Witam wszystkich,
szczęśliwie jakiś tydzień temu trafiłem na Wasze forum i bardzo mnie zaciekawiło.
Istna kopalnia wiedzy o początkach MTB i sprzęcie :)
Mieszkam w Poznaniu gdzie głównie tutaj pokonuję kilometry na dwóch kółkach.
Poniżej przedstawiam jeden z dwójki rowerów.
Longus jest na osprzęcie XT, poza wkładem suportu ,łańcuchem, tylną kasetą i sterami, choć te nigdy nie były zmieniane i jedyne oznaczene jakie mam to , że pochodzą z Japonii. Zdobyłem go od kolegi i na powrót uzupełniłem w części. Pierwotnie miał obrotowe manetki biegów Shimano SIS do zmiany kciukiem.
Koła na zdjęciu są już wymienione również na XT z tamtego okresu.
Sztyca, mostek i kierownica są produkcji NITTO. Z tego zo znalazłem to Japońska firma, a obecnie można kupić ich wyroby do wyposażenia ostrych kół. Do MTB nie widziałem.
Niestety przyadłością stali jest rdzewienie i rama zalicza kilka ognisk. Zastanawiam się również czy ramy, które nie są spawane mogą wydawać różne trzeszczące dźwięki i stuki. Już raz wymieniłem wkład suportu bo myślałem, że to on tak stuka, ale niestety dzieje się jak się działo wcześniej.
Drugi rower to Wheeler 9900, tylko jak widać jest w nim kilka unowocześnień.
Longus
Wheeler
#2
Witaj!
Też mam longusa, tylko na LX. Piękne rowery. Ten twój to 21, 22 cale?
Skrzypienie - może sztyca, siodełko?
Też mam longusa, tylko na LX. Piękne rowery. Ten twój to 21, 22 cale?
Skrzypienie - może sztyca, siodełko?
#3
Właśnie go oglądałem :)
Nie pamiętam rozmiaru, a nie mam go obecnie w Poznaniu więc nie sprawdzę.
Nie wiem co dokładnie skrzypi, ale zawsze dzieje się to przy nacisku w pedały stąd moją pierwszą reakcją była wymiana wkładu. Jest to bardzo denerwujący dźwięk podczas jazdy. Przyjmuję, że to sprawa lączenia ramy na mufy. Choć chciałbym aby mi to ktoś potwierdził, że tak się faktycznie może dziać.
Generalnie to chciałbym odnowić ramę w miejscach korozji, jak się uda skompletować resztę części do XT i po jakimś czasie spróbować sprzedać.
Nie pamiętam rozmiaru, a nie mam go obecnie w Poznaniu więc nie sprawdzę.
Nie wiem co dokładnie skrzypi, ale zawsze dzieje się to przy nacisku w pedały stąd moją pierwszą reakcją była wymiana wkładu. Jest to bardzo denerwujący dźwięk podczas jazdy. Przyjmuję, że to sprawa lączenia ramy na mufy. Choć chciałbym aby mi to ktoś potwierdził, że tak się faktycznie może dziać.
Generalnie to chciałbym odnowić ramę w miejscach korozji, jak się uda skompletować resztę części do XT i po jakimś czasie spróbować sprzedać.
#4
Witam, Poznań... będziesz z Hubertem na ustawki smigał, ten Wheeler to ładnie będzie przy jego Balansie wygladał
Longus - super
Wheeler - matkobosko:evil:
Longus - super
Wheeler - matkobosko:evil:
#5
Powoli poznam kolegów z forum. Póki co widzę, ze od niektórych na allegro kupowałem osprzęt.
Kapelusznik, jakie masz stery przy Longusie?
Kapelusznik, jakie masz stery przy Longusie?
#6
flavus pisze: i po jakimś czasie spróbować sprzedać.
u mnie są stery tange, nie jestem pewien ale to chyba model Levin.
ciekawa sprawa z tym mostkiem nitto u Ciebie. Myślałem, że comp pro miał mostek odyssey.
