Witam

#1
Witam wszystkich,
jestem na etapie budowania budżetowej przełajówki (a co z tego wyjdzie to nie wiem), mam nadzieję że dowiem się tutaj o różnych rzeczach i częściach które mogą mi przydać do tego "projektu", jak i innych ;)

#4
No cóż, niestety wiele nie mam :/

Frameset trekkingowego Peugeota prawdopodobnie z 1992 (sugerując się katalogami, wtedy była taka grafika)

Obrazek


Do tego mam tylne koło na STX MC30-SE i kasetą 7s 14-32, cantilevery XT M730, dwa siodełka do wyboru i manetki Suntour Accushift 2x6 (tył indeksowany lub płynny, nie wiem czy podejdą).
A - no i korbę M542 lub M960, w zależności od tego jaką dam na przyszły sezon do mojego HT w góry.

Prawdopodobnie wleci jeszcze On-One Midge na 25.4, ale nie wiem co ze sztycą - powinna być ~24.0.

Generalnie założenie jest takie, żeby złożyć jak najbardziej budżetowy rower (przełaj-szutrówka-co tam wyjdzie), a kiedyś w miarę posiadanych funduszy złożyć jakąś przełajówkę z prawdziwego zdarzenia na dobrej stali.

Wiem że z tą geometrią nie wyjdzie nic zwinnego, ale roweru będę generalnie używał na studiach żeby nie siedzieć bezczynnie w akademiku tylko kręcić kilometry, poznawać nowe okolice i dowiedzieć się co mi jest generalnie potrzebne.

Ma to być taki wół roboczy bez wytrysków, z wagą pewnie do 11,5 - 12 kg (heh), niewykluczone że nawet SS (w końcu są te haki poziome, mógłbym je wykorzystać).

#5
Witam
Dowiedzieć to sie dowiesz więcej niż przypuszczasz ale uprzedam żeby nie kusiło Cie do działu handlu...
XTR M960 i ma być budżetowo :-o tutaj taka korba nie pasuje (a jak ma dobre blaty to ile za nią?)
Imo coś mniej masywnego, ramka nawet nawet.

#6
No właśnie M960 bardziej zostawiam sobie na tą "docelową" przełajówkę, albo do sztywnego 29" w góry z napędem 2x9 (no ale to nie forum do tego).
Nie wykluczam również kupna innej korby (zalega mi prawa strona Exage Mountain, ale dorwać lewą...) która pasowałaby bardziej charakterem.

Ma być budżetowo, więc od razu zakładam że nie wszystko będzie do siebie pasować stylem i epoką. Ważne żeby w końcu zaczęło jeździć ;-)


EDIT:
Co ciekawe mam cały komplet M960 + prawą stronę z blatami, ale niestety żadna nie jest na sprzedaż. Za bardzo mi się podoba :P

#8
Pomierzę jeszcze raz jak wrócę do domu, chociaż sprawdzałem elektroniczną suwmiarką i wychodziło 23.8-24.0. Być może coś było zbyt mocno ściśnięte, a te np. 25.4 już można kupić.
Ogólnie wlot podsiodłówki wygląda jakby rura pozioma "otulała" podsiodłową, i pełni ona rolę jakby zacisku. Nie jestem jakoś emocjonalnie z nią związany, jeżeli faktycznie będzie lipa z tym rozmiarem to będę szukał czegoś innego.

#10
Poczytałem i znalazłem że ramy Peugeota z rur HLE Mangalloy są głównie pod 24.0. Masakra...
Jeżeli mojej też to dotyczy to pewnie pójdzie na sale, ewentualnie zastosuje sztycę w postaci rurki i osobnego jarzemka:

Obrazek

#11
Ewentualnie można spróbować kupić jakąś grubościenną sztycę 25.0 Futury, Zooma czy czegoś takiego i stoczyć troszeczku. Tam ścianki są tak grube, że te 0,5 mm z każdej strony nie powinno być problemem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
Ta sztyca regulowana mogłaby się nadać, ale jej wartość przekracza koszt zakupu Peugeota :P
Na chwilę obecną jestem najbardziej skłonny kupić Zooma lub coś podobnego i stoczyć do tych 24.0, ewentualnie jeszcze delikatnie wzmocnić środek w newralgicznym miejscu.