czesc i czolem

#1
forum odnalazlem gdzies w sieci... podobnie jak http://light-bike.com/forum/

po prostu zainteresowal mnie temat singlespeed na bazie rowerow z ramami wykonanymi ze stali Cr-Mo i miejscem na szersza opone.
jako, ze juz praktycznie nie wystepuja w masowej produkcji zatem pozostaja do wykorzystania stare dobre ramy MTB :) poza tym mozna trafic poziome haki :)

tak to wyglada !

#3
kolejny szybszy brzeszczot, urzynacz haków z placu Zbawiciela.
szybszy, w stare składaki idź, tera składaki się lanszą. Stare mtb zostaw nam.

Dobra wiadomość jest taka, że niezłe ramy mtb z poziomymi hakami trudno mu będzie upolować. Niemniej, czasem się coś dobrego < 1989 trafi. No i wtedy brzeszczot zapnie i zepsuje.
Tfu.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#4
Skolioza,

git ksywa! no wlasnie nie wiele, ale juz mam takowa :)
kupilem zupelne przypadkiem za grosze...
bardzo malo znana firma jak nie zaklad rzemieslniczy Niagara
z racji podobienstwa z wodospadem, ciezko wygooglowac cos na temat, ale sa jeszcze w RFN
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 1-217-9012
tu lepi widac, chodz model nieco inny
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... -217-16392
co zaskakujace w mojej miejscowosci jezdzi drugi taki sam tylko w bialym kolorze.

Aldek,
troche nie ogaraniam Twojej sugestii...
nie jestem fanatykiem pl zbawiciela w warszawie. wrecz odpycha mnie od tamtej atmosfery i tym bardziej pojecia hipster.. zatem jesli nie znasz mnie i moich zainteresowan to prosze nie oceniaj bo tak to odebralem. :lol:
rama wyglada na porzadna, nie mylic z jakimis wyczynowkami z racji chocby jakosci spawow. a skladaka tez bede montowal.. wigry raczej nie bo ramy mialy fatalne jakosciowo i wagowo. tylko po to zeby znowu zyskac na funkcjonalnosci a nie modzie... bo latwiej takiego spakowac do auta.

co moich opinii:
- ostre kolo jest bardzo odlegle od funkcjonalnosci, dlaczego mam caly czas pedalowac? to chore. jazde traktuje mentalnie i lubie sie czasami puscic bez, po prostu jak na zaglowce
- jak mozna jezdzic po miescie na dodatek caly rok na oponce o grubosci olowka ? a jak beda zaspy? breja piach-sol-snieg ?
- uciekam od wszelkich trendow... chodz widze za granica i np nad morzem coraz wiecej ludzi na zadbanych retro MTB... chyba nie przypadkiem

oczywiscie dolacze fotki... musze tylko wrocic do swojego komputera..

#5
uciekam od wszelkich trendow...

Mowa o byciu (nie)hipsterem?
Singlespeed w mtb to nieporozumienie od początku istnienia. Poczytaj o klunkerz i co zrobił innowacyjnego Gary Fisher. Po co proste haki jak można mieć napinacz nawet z rozrypanej przerzutki a nie upodabniać singla do ostrego. Retro mtb to nie dostosowywanie starego padła do jazdy najtańszymi nowymi częściami. Tutaj jak sie robi rower to wszystko jest na tip top, no chyba że jest sie wyjątkiem takim jak ja i sie montuje retro szpeja do 29er z 2010r :-P .
Singlespeed to jest taki ghetto rower z profesjonalnego punktu widzenia.

A tak ten to serdecznie witam. :-)

#7
Napęd prawie sie nie zużywa, co sprowadza koszty tylko do klocków hamulcowych i jest to niewątpliwy plus dla takiego roweru.
Lecz singiel nadaje sie tylko na płaskie, sam mam singla na działce gdzie nie ma metra wzniesienia i nie uznaje że nada się on na pagórki. Zależy jaki masz teren do pracy jak płasko to ok jak pod górkę to szkoda kolan.