#7
Nitto było firmowo zakładane, a widać to po informacji i zdjęciach na tym forum .
Akurat są zdjęcia modelu w tym samym kolorze co mój choć ja mam tylhe haki bez naciągu i trochę inny mostek.
Akurat są zdjęcia modelu w tym samym kolorze co mój choć ja mam tylhe haki bez naciągu i trochę inny mostek.
#8
Witaj
rozbierałeś korby, koronki, pedały? jest tam sporo punktów styku alu-alu czy alu-stal w które jak dostanie się syf mogą trzeszczeć
rozbierałeś korby, koronki, pedały? jest tam sporo punktów styku alu-alu czy alu-stal w które jak dostanie się syf mogą trzeszczeć
#11
Dziwne pytanie... jakie to ma znaczenie?Bart pisze:Witaj flavus.
Ile masz lat ?
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#12
Swojego czasu też szukałem źródła skrzypienia podczas jazdy- pomimo, że dźwięk wydawał się dochodzić z korby lub suportu - winne okazały się pedały. Po wykręceniu, wyczyszczeniu i nasmarowaniu gwintów smarem problem zniknął. Chwila roboty, chyba najlepiej od tego zacząć.flavus pisze:Właśnie go oglądałem :)
Nie pamiętam rozmiaru, a nie mam go obecnie w Poznaniu więc nie sprawdzę.
Nie wiem co dokładnie skrzypi, ale zawsze dzieje się to przy nacisku w pedały stąd moją pierwszą reakcją była wymiana wkładu. Jest to bardzo denerwujący dźwięk podczas jazdy. Przyjmuję, że to sprawa lączenia ramy na mufy. .
#13
chopie,, tu są sami handlarze starzyzną opanowali allegro, olx-a i inne portaleflavus pisze:Powoli poznam kolegów z forum. Póki co widzę, ze od niektórych na allegro kupowałem osprzęt.
#15
Mi tam w wheer'ze tylko to mosso nie pasuje. Oddawaj mosso bo szukam i wsadź jakiś wideł cr-mo z epoki - wyjdzie na dobre
a)geometrii
b)komfortowi - bo alu a alu nie tłumi
c)wyglądowi i wizji ogólnej.
Tak pozatym Panowie co tak marudzicie... Że RD minimalnie nowsze i że slick'i.
No i model zacny 9900 to w zasadzie najwyższy model (aluminiowy) i coś czuję że ładny "projekt" mógłby na tym powstać.
pozdrawiam
xMekpx
a)geometrii
b)komfortowi - bo alu a alu nie tłumi
c)wyglądowi i wizji ogólnej.
Tak pozatym Panowie co tak marudzicie... Że RD minimalnie nowsze i że slick'i.
No i model zacny 9900 to w zasadzie najwyższy model (aluminiowy) i coś czuję że ładny "projekt" mógłby na tym powstać.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#16
Mekp ale tu nie tylko ten mosso oczy wypala. Siodło pedały kokpit są zabójcze a koła z tymi oponami dobijają. Rasowe mtb (najwyższy teamowy model w dodatku) zrobiony na trekingo-szose to chyba najgorsze co można .
I jeden i drugi ma jakieś nowoczesne koła.
Cardamon śmiejesz się z balanca ale on jest zgodnie z przeznaczeniem robiony a tym bardziej nie uwsteczniany.
IMO wheeler ma kolosalny potencjał.
I jeden i drugi ma jakieś nowoczesne koła.
Cardamon śmiejesz się z balanca ale on jest zgodnie z przeznaczeniem robiony a tym bardziej nie uwsteczniany.
IMO wheeler ma kolosalny potencjał.
#17
Panowie,
to może tak po kolei....
Mieszkam na Grunwaldzie. Pytanie o wiek mnie rozśmieszyło, ale mogę podać że 32.
Obecne koła w Wheelerze posiadam z 5 lat i przez ten czas sprawują się bardzo dobrze.
