna być dł niż ok 530 po osiach rur inaczej chwyt będzie poza zasięgiem.
Ja bym zostawił jak jest i używał
. . ... . . i fotelik dziecięcy ................. . .a kabiny prysznicowej nie bierzesz ?
.................. i sapim laser . . . . . . .. . . jeszcze lepsza koncepcja .. . . .
Aby można było używać baranka rama nie powinna być dł niż ok 530 po osiach rur inaczej chwyt będzie poza zasięgiem.
Ja bym zostawił jak jest i używał
. . ... . . i fotelik dziecięcy ................. . .a kabiny prysznicowej nie bierzesz ?
.................. i sapim laser . . . . . . .. . . jeszcze lepsza koncepcja .. . . .
#3
Pod barana to raczej krótkie ramy z wysoką główką i tego tu brakuje, ale wszystko zależy od osobistych preferencji i proporcji ciała jeźdźca.
Ja też bym zostawił jak jest, bo problemów będzie więcej np. założenie mostka ahead 1,1/8.
Jak brakuje chwytów, to może dołożyć rogi? Nie muszą być na końcach kierownicy - niektórzy montują je gdzie indziej. Czasami wychodzi z tego prawielemondka
Chyba bym przede wszystkim zrobił jak najbardziej użyteczny napęd, czyli z odpowiednimi przełożeniami. Pewnie bym poszedł w ciasne zestopniowanie kasety przy pozostawieniu trzech tarcz na korbach. 3x7 by mi wystarczyło.
No ale z drugiej strony mamy na forum różowego Speca z baranem. Mamy go od dawna, a ja wczoraj widziałem nowy film, w którym brał udział (wciąż z baranem), co jest dowodem, że się da.
ed.
To miałem na myśli:
viewtopic.php?t=6843&postdays=0&postorder=asc&start=0
i to:
https://www.youtube.com/watch?v=EVz6B65zywk
Ja też bym zostawił jak jest, bo problemów będzie więcej np. założenie mostka ahead 1,1/8.
Jak brakuje chwytów, to może dołożyć rogi? Nie muszą być na końcach kierownicy - niektórzy montują je gdzie indziej. Czasami wychodzi z tego prawielemondka
Chyba bym przede wszystkim zrobił jak najbardziej użyteczny napęd, czyli z odpowiednimi przełożeniami. Pewnie bym poszedł w ciasne zestopniowanie kasety przy pozostawieniu trzech tarcz na korbach. 3x7 by mi wystarczyło.
No ale z drugiej strony mamy na forum różowego Speca z baranem. Mamy go od dawna, a ja wczoraj widziałem nowy film, w którym brał udział (wciąż z baranem), co jest dowodem, że się da.
ed.
To miałem na myśli:
viewtopic.php?t=6843&postdays=0&postorder=asc&start=0
i to:
https://www.youtube.com/watch?v=EVz6B65zywk
#4
Przełaj może i nie ale do turystyki się nada , bo baza kół 1070mm i kąty raczej 71/73
Rower ma być sprawny i użyteczny, więc czasem można zamontować bagażnik czy fotelik
(przelotka górnego ciągu troche przeszkadza). A do karbonu fotelik ciężko przymocować
Z mostkiem nie będzie problemu, bo główka jest fabrycznie 1 1/8 cala, wystarczy adapter 160g za 24zł
Co do napędu to jest LX500 3x7 46-36-26 z kasetą 12-30 więc optymalnie do turystyki, na razie dojadę, a potem już manetki, kaseta i łańcuch 9speed XT czekają
Co do szprych to lasery z alu nyplami bardzo dobrze się spisują w moim HT MTB z tarczami, więc na przód na pewno laser,tył może cieniowanie 2,0/1,8/2,0 ważę 72kg więc nawet z balastem da radę <90 kg
Rower ma być sprawny i użyteczny, więc czasem można zamontować bagażnik czy fotelik
(przelotka górnego ciągu troche przeszkadza). A do karbonu fotelik ciężko przymocować
Z mostkiem nie będzie problemu, bo główka jest fabrycznie 1 1/8 cala, wystarczy adapter 160g za 24zł
Co do napędu to jest LX500 3x7 46-36-26 z kasetą 12-30 więc optymalnie do turystyki, na razie dojadę, a potem już manetki, kaseta i łańcuch 9speed XT czekają
Co do szprych to lasery z alu nyplami bardzo dobrze się spisują w moim HT MTB z tarczami, więc na przód na pewno laser,tył może cieniowanie 2,0/1,8/2,0 ważę 72kg więc nawet z balastem da radę <90 kg
Ostatnio zmieniony 2018-10-11, 16:17 przez Domingo, łącznie zmieniany 1 raz.