#8
szybszy, mi po prostu szkoda dobrych ram, kastrowanych przez rozmaitych typów przy użyciu brzeszczota.
Co do haków i ss, to takie wymarzone przez Ciebie haki mam w swojej talerze (GT Talera 1991). Niedroga, a fajna rama, a marka zacna.
Obrazek


Ale w SS to ja mam takiego karaczana (GT Karakoram Elite). Tak, na grubych oponach tu stał (ritchey blue, 2.3 :-D). Z napinaczem, se zobacz, czy aby na pewno musisz te haki poziome mieć, i urzynać.
Obrazek


Miłej zabawy

Edit: Łoczdys. Stare GT (chyba palomar, albo talera) sprzed 89 r.
http://allegro.pl/kultowy-gt-i4540745245.html
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#9
Hubert pisze:Napęd prawie sie nie zużywa, co sprowadza koszty tylko do klocków hamulcowych i jest to niewątpliwy plus dla takiego roweru.
Lecz singiel nadaje sie tylko na płaskie, sam mam singla na działce gdzie nie ma metra wzniesienia i nie uznaje że nada się on na pagórki. Zależy jaki masz teren do pracy jak płasko to ok jak pod górkę to szkoda kolan.
Fakt, pod dziewiczą nie podjedziesz, czasami jedziesz szybciej na boki niż do przodu ale daje dużo radochy. I jak dla mnie w mieście o wiele lepiej sprawdza się niż wąskie oponki.

Co do poziomych haków, jeszcze chyba stare spece miały takie?
allegro
rowerki

#12
iitam. Mam tyle tych gt, że jeden w te, albo w te nie robi różnicy.
A stan tego karakorama był lichy. Ubytki farby, rdza taka, że grzechotało w środku. Odtworzenie tego malowania jest w praktyce niemożliwe, a tzw. respraj na jednolity kolor to dpa, nie restauracja.
Zabezpieczyłem go nieco, teraz w singlu dożywa swoich dni. Haka nie obciąłem :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#14
Aldek,

z calym szacunkiem statystycznie w Polsce z tego co pamietam tekst czyta ze zrozumieniem co 5 osoba. czy ja chocby wspominalem o przycinaniu hakow ???
a nawet jesli to rozumiem, ze zabraniasz ludziom ich ucinania. kurcze wyluzuj... wolny kraj.

Hubert,

nieco podobnie... masz prawo miec jakis swoj poglad na taki nie inny temat. jeszcze raz dla mnie rower ma byc przede wszystkim funkcjonalny. napinacz jest kolejnym elementem, ktory komplikuje konstukcje podnosi mozliwosc awarii i nalezy jednak chocby koleczko smarowac zwlaszcza zima bardzo czesto. poza tym wyglada dla mnie niestetycznie.
byc moze zmontuje jeszcze jednego singlespeed na jakies alu ramie, wylacznie z racji ok 1,5 kg roznicy w calym zestawie i jesli bedze to 26" to raczej bede musial uzyc takiego napinacza. ale jak wiadomo alu nie tlumi drgan, tak jak stal, zatem pewnie nie predko. to samo z czesciami? wybacz, ale moze sam zadecyduje o grupie osprzetu... bo moze poprostu nie mam pieniedzy lub zalozenia sa takie nie inne. czy kazdy retro MTB jest na XTR-ze ???

nie wiem do czego zmierzacie swoimi uwagami. przeciez zrobie tak jak sobie zaplanowalem.

wg mnie forum ma sluzyc wymiana informacji, zdjec, porad jesli chodzi o naprawy i modyfikacje. rowniez jako gielda.. nie koniecznie kup/sprzedaj ale rowniez wymiana co nawet lepiej wyglada.

tymczasem powstaje zbedny belkot, ktory niczego nie wnosi a jedynie wprowadza irytacje i niechec do pisania.

wybaczcie, ale nie bede dyskutowal o gustach...