W momencie gdy stwierdziłem, że Longus dłużej nie może jeździć po deszczu zacząłem składać 2 aluminiowe Wheelery na ramach z rurek Eastona. Pozostał ten MTB. Model crossowy na stalowym widelcu sprzedałem.
Po zakupie kół na piastach XT do Longusa Wheeler dostał te co widzicie.
Widelec był z jednej strony podyktowany wagą a z drugiej tym, że nie znalazłem stalowego na stery 1i 1/4 który by mnie zainteresował.
Z tego co wyszukiwałem to rower miał elementy Alutrax w tym aluminiowy widelec i konfigurację z XTR 900.
to może tak po kolei....
Mieszkam na Grunwaldzie. Pytanie o wiek mnie rozśmieszyło, ale mogę podać że 32.
Obecne koła w Wheelerze posiadam z 5 lat i przez ten czas sprawują się bardzo dobrze.
W momencie gdy stwierdziłem, że Longus dłużej nie może jeździć po deszczu zacząłem składać 2 aluminiowe Wheelery na ramach z rurek Eastona. Pozostał ten MTB. Model crossowy na stalowym widelcu sprzedałem.
Po zakupie kół na piastach XT do Longusa Wheeler dostał te co widzicie.
Widelec był z jednej strony podyktowany wagą a z drugiej tym, że nie znalazłem stalowego na stery 1i 1/4 który by mnie zainteresował.
Z tego co wyszukiwałem to rower miał elementy Alutrax w tym aluminiowy widelec i konfigurację z XTR 900.
#18
M900 a tu takie coś ojoj ale mnie skurcz złapał.
Jak 1 1/4 przeszkadza to sie kupuje redukcje do sterówki i stery i masz normalne 1 1/8 rybczynskiego masz pewnie niedaleko. Dla mnie na tej ramie zrobisz super rower jak nie bedziesz tak kombinował nie musi być m900 bo to akurat konkretna suma ale bez tego mosso. Załóż wątek z fotkami, powiemy co i jak i będzie ładny rower bo masz super rame.
Kiedyś mieszkałem na grunwaldzie ale teraz pozdrawiam z rataj.
Jak 1 1/4 przeszkadza to sie kupuje redukcje do sterówki i stery i masz normalne 1 1/8 rybczynskiego masz pewnie niedaleko. Dla mnie na tej ramie zrobisz super rower jak nie bedziesz tak kombinował nie musi być m900 bo to akurat konkretna suma ale bez tego mosso. Załóż wątek z fotkami, powiemy co i jak i będzie ładny rower bo masz super rame.
Kiedyś mieszkałem na grunwaldzie ale teraz pozdrawiam z rataj.
#20
Spokojnie Bart ja mam kilku kolegów rowerowych ale oni raczej psy wieszają o tym forum delikatnie to mówiąc. Więc raczej nie masz co się bać.Ufff.....już się bałem, że kolejny nastoletni poznaniak
#21
Uff.Hubert pisze:Spokojnie Bart ja mam kilku kolegów rowerowych ale oni raczej psy wieszają o tym forum delikatnie to mówiąc. Więc raczej nie masz co się bać.Ufff.....już się bałem, że kolejny nastoletni poznaniak
Lodzermensch
#22
Mosso jest na stery 1 i 1/8" oczywiście. Pierwszą rzeczą po kupnie ramy było kupienie redukcji na stery.
Jak zrobię nowe zdjęcia to otworzę temat odpowiedni.
Tymczasem poszukam widelca.
Jak zrobię nowe zdjęcia to otworzę temat odpowiedni.
Tymczasem poszukam widelca.
#23
Jakbyś chciał to mam wideł z cro-megi ale musiałbyś przejść na stery nakrecane.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#24
Zobaczę jak pójdą licytacje np. ładne widły ze stali Longus na Ahead.
Poza tym prze chwilę skupiam się na singlu. Nie mam tamtych rowerów w Poznaniu więc chce go złożyć.
Poza tym prze chwilę skupiam się na singlu. Nie mam tamtych rowerów w Poznaniu więc chce go złożyć.