#15
szybszy pisze:nie wiem do czego zmierzacie swoimi uwagami. przeciez zrobie tak jak sobie zaplanowalem.



wg mnie forum ma sluzyc wymiana informacji, zdjec, porad jesli chodzi o naprawy i modyfikacje
zrob jak sobie zaplanowales....
buduj sobie te single .... tylko pamietaj ze na tym forum malo kogo to interesuje :-?

nie stac cie na XTR to zbuduj Retro na exage 300 lx ...tez fajne i malo spotykane :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#16
te, szybszy, a nie podałem Ci sznurka do ciekawej timberlinki z hakami, jeszcze ze starą konstrukcją GT (pre triple triangle)?

Tu masz pokazane, co można zrobić na takiej ramie:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=77092
Bez XTR-a, nawet jak byś ją zsinglował, to i tak wyjdzie fajny i niebanalny bryk, jakiego ze świecą szukać w PL.

Bełkoczesz o jakimś xtrze, a na tym forum znajdziesz ze setke rowerów bez xtra.

Zwolnij troche.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#17
Funkcjonalny singlespeed? Toż to jest kastrat rowerowy!
Nie twierdze że retro to tylko xtr nawet plastiwowy najtańszy 100gs jest sympatyczny i można mieć na nim fajny rower. Nigdy nie było sytuacji że mój stary treking na miasto na 100gs się wysypał w przeciwieństwie do singla( obluzowane koło, pęknięty łańcuch, przepuszczający wolnobieg).
Na tym forum interesuje cie giełda ale tylko ona nic na nie nie chcesz wnieść od siebie, chcesz tylko wyżulić części do tego swojego niedorobieńca dla hipsterów.
Wstawianie tak dobrych części jak np. Dura ace do ostrego czy single to barbarzyństwo i wyjątkowe marnotrawstwo. Na te twoje wybryki to polecam makrokesze, tourney czy części rometowskie.
Pamiętaj że jak skrzywdzisz czy zmarnujesz jakąs starą fajną rame to masz hejt gwarantowany.
Załóż rurki, vansy, sweterek w kwiatki i przejdz sie dla uspokojenia zanim znowu będziesz tak pisał.

#18
HaHa! Szybki wyluzuj! na tym forum zawsze będzie dyskusja między muzealnikami-konserwatystami a zwolennikami bardziej liberalnego podejścia. W końcu na 20 letnich skinwall'ach nie da się jeździć. Choć wyglądają pięknie.

#19
Hubert pisze:Funkcjonalny singlespeed? Toż to jest kastrat rowerowy!
Nie twierdze że retro to tylko xtr nawet plastiwowy najtańszy 100gs jest sympatyczny i można mieć na nim fajny rower. Nigdy nie było sytuacji że mój stary treking na miasto na 100gs się wysypał w przeciwieństwie do singla( obluzowane koło, pęknięty łańcuch, przepuszczający wolnobieg).
Na tym forum interesuje cie giełda ale tylko ona nic na nie nie chcesz wnieść od siebie, chcesz tylko wyżulić części do tego swojego niedorobieńca dla hipsterów.
Wstawianie tak dobrych części jak np. Dura ace do ostrego czy single to barbarzyństwo i wyjątkowe marnotrawstwo. Na te twoje wybryki to polecam makrokesze, tourney czy części rometowskie.
Pamiętaj że jak skrzywdzisz czy zmarnujesz jakąs starą fajną rame to masz hejt gwarantowany.
Załóż rurki, vansy, sweterek w kwiatki i przejdz sie dla uspokojenia zanim znowu będziesz tak pisał.

uspokój sie , weź wyluzuj, umów sie z jakąś laską na dyskoteke i nie truj ludziom życia , każdy ma swój swiat , bo jakby każdy miał Twój to lepiej by było popełnić samobójstwo po urodzeniu.


Jak nie widziałeś singli na xtr czy durace to znaczy że mało widziałeś , ameryka to wielki kraj, już nie wspomne o karbonach , czy tytanach .
www.velotech.